ett tips från mig till er alla



Ett fototips, eller mer hur jag arbetar med mina bilder. Jag fixar dom oftas i photoshop, men alla har inte tillgång till photohop. Därför tänkte jag tips om ett annat bra program som jag brukar sitta i rätt ofta. Det heter picasa 3 och går att ladda ner gratis, skriv bara picasa 3 på google eller picasa 3 ladda ner. Sen är det bara att ladda ner det, efter du gjort det kommer alla dina bilder komma in i det här programet..

Tänkte vissa er lite hur man gör i början..

nr ett: som ni ser här kan man se alla bilder.. inte så svårt. nr två: alla mappar som du har på datan, så du behöver inte sitta och kolla på alla bilder för att hitta just den bilden du vill sitta och hålla på med. Som ni ser har jag suddat ut några saker, men det är bara för mina mappar heter så konstigt.  nr tre: här kan du göra ditt eget collage, det är bara att prova sig fram när man trycker där. orkar inte vissa hur man gör, där inna proav er fram annars får ni fråga. nr fyra: där kan du dra dina bilder innan du trycker på collage som du vill sitta och arbete med. behöver inte sitta och arbeta med många bilder man kan sätta ditt någon snygg text, ändra färger och sånt bara på en bild om man vill det..  Lite snabbt om picasa 3, men ladda ner och försök er fram själva nu har ni fått lite hjälp. det är bara att fråga om ni skulle behöva hjälp, jag hjälper er gärna.

Det finns mycket att göra här inne, tryck bara runt och kolla lite själv.

bra eller dåligt tips?

Kommentarer

SV: Det var ett bra tips :) Det programmet använder jag ofta, riktigt enkelt att använda :)

SV: Hjälper gärna till om jag kan :)

sv; görs nurå? :)

Tack, okej hittade du nått på stan då?

svar;

ooh ja gärna! :D jag tar emot alla listor jag kan få ^^ vi har samma musiksmak så det uppskattas! är kär i alla låtar du skickat :D haha, töntigt det låter men efter att ha lyssnat på samma musik typ hela året så blir man lite till sig ^^ :D

SV: Nej du är duktig :)



Kan man hjälpa till så ska man göra det :)

sv: ja då :D de duger!

tack :)

- Ja;D

SV: Ja, jag hittade en hel del. :)

Okej!:D

händer ikväll?:)

SV: DU är duktig på mycket du :) Hade du det gamla picasa med eller hade du bara nya :)?

jag har bara tatt de lugnt då jag är sjuk.. :)

svar;

hihi det låter toppen! :)

ne jag sparar den på min lista så jag inte ska tappa bort dom ^^ :D

god kväll sötnos! har inte orkat med bloggen idag. inte hunnit heller. har inte varit hemma. va och shoppa en kamera men ska lämna tillbaka den idag för fan va den sööög!

allt bra med dig?

härligt (; det är okej

Kul med tips :)

- Japp;) Bra tips!:)

Sv: Yepp:)

Hejsan, allt bra med dig? :D

- Ahh:) Vad har du gjort idag då?:)

svar;

hahaha :D tycker att andreas är bäst av alla om man bortser från jay ^^ :D

SV: Okej, jag har båda! :)

sv; hur är det annars då ? =)

det va en filmkamera...filmade asgrynigt och dåligt och då skulle det vara full hd! :O



det funkar. göres?

Okej,jag ska typ bara vara hemma med pappa!:)

ja ;D

SV: Hur många timmar per dag lägger du åt bloggen :)?

- Varsågod!:D

sv; haha ok :)

Hihi, det är så härligt att alltid känna sig älskad. Visst?;)

Det är ganska e ganska enkelt å använda :)

jag skulle testa photoshop för nån månad sen, fan jag fatta verkligen typ ingenting..

sv; det är bara bra här... har bara lite ont i halsen och feber hihi :)<3

ja jag såg det...tack!

jag gör typ inget..orkar inte blogga idag heller.. typ... :P

svar;

ne det är klart :D

ja det är sexigt! :D

SV: Kan tänka mig det :P

blev ett inlägg idag och kommer nog inte att bli fler..orkar inte...

