vill inte tänka tanken

Foto: Ellinor Nygren
Modell: Svante Pettersson (klasskompis) & Beatrice Jakobsson (jag)

 

Jag vill verkligen inte tänka taken men gör det ändå. Nu har man gått ut 9:an och lämnat många underbara personer. Saknar våran klass lite, eller vissa tider saknar jag med den. vi var igentligen värdens sämsta klass. Men ibland hade vi riktigt roligt, det är vad jag tycker resten av den förra klassen hatar våran förra klass och vill aldrig mer se dom.

 

Nu börjar man en helt ny skola och med helt nya personer. Och en helt ny klass, det känns som man ska börja lekis igen. Jag vill inte tänka tanken att jag börjar en helt ny skola, första dagarna i skolan eller något sånt. Än vad jag vet, känner jag ingen i min klass. Det känns inte alls bra, nu får jag ta och lägga bort tankarna.


Flera som känner igen sig?


Kommentarer

Svar: Okej, vad jobbar du med då? :)

det är fint men har ont i magen.

jobbigt inge kul alls.

Men ska bara mysa hemma idag kraam

SVAR:härligt!

hur mår du?

Skulle någon vara intresserad av en liten frågestund på bloggen så kommentera gärna det som en fråga på bloggen!:) Tänkte det kanske vore bra med en sånn nu när läsarna börjar öka hos mig så mycket!;)

Låter det bra? Skriv isåfall din fråga och invänta svar:) Jag kanske trots allt lyckas få ihop ett kort inlägg med frågor?:p

Tacksam för svar!

tänk att det är bäst å börja i en helt ny klass, jag gjorde det. började gymnasiet förra året. jag var sjukt nervös, men det va ändå skönt att bara träffa nytt folk å inte känna någon. ^^

SV: tack dsm :)

vr är inte ditt jobb kul när det regnar?

Sv: Jo de e fint :) Själv då?

NU SÅ! Nu ska jag börja jobba på hennes design..^^

SVAR; jo :)

söt bild

Nu går det att kommentera inlägget!

jo,jag känner igen mig!;)

Jag ska ju börja 7:an och det är ju både roligt och tråkigt!<3

Jag kände inte heller någon när jag började gymnasiet men det gick jättebra :D



SV; Okej :D

SV: Japp :D Vad har du för dig idag då? :)

tack :Ddetsamma :)

okej trist :( jag ska börja 9:an iår, så om 1 år känner jag förhoppningsvis samma ångest :/

jag känner igen mig i det du säger! min klass var urdålig eller sämst eller vad man nu ska kalla det, men man älskade alla personerna i den så himla mke ändå! jag vill verkligen inte börja gymnasiet! vill tillbaka till 9an! :P

allt är bra med mig:) själv då?

Äsch det finns egentligen inget att vara orolig för! Innan jag skulle börja gymnasiet var jag också jätte rädd och nervös. Jag kände ingen i klassen och jag var livrädd för att inte få några vänner. Men första dagen gick jätte bra, alla pratade med alla och ingen blev utanför. Jag träffade de bästa vänner jag någonsin haft och vi är fortfarande bästa vänner nu när vi har tagit studenten.

Man får tänka på att alla är lika rädda och nervösa som man själv är :) Lycka till!

fin bild :D

joo :/ händer annars då? :)

haha, jag ska plantera träd nästa sommar.. inte så kul, men jätte bra betalt! :)

sv. haha precis så hade jag oxå, så när jag kom dit hade jag ingen aning om vilken ingång jag skulle till.. så jag fick fråga runt, men alla sa typ fel till mig vart jag skulle så blev lagom kaos..men tillslut hittade jag haha :D

kände igen mig när jag skulle börja 1an, men oftast har man den där ångesten som tränger sig på. Jag är nästan övertygad om att det kommer bli bra när du väl börjar :)

Tackar tackar! :D

ja :)

SVAR; så lite så :)

Arrå, sj? :D

inte så mycket :) vädret suger så finns inte mkt att göra :D

sv: hih :D

så kände jag med när jag skulle börja gymnasiet! och tyvärr tappade jag alla vänner från nian med. men det berodde på att jag flyttat runt så mkt och aldrig hann knyta starka band.

sv: jaa jag vet några stycken som ska gå samma linje, men den personen jag allra mest vills ka gå i samma klass som mig, kommer inte gå i samma, haha. otur! har du några som ska gå sammalije som du vill då ? :)

allt bra med dig ? :D

Visst är hon de, jag vill också va så brun hihi!

nej, nu blev jag less! Gick inte som jag ville! ^^

Svar: Haha, okej, minigolf är ju askul :)

hehe hur mås det då ? :d

Jag hatade 9an, hatade klassen..

Men ändå var det så sjukt sorgligt att sluta 9an. Var hel depp i flera dagar :P

men nu har det gått 3 år, och nu minns man knappt dom ;D

Fin blogg :D

Läs gärna min hihi, lägger upp outfits, music & mycket mer. check it ooout ;)

vet du?

jag tror att det kommer att bli hur bra som helst på gymnasiet! =) jag kände inte heller någon i min klass när jag började ettan förra året, men det visade sig att det blev hur bra som helst, för alla är inställda på en nystart och när man valt samma program så har man ju ofta liknande intressen.

men se till att njut av sommarlovet först för sen kommer du att känna att det blir bra att börja =)



svar: aadå =)

SVAR: det är bra här också :)

sv: Om jag jobbar? Nepp :)

sv: Tusen tack Bea :D <3



Du ska inte tänka så där, din nya tid med ny klass kommer bli kanon. Alla utgår troligen från samma läge och känner inte så många. Det bästa med det där är ju att man får känna nya människor. :) Det går nog bra.

