mitt namn är enkelt!


Foto: Beatrice Jakobsson (jag)
Kamera: Canon EOS 500D + 28-80mm

en fråga som jag tänkte ta upp i bloggen ''heter du Beatrice eller Bea?'' för det första står det Beatrice över hela min blogg, tror det inte står Bea någonstans i min blogg. men jag heter iallafall Beatrice, men alla säger Bea.

Det är sällan man får höra mina vänner eller någon annan säga Beatrice. Min mamma använder hela mitt namn, tror jag aldrig får höra henne säga Bea istället. Men på den senaste tiden är det fler som säger Beatrice, vet dock inte varför men jag lider inte av det. Ni får säga vad ni vill, spelar ingen roll om det är Beatrice eller Bea. men säger ni Beatrice så kan jag bli lite paff, för jag hör sällan folk använda hela mitt namn. men för mig spelar det ingen roll alls, säg vad ni tycker är lättast.

har ni något smeknamn så ni sällan får höra erat riktiga namn?

Kommentarer

hehe oki, jag åt min frukost/lunch nyss och svarar på kommentarerna nu :) händer idag då? kram



grymt fin bild!

det tror jag inte. jag tror inte att de inser vad de har gjort. :P

kör dagens blogg på bloggen vill du vara med kolla in länken http://litetuff.blogg.se/2011/april/dagens-blogg.html#comment står mer exakt hur du ska göra och när det är slut :)

Alla säger typ manda till mig för dom typ inte orkar sätta på ett A i början, till och med mamma och pappa o alla i min släkt. Men när jag var liten så var det mandapanda pingpongsnöre.

Jo det e bra själv?

sv; jag har träning, annars ska jag nog bara ta det lugnt :)

Allt bra idag ? :)

---------------------------

Hej! Vi är två tjejer som driver en kommunikationsblogg tillsammans, och nu har vi en tävling. Gör oss oerhört glada och delta! Regler finns här: http://sistersatheart.blogg.se/2011/april/vad-ar-din-favorit-efterratt.html#comment

Tack på förhand<3

ja! :D

Vinnarna av "dagens länkning" är utsedda!

Blev det inte du så har du alltid en ny chans,

kram♥

http://myowndiiary.blogg.se/2011/april/dagens-lankning-2.html#comment

SVAR okej, vad är meda som typ mellan låg o så. asåå sry för en trög fråga ;)<3

glöm inte din jacka unga dam!!

SVAR ahah ja jag har snått alla dina ;)

snott*

OKej :)

SVAR dina kommentarer. xdd nae skoja, men jag ska få hundra p detta inlägget sen gör jag ett nytt inlägg då blir jag också tom på kommentarer ;)

SVAR japp, nej jag kommentera inte dett innlägget först! ;( det är typ det jag tävlar med mig själv på din blogg. Jag kollar den 20 gånger per dag om du inte har kommenterat min så blir det med. Men om jag ser att du har gjort ett inlägg och inga kommentarer så måste jag bli först och så kollar jag tio gånger till om du har publiserat för då kan jag kolla om jag kommentera först.Haha, jag vet inte vad det är med mig idag ;)

sv: altl bra?:D

ah :D

Hej vad gör du för något :) ?

Hej, läget? :)

haha :D fin bild

SV; Jag har valt Natur :)

Jaha, vad roligt det lät ju! Lär ni er mycket oså då? :) kul att tjäna in pengar ifrån sin linje! :)

I knooow! :O eller hur!? :S

haha, bea, som bea sås:D

Hejsan, vad gör du ?;)

varsågod sötnos!:D vad ska du göra idag då?

SV; jaha, vart hade ni tänkt åka? :)

kul! :)

Sv : Jorrå, det är väl det antar jag :)

ska ta och öva lite monolog nu. höres senare snygging. :)

svar ah okej :P

va kul!:D va med kompisar <3

SVAR japp, nu har jag 100 kommentarer. det kommer ett nytt inlägg ;)

jag lagar mat

taack :D

Kiak gärna in min bloppis med en massa fina kläder till salu för bra pris! =))

sv: Du skulle vara guldvärd om du kan rösta på mig i den här fototävlingen: http://idaahlsens.blogg.se/2011/april/finalisterna-finns-nu-oppe.html#comment mitt bidrag är bild nummer ett

Beatrice är ett fint namn! =)

Jag har inget smeknamn, alla säger Johanna bara.



tack för din röst :)

sv: tack =)

allt är bra här, själv då?

fin bild

Superfin blogg!

---------------------------

Vi är två tjejer som driver en kommunikationsblogg tillsammans, och nu har vi en tävling. Gör oss oerhört glada och delta! Regler finns här: http://sistersatheart.blogg.se/2011/april/vad-ar-din-favorit-efterratt.html#comment

Tack på förhand<3

hm.. köttfärssås och spaghetti tror jag :D din då? <3

SV: okej , hur mår du idag då? :')

sV: tack så väldigt mycket :D! ja har nog ingen så där smeknamn tror ja men kan de inte vas jobbigt att inte bli kallad ditt namn?

när slutar ditt påsklov?:D

Tjohoo, var gärna med i dagens blogg. Jag drar dagens blogg imorn. <3 Kram

sv: skönt att höra =) vad gör du då?