Haft en bra dag snygging? =)

sv: Nice, det är bra här med :)

Söt blogg :-D hur mår du idag?

Japp!:D

bara bra här :)

jag använder mig av picasa 3 och det är faktiskt riktigt bra :D

Hejsan Beatrice! Typ älskar din tomtebild i headern, hihi! :D Kram! :)

Heej, vilken underbar blogg du har :)

Men jag undrar bara, vilket tema har du?

Min är helt fyrkantig och mina bilder passar nt in.. Hur får du så stora?<3

tack snälla :)

sv: Absolut :)

sv: Japp, det har hon haft. :) Flera stycken dessutom, haha! Det går lite i perioder det där har jag märkt. ;)

jorå det har jag:) några planer för kvällen då? =)

sv: Hihi, okej! :) Ja, det kanske är smartast så, även fast den var väldigt söt! Men du fixar något nytt och snyggt, I'm sure! :D

sv: No I'm not, du däremot! :)

nej precis....men ibland känner man sig tvungen och då är det jobbigt när man inte har något att skriva om.

- Okej av vem? :) om det var det jag frågade, om bloggdesign...

alltid kul med lite tips :)

SV: Nice hittade du ngn på stan då?

sv: vad händer på nyår! :D?

sv; ja :D

sv: Hehe, tack söta du! :D

Ja, det är lite synd! Kan iförsig förstå henne till viss del också, men nej, hon borde blogga! ;)

SV: VAd trevligt :)

sv; händer senare? :)

sv: Precis! :) Och jag håller med!

... För att inte glömma att du också är otroligt söt! :D

SV: JA =)

svar: bra tips! skaffade du picassa gratis på internet?

hehe vad gör du? :)

tjaa !! :D hur mår du efter jul (:?

fin bloggggg

ha det bra ;)

sv. kul att du är med sötnos lycka till!

haft en bra dag? :)'



snygging :o<3

SV: NEj det var riktigt snyggt!

super (y) ^^!

ja absolut :)

- Hihi!:D

sv (:<3

va görs ?

Tack rara du :) vad glad jag blir! Haft en bra dag?

SV: Hittar du på då?

vad gör du? :)

Ja men ellerhur! :)

Ska skriva lite om de två kameror som jag har prövat nu så att andra inte åker på att pröva dem också för de suger verkligen. :P

svar: haha missade att läsa det, med jag läste det nu :D

- Ahh:D

sv. jag fick massa data grejer, kläder o så ;)

love yours blogg !! :D

svar: ska göra det när jag får tid! :D

okej :) väntar på att fredrik ska komma (;

sv; mm :)

SVAR: jag mår toppen :-D ^^ ska vi köra länkbyte?

Hej jag heter linda och jag är 15 år. jag är gravid. jag väntar en liten bebis. jag är i första månaden. följ mig i min blogg enda till förlossningen :)

Joo det e bara fint me mej me d:D

thihi :')

- vad har du gjort idag då?:)

sv; mmm ;)

har du hitta på idag?:)

okejokej, samma :)

Har skrivit inlägget nu men det kommer in senare eller i morron...vet inte när det kommer.. :P

Sent svar:P Jag är nöjd med mina julklappar om du såg vad jag fick ^^ vad händer ikväll? :)

Men vilket bra tips!! Kanon när man inte alls har tillgång till ps och dessutom är ju detta gratis:D Tack tack!

Tack för tipset!:)

Gör du nu då?:)<3

SV: Kollar på Top Model..

allt bra? :)

så lite så :) vad kostar ditt photoshop? ;) eller kostar det något? :o

sv; mm, vad gör du?? ;)

vad görs?

jao...jag ska nog slänga mig ut i kylan och fota lite...

samma här :)

vad bra att du haft en bra dag:) jag med :)

sådärja! nu är dagens blogg utsedd. kolla in och se ifall det vart det vart du ! om inte, bättre lycka nästa gång ! :)

sv: Hihi ;)<3

Alltså dina bilder, de är så stora och de får plats. Kolla min blogg till exempel, när jag har över storlek 400 så suddas halva bilden ut, den kommer inte med. Hur gör jag så att bilderna blir så stora som dina?

