CHOKLADMUFFINS

Bakning , har inte varit ute så mycket men jag har bakat med min lilla syrra. Chokladmuffins , gjorde vi det blev jätte gott. första bilden håller vi på med att blanda i allt. andra ska vi lägga upp det i formar , och den 3 är dom klara. det belv jätte gott tyckte vi. vi klarade av att baka. wiie , den 3 bilden tog jag bara för kul. den blev jätte bra tyckte jag. det är vad jag och min syster gjort när vi vart lediga. tycker ni om chokladmuffins ? och grattis på namsdagen alla som heter fanny. som min lilla syster. <3


Tid: 25 min varav 10 min i ugnen.16 st
du behöver :
  • 2 ägg
  • 2 ½ dl strösocker
  • 2 tsk vaniljsocker
  • 1 krm salt
  • 4 msk kakao
  • ½ tsk bakpulver
  • 2 dl vetemjöl
  • 100 g smält smör eller margarin
GÖR SÅ HÄR:
Sätt ugnen på 200 grader. Placera ut 16 st bakformar i papper på en plåt.Smält matfettet i en kastrull på spisen eller i en skål i mikron och låt svalna.Vispa ägg och socker med elvisp. Vispa ner vaniljsocker, salt, kakao, bakpulver. Tillsätt sist vetemjölet och det smälta matfettet. Vispa snabbt ihop till en jämn smet.Klicka ut smeten i bakformarna.Grädda mitt i ugnen i 200 grader i ca 10 minuter.

Kommentarer

heheh precis :) fina små kakor ^^



vad sker idag? ^^

SVAR: tack så mycket! :)

tack, åh smaskens!

guuuud vad gott. har kvar denna sidan uppe, ska nog baka chokladmuffins ikväll ;) varit sugen på någon slags kaka och detta verkar ju perfekt förutom att jag inte har några formar. tack för tipset!

sv: Samma här =)

Haft en bra dag då?

SV: tack så mkt:)

din va med fin:)

hehe så ser hela min gaderob ut typ :) hihi

Taack så mycket, desamma =D

ååh baka..gott..

Sv: vsg :)

bevaka varandra via bloglovin ?:D

Hihi det var så lite så :D

Sv; ja det har han verkligen!

åh tack! :D

Gott med muffins du ;)

:D

dom muffinsen ser grymt goda ut :)

mys :D

händer annars då?

låter skojj. typ försöker övertala en polare till mig att åka på Jeff Dunham med mig XD

SV: okeej:)

lägger till dig nu:D

Sv: okej:) va skoj:)

la precis till dig :) så nu vet du de:D

haha tack! det lär jag behöva! :D

SV: ah okej:)

gud va skoj:D

fatta att du svara på mina frågor:D

mums vad gott, älskar chokladmuffins, synd att jag aldrig lyckas med just dom, bara vanliga vanilj och med bär, men inte choklad konstigt nog:S



sv: tyckte också samma, svarta skorna och nerdragna knästrumpor, mer min stil liksom:)























Follow my on Bloglovin







Trackback