Vilken gulligbild ^^

sv: okej :P

händer idag då? :)

tack så mycket! Vad gör du då? :)

Jätte döt blogg!

börjar bli lite trött nu :

Gör du?:)<3

sv: jaha, vad tråkigt! hoppas att du kommer trivas sen då! :)

SVAR; jaa verkligen :o

Det var så lite så :* Vad gör du?

Okej,ska ut och gå med mamma!:)<3

Gött!

När du sedan börjat gymnasiet, kmr du inse att den var jävligt bra ändå, din klass. För det kommer aldrig att bli den samma där.

gumman, du kanske kan hjälpa mig? vad tycker du so far om min mosters design? http://cajsa1.webblogg.se/younique/ känns som om det är något konstigt men kan inte sätta fingret på vad..

Följa varann via Bloglovin'? :D<3

Ja!:D

Händer ikväll?:)<3

sv: jo ska göra dt snart :D

Du kommer nog att trivas på gymnasiet :). Det är en riktigt rolig skoltid och den kommer att gå fort :)



Tack så mycket :*

Inte så mycket faktiskt.. ska snart äta :D

jobaru på en mini golf? ;D



De kmr säkert bli as bra! men du kmr sakna de gamla högstadie livet ;D

Okej,ska äta god mat med familjen!:D <3

okej :) ska äta ;p

sv: vad kul! Jag följer dig nuja! :D

Intresserad av att vara med i en fototävling när den blir av? :D<3

sv: :D

Vad ska jag baka för smarrigt i veckan? Kika in på bloggen och hjälp mig välja! :)



tack på förhand!

Svar: Haha, ajdå, då kanske det inte är så kul :)

SVAR; har du några filmtips? :)

Det nog att gå bra! Allt bra annars?

Sv; ja studenten :) gud så kul. Jag skulle verkligen vilja göra om det, den dagen kommer nog bli bland dem bästa i ditt liv :)



Haha jo det hade varit riktigt jobbigt i fall jag hade sommnat haha :)

sv: haha :D

asgarvar!

sv: äh, du kan bara skriva ett inlägg på din blogg om att folk ska rösta? :D

ja, men nu är det jättefint väder här! ;D

jaha okej :D

SVAR; jag hittar den inte med svensk text :(

sv: okejs, gör som du vill bara, kommer skriva ett inlägg om det senare med regler och sånt, där man anmäler sig, om du ändrar dig :D

<3

sv: hih :D

sv: ahha okej :P jobbar :P ledig hela sommaren ?

SVAR; HAHAHAH aha xD okej, men vet du fler då? :)

ja :D

vr jobbar du inte om de regnar? :S

SV: Okej ;)

får hoppas det! :) mycket plugg kanske.. men äsch ;)

hahaha, säger du det så...xD det tycker ju inte jag då.. :P

känner absolut igen mig :o



sv; haha, bara sant ju ;D

va fin blogg :)

SVAR; jag hittar inte remember me i svensk text hahaha xd<3

sv: blir väl nån film :D

jag svarar på kommentarer ;) hur äre med dig då? :)

Svar: Tack så mycket, eller vad man ska säga?:D haha

äh, man kommer vara stolt när man tar studenten sen :D

sv: Så, nu går det att anmäla sig, om man vill det :D

Tack så mkt ! :D

ska åka gokart!;D okej :)

SV: Ikväll blir det film mys & ta de lugnt ;) !

SVAR; aa hahaha

sv: jo :D

dock så vet jag nt vilken :d

SVAR; yes :D

ska snart över till min mamma och äta middag :)

vad bra då! jo det är väl fint ;D

sv: ja, det blir det alltid. :) Tänk bara positivt & var dig själv

sv: haha jo kanske dt :D

tack så jätte mycket, desamma! (:

Sv; haha ja det gör nu det :)

sv: är du med? :D

alltid :)

vad gör du?

SVAR; :)

sv: yes, sj ? :D

Svar: Haha :)

sv: höh! :D

snart blir dt mat!

SVAR; yes :)

sv: okej, jag tror faktiskt att du hade haft en chans :D En ganska stor chans! :D

jaha okej, kommer du säkert imorn ;)

vf ?:o

vf ?:o

:)

sv: vi får hoppas att det blir bra! :) ojoj! det är fixat nu, ;D tack för hjälpen! :)

sv:det var så lite:P

Svar: Oj, tack så mycket! :) Då antar jag att du också har det eftersom du tycker att jag har det;D haha

Sjukt fina bilder (:

hejhej vill bara säga en sak att du har gryymt fin header :) (Y)

Hej hej, kikar in och önskar en bra dag! :)



förresten, det vore jättegulligt av dig om du kikade in här: http://nicolesjostrom.blogg.se/2010/july/finalistena-i-dressroom.html#comment och röstade på mig, jag är nr 9 :)



kram

Har faktiskt inte tätnk om skolan ändå. Inte nian och inte om gymnasiet heller. orkar helt enkelt inte, hah.

sv: absolut. Är värsta rädd typ, vet inte varför... känns som allt kommer gå åt skogen typ(A) Plus att jag valde i en annan stad än jag bor så jag verkligen inte känner en enda person på skolan. Ibland ångrar jag mig nästan att jag valde så..♥























Follow my on Bloglovin







Trackback