- varit med en kompis:D

haha det kanske jag redan hade frågat får be om ursäkt! :) lite vimsig! jag ska festa jag med :D

sv: jo det ska bli ganska kul faktiskt :D

Fin blogg :)

Vi gifte oss på Gotland i kärleksporten för att det är en speciell plats för oss, men vi bor i Norrköping så vi åkte bara dit för vårt bröllops samt som en bröllopsresa. :-)

Okej,jag bloggar!:D

sv: :D

sv: härligt hörru!

svar okej själv skirver jag ett inlägg.

händer på nyår då? :D

Hoppas du fått en bra start på den sista veckan på detta året!:D <3

Ska du göra mer i kväll då?

nja det går trögt.

sv. härligt :)

vad har du gjort då ?

sv; JA TROR JAG DÖR JU! :DD

sv. fixar lite med alla kommentarer är lite efter D:<3

sv: tack för att du röstade på min son :)

lycka till i tävlingen!



Hur har din helg varit? :)

Kram

:D

Det brukar jag använda :)

sv; okejokej, är med en kompis osv.. ;D

SV: Ja . :D

jag menar att det var segt att skirva detta inlägget.



Tack

Tack!:D

typ inget...svarar på kommentarer och ska snart ta och redigera det sista på programbladet. :P men vet inte om jag ska göra det nu eller senare i kväll när mamma och pappa har gått och lagt sig.

Håller med, Gotland är Sveriges pärla. Om jag inte hade rotat mig så hårt här i stan hade jag lätt tagit mitt pick o pack o flyttat till Gotland. Det känns som om jag kommer hem varje gång jag är där o jag längtar redan tillbaka. :-)

sv: :) Vad gör du då?

Du är med i tävlingen om att vinna kittet nu! :)

imorgon utses vinnaren samt så dyker det upp en ny tävling på bloggen, håll utkik!



Kram

Sv, Tack så mycket :D!

Kram

mm

ja men det är det som är problemert!

bilden kommer suddas ut, allting i bilden kommer inte komma med? Bara halva bilden kommer synas... förstår du vad jag menar?

sv: Hihi, vad gör du? :)<3

sv: japp :D

Händer imorgon?:D

hur länge har du lov?:)

jo det blir nog så...orkar inte göra det nu. :P

sv; mm duuu ;)

sv: jo, min helg har också varit mysig och skön :)



några planer till Ny År?

Okej,jag vet nt!:)

nice bruden!

svar: yes!

nu har lagt upp min nya design, vad tycks? ^^

några planer i kväll?

sv; JJAA LETT, BLIR JU FAN KÄR!! HAHAHAHA :D

okej :D

Bra tips! brukar ofta göra collagen där, lika bra som photoshop är det på det sättet om inte ännu bättre för man kan rotera bilder på en gång med pilen.

tack gumman!<3

Har du mycket snö?:D

Bra tips! Men tycker de programmet kan vara lite konstigt ibland :s.

svar: tack så mycket! :)

inte så mk lägga mig tidigt i kväll tror jag ska göra

sv: Samma här ;)<3

Taaack <3

Jaa... så vad måste jag göra :( hur gör man så den inte är så liten? eller vad det än är -.-

Jag åker till thailand på lördag :D

sv; JA, men mena!!!! :D

sv. ja :/

va görs då ?

sv. oxå varit på stan :d köpte du ngt?

Vad skönt :) Jag har också haft en bra dag. God natt

Bra tips!

har haft det ett tag, bra är det :)

Har provat det någon gång, men föredrar IPhoto som finns på Mac. Har du det, prova!























Follow my on Bloglovin







Trackback