vad gör en blogg bra?


mitt svar: den här frågan hade vi på bloggträffen, nu vill jag hör vad ni tycker. ni som aldrig var på bloggträffen. jag tycker iaf att det måste vara bilder i en blogg, spelar ju ingen roll vad det är för bilder. men bara sitta och läsa långa texter är rätt tråkigt. mer bilder och mindre text helt enkelt, det är inte bara för jag själv har en fotoblogg. men man tröttnar efter 2 rader om det inte är något jättebra. (det var väl en liten del vad vi med tyckte på bloggträffen)

sen tycker jag att man bör fixa till sin blogg design lite, nu vet jag att inte alla kan det. och jag kan inte heller det, för jag köpte en. men när jag ska börja kolla och läsa en blogg brukar jag kolla efter design, texten och bilderna. vad ni skriver, är upp till er. och sen är det upp till mig om jag gillar det ni skriver eller inte, men tänk på bilder och lite text.

(nu har inte jag någon bild, så inlägget blir lite tråkigt men vill ni veta vad jag tycker är det upp till er om ni vill läsa eller inte)

Kommentarer

vad gör dudå ? :)

SVAR; jaa :)

Att det inte bara är text och inte för långa texter, uppdelade texter med bilder :) och inte bara om dagen utan annat med (:

haha det e bra! ;D

Tycker att det ska vara mycket bilder, stilren design (inte för mycket blingbling, haha) och så ska man skriva ordentligt, undvika stavfel och liten bokstav i början av meningar och sånt :)



SV: Tackar! :D

Ingen fara! Wow,länge du har bloggat:)

Okej. Jag ska träffa pojkvännen ;)

ska gå och öva lite sång nu men höres senare

mode tycker jag!:D

Ja :)

Eftersom jag gillar fotobloggar tycker jag en blogg ska innehålla mycket bilder :) sedan ha en någorlunda fin design som du säger :)

mycket bilder! :d

Nice!(:

Jag måste säga att ja håller helt med dig, det är mycket utseende mässigt som gör första intrycket till en bra blogg. en med bara text är ju inget som håller. Det kanske man går in på en gång men en med bilder kommer man gärna tillbaka till när man ser att det är något bra . :)

yeah :D händer då? :D

jag tycker också bilder, bilde & bilder=)!!

sv:ja

håller med dig om hur en bra blogg ska vara :) trots allt första intrycket som räknas!

:)

okej;)

okej bra!, sådär

SVAR; händer imorgon? :D

vet ej än :)

mycket bilder, inte skriva massa ointressant som ingen bryr sig om, ha bra språk osv :) de tycker jag gör en bra blogg!

mys :D ska snart dra mig mot jenny :)

En bra blogg.. hm, mycket bilder iallafall :)

sv; vad gör du annars då? :)

arrå :D

aa ;p

om inte en blogg har bilder så kommer man inte långt.. enligt mig iaf.



sv: eller hur han är jättesöt!

tänker typ, haha :)

för ja har stukat foten :/

personlighet!!! :) och bilder :)

SV: Haha vad tycker du själv? :)

SV: Okej, är du nöjd med den? :) Har en Canon EOS 1000D. Jag tycker att en blogg är bra när den är fylld med foton samtidigt som den är personlig. Den ska inte vara djupt ingående om personen, men det vanliga i vardagen lixom! Musik, shopping, vänner osv, :-> Min "favorit-typ" på bloggar är helt klart fotobloggar iaf.. ^^

jarå :)

och förresten, jag måste bara fråga, hur gammal är du? :)

hheeej! ;D händer ikväll?

SVAR; jo det har jag :)

tack :D

mer bilder mindre text

sv: det är bara bra :)

händer i helgen? :D

SV: Hehe, vilken tur! :) det är klart.



Nu har jag gjort om så du kan kommentera det!

Ja :) vad tycker du själv då?

Läste det nu förresten ;)

för mig spelar det ingen roll om det inte finns några bilder, bara texten är inntresannt:)

va bra!

sv; jepp:D

fina foton och intressanta texter blandat med outfits och personligt :)

SV: Man får tacka så mkt då :) Bor du på gotland? :) COOOLT! :)

SV: Sorry är ju halvblind :P

Bilder och en bra lagom lång text gör en blogg för mig ^^

sv:ja

vad gör du annars ikväll då? :)

jag tycker att en bra blogg är något som är personligt och som inte försöker "passa in" i bloggvärlden genom att vara någon annan än sig själv, genom att bara blogga om det man tror att andra vill läsa om. En bra blogg är sann...precis som en person. Är man inte sig själv är det inte många som gillar en...tyvärr så är bloggar helt tvärt om...

sv: okej;)

SV: Det är rätt mäktigt tycker jag! :) Gotland är så fint på sommaren. Hur är det på vintern?

ja ;p har sjukt tråkigt :|

personlighet.

SVAR; jag är ensam hemma och har ingen hemma nyckel :(

sv. hehe de kan jag tänka mig :)



jag tkr något bland det viktigaste är bilder.. det för inlägger SÅ mkt roligare, intressantare :;)

By the way,du är fin:)

Aa = P

SVAR; jaa :D

Jag tycker som du :). Lite kortare inlägg och bilder gör ju inläggen lite mer intressanta. Sen är det bra om man uppdaterar :)

tack så jättemycket!

okej det ska jag försöka börja med, tack för tipset :)

göra ikväll då?

haha :)

hehe bra att du fatta för jag började nästan inte fatta mitt svar själv..xD

SV: Okej !:) Men är det inte jobbigt att behöva ta färjan över till fastlandet lixom.. ^^

SVAR; ja :)

vad har du för planer för resten av veckan då? :)

HEEEJ ALLA!!!!



Kan ni hjälpa mig!!! Jag försöker få min DRÖMKILLE! DEDE!

Han kan inte ens ha bilder längre för tjejer är helt kära i han och stalkar honom till fotbollsmatcherna!!



Skriv i inlägget "Dede dissar Sara Bill" att han borde ge mig en ANDRA CHANS!!!



Help me out!!!!! Han är helt OTROLIGT VACKER och finns ingen som han!

Helt OBESKRIVLIG KILLE!



www.dedeprivat.blogg.se

hihi :) <3

SV: Hehe okej :D Skulle också vilja bo på gotland.. Har vart där 1 gång, var sjukt mysigt!

haha uscha då!

får söka annat jobb nästa sommar:D

:) tack

frågestund på bloggen! :D

SVAR; :)<3

vad jobbar du med? :)

sv; ok, kul!

jorå, de är bra! va händer idag då? :)

va gör du ?

SVAR; jaafan :/ när börjar du?

okej, inget jobb idag? ;p

väntar på en kompis som e påväg hit o ska fika,.

Your wellcome:D

SV: Hehe! Vad tycker du är det bästa med att driva en egen blogg då?

hehe jo..xD

försöker att öva på en låt nu också men det går inge bra..xD hehe

sv; haha aa xD

gott :D

haha okej! känner du tove? www.toveelundberg.blogg.se



haha :)

håller med dig! :)

vad har du för dig?:D

så sant som sagt:)

Håller med dig, bilder måste vara med ;) Själv kan jag inte skriva ett inlägg utan bilder! Känner mig tom ^^ Antingen en sånhär text man gör i paint eller ngt eller en helt vanlig bild :D



SVAR:

Japp!

sv; men inte som du. ♥

hejsan , allt bra :) kramar

Inget att tacka för, bara sanning!

hehe det är en ny låt som jag inte kan..xD

Ja :D

- HEjhej fin blogg :)

Allt bra

jag håller med dig :p bilder är det viktigaste

jajamänsan...vilket jag ska gå och göra snart igen..^^

sv; haft en bra dag? :D <3

SV: Vet inte riktigt men att man kan inspirera andra är väl helt okej :D

sv: joodå här e det bra, gjort idag då?:) kramar

okej :/ segt

sv;härligt :D

samma här gullet

sv; haha, säg de inte t han bara. ;o :D, men ja, lite (a) ♥

Kör en omgång med Veckans Blogg!

så anmäl dig gärna , så väljs finalisterna ut redan ikväll! :)

popssR'

direkt länk till tävlingen: http://feliciaaulen.blogg.se/2010/july/veckans-blogg.html

Sv; haha ja det är ju det :)

jaaduu, inget här heller! ha det fint kram :)

sv:ja:D vgd?:)

hehe..^^

nej nu ska jag ta och öva. :) hört låten några gånger nu. :)

tack:]

sv: nej precis!

SV: vad bra :)

SV: Ja, det är också superroligt :D Alla besökare, kommentarer osv. ^^

Hej :D allt bra?

planer inför resten av veckan ?

Måste hålla med där om vad som är en bra blogg :D Älskar verkligen att kika in på bloggar med snygga designer och mke bilder =D



sv: Okej:D

Tack ! =D

Design är sådär viktigt för mig. Viktigast är nog faktiskt att det är välskrivet utan stavfel. Särskrivningar är jag själv hemskt dålig på. Men grammatik och meningsbyggnader och stycken är viktigt. Sen är bilder självklart alltid roligt. Det är härligt med bilder som gärna får ha med inlägget att göra.

Det var så lite så <3

haha okii<3

regnade det då??

sv: hihi har gjort det, fast la upp den på bloggen istället(A) :)



Jag gillar bloggar med mycket bilder, personlig liksom. Och tja, den känns på något vis bättre när designen är finare... venne vf. Men den blir typ mer interresant då hah:D tycker jag anyway. Och det är klart, någorlunda uppdatering med. Inte kul om den uppdaterar typ varannan dag eller så bara... och att sakerna man skriver om är interresanta. Typ saker alla kan relatera till:D Boy, vilken lång kommentar... sorry heh♥

sv: tackar :)

vad gör du nudå? (:

haha nej det behövs ju inte :D det är lugnt

mmh.. gjort på sommarlovet då? :D

okej(:

har tagit mig lite kvällsfika , ska packa o tvätta lite nu(:

Hejhej, har precis grillat färdigt o ätit.. allt bra ? :d

sv; ingen orsak! :)

åh, vad roligt, tack. :D

haha :D

Yes;>

Tack, detsamma = )



När du reser utomlands, åker du med flyg från Gotland då ? = )

att man är sig själv mkt bilder :)

ja för tusan :D allt är bra, själv då ? :)

Sv; Jo jag hade också svårt med det i början. Men det är "bara" att tänka att när man börjar prata om någonting nytt så byter man stycke (=

;)

Tycker också det måste finnas bilder! Sen inte bara "idag gjorde jag först detta, och sen detta och sen detta" det blir tråkigt och enformigt. Utan en blandning av allt liksom :). Din är bra!

sv; japp. :D

händer något ikväll?

Sv Bara bra!:D

sv. aa x)

inte mkt alls.. va me mina barn

sv: hah nemen tack! :)

har du en canon eos 500D?

härligt :D vad händer ikväll då ? ^^

Sv; Haha jo men det är svårt. Särskrivningar är väldigt svårt förmig. Men jag börjar lära mig. Ju mer jag skriver desto bättre blir jag :P

Hej :)

Juste nu har jag en liten veckansblogg tävling i min blogg Var gärna med och vinnaren blir länkad i varje inlägg i en vecka!

kram <3

inte mycket atm :)

SVAR: Hehe :) Vad gör du?

sv; vad mysigt. :)



ja, okej. det är helt okej det!

yes :D

tack sötnos! :)

sv: jag har också 500D :)

sv; yesyes. :D

okej :)

hihi sånt blir ja glad av :D<3

Gymma:)

thihi jadå:D

yes (;

som din :D ♥

sv; spännande, haha! :D

hehe tack

SV: Man får tacka! :D <33 Blir så himla glad av att höra sånt! :D

oj, vad mycket kommentarer det blivit nu (a) haha!

sv: absolut :D dudå?

SAKNAR DIG!

jo, saknar dem massor! :'(

Hej gillar din blogg ska vi följa varandra?

Kolla mitt senaste inlägg tack!

SV: Hehe! Vilken färg tycker du jag ska måla naglarna i? Rött, svart eller limegrönt?

ja för mycket text är jobbigt men jag vill ju veta mer om bloggarens åsikter och om det hänt något roligt så då kan jag läsa långa inlägg:D designen är ju faktiskt viktigt för är inte designen fin framhävs inte själva innehållet heller. Så är det bara.

Egna åsikter, många bilder och en härlig personlighet, gör en bra blogg! Men oroa dig inte, du har det ! :))

Hej på dig!

Först, många fina bilder du har på din blogg. Antar att det är du som är fotografen? Duktigt! :)



Och det här med vad som gör en blogg bra...Jag tycker inte bilder är så viktigt, inte heller design utan sättet bloggaren skriver på. Skriver han/hon på ett sätt som fångar en är bloggen helt klar värd att följa :)

Sen är det klart att bilder och snygg design är ett plus, men det behöver inte göra en blogg bra.



Ha det bra!

finns en blogg jag följer som har mycket text, men ändå är intressant. Tjejen som har bloggen skriver om självkänsla och motiverar mig i mitt liv. Sjukt ändå att en blogg kan göra det. Fler borde kolla in den.



http://sandyhall.blogg.se























Follow my on Bloglovin







Trackback