Sv: Dsm :D händer idag då? :)

det är också gott! :D

Fin bild! :D



Svar: :)

Fint! Jo med mig är det bara bra :)

SV: mår sådär :')

Roligt att du vill vara med ! :D

haha, jag börjar på onsdag, ledig torsdag går i skolan fredag :D

sv: okej =) jag har precis duschat, ska ner på stan snart :)

sv: okej då förstår ja :) de enda smeknamnet ja kan tänka mig att ja har är lillen, folk tycker nämligen att ja är kort :P

sv: tack så mycket söta du =)))

Vet inte riktigt :D

sV: haha okej :P beasås va lite charmigt :P



händer idag?

Smeknamn beror helt på vem som pratar med mig! Andreas kallar mig hjärtat, mina föräldrar Jennie och min syster säger mitt riktiga namn :)



SV: Ja men saker går att göra bättre förhoppningsvis!

det går inge vidare att öva på det här.. :/

nu ska jag gå till en kompis!:)

sV: åhh va mysigt :D ne ja ska begrava mig i sängen eller något har sådan jävla tandvärk så de händer la inte mycket idag

skojj!:D vad gör du då?

Svar: Varsågod! :D

sV: jo =/ faktiskt första gången aj har riktigt tandvärk å de är visdomständerna å ja de känns ju att ja lever =/ <3

Jag brukar kallas för fia av min mamma men jag heter ida :P



Svar: :D<3

sv: jo de göre =/ några tips för tandvärk :O?

SV: Ja :)

Jag har ett smeknamn. Det är även mitt bloggnamn, Elahh. Jag heter egentligen Elin, men det har blivit vanligt att min familj säger Elahh. Kram

Okej :P Händer idag då? :)

det är två monologer jag ska kunna, två låtar och en dans. så himla irriterande mycket! ^^

hej fin blogg och väldigt fina bilder :D

mums ja.. ingen aning

SV: i don't know §

ha en bra dag =)

Hej, hoppas allt är bra med dig!



Tipsa mig gärna om tävlingar osv.

hoppa i min resväska då :D

Jaa :)

läste att du ska starta företag på sidomenyn, vad är det du ska starta då?:DD

sv: Hräligt:) det funkar!

men men... :P får repa monologen på bussen eller någe. xD

va gör du

Javisst! Vad ska du göra allt mest idag då? :)

ååååh vad kul!:D

Ska bara ta det lugnt. Är fortfarande väldigt förkyld. Vad ska du hitta på?

sv: ja verkligen, folk kallar alltid mig mitt namn, men ibland säger dom mitt efternamn och då blir man lite paff :) men även lärare börjar säga mitt efternamn nu :)

okej härligt, jodå! :)

sv: yes absolut:D

så lite så :)

ja det är dom :D

En del brukar kalla mig zirre ibland ;p

Vad ska du göra i veckan =)?

tycker det var ganska så självklart

har du fint väder hos dig?:D

dom är inte så svåra egentligen :)

Tja! Awesome blogg!

Vad ska du göra idag? :)

fin vårbild ..

Nu har jag en ny design/header skulle bli så himla glad om du skrev vad du tycker om den :)

ps.detta är ingen kommentar jag skickar till 100

bloggar denna kommentar skickar jag för att jag vill

ha tips på vad jag kan förbättra med den :)

Kram

Hejhej, i vår blogg säljer vi allt från studentklänningar, kläder, smycken etc..

Kolla in om du gillar nåt! :D



Kolla in - http://rensningavgarderoben.blogg.se/

nice:)

http://themusicinmyheart.blogg.se/2011/april/dagens-blogg.html#comment



Nu så har jag dagens blogg :)

Var gärna med.

Skriv bara "jag är med".

Tävlingen avslutas ikväll.

Lycka till :)

sv: ja verkligen *:D

ha du lov eller jobbar du ? :D

jaao :P

Hej!

Fin blogg,allt bra med dig?:)

haha ja, vad är svårt att fatta, heter du Beatrice eller Bea, när det som sagt står Beatrice och inte Bea? x)

tack :)

Fin blogg ^^

Vill du bli dagens blogg? Anmäl dig här:

http://fridisi.blogg.se/2011/april/vinnarna-ny-omgang-2.html#comment



Jag blir inte heller tilltalad med hela mitt namn ofa, men precis som för dig så funkar båda =)

Tack så mycket:D<3

Svar: Okej :) Njaa, jag vet faktiskt inte riktigt :p Längtar du mycket till sommaren nu då? :)

Kramar, Sannalitens.blogg.se

fin bild :)

sv;bra det,jo det är bra med mig oxå:)

bloggat länge?

såg att du hade röstat på min bild hos angelica, tack så jätte mycket :D

ha en bra dag, kram

Låter fint det! Jag ska träffa en "killkompis" :)

Är hos Amanda www.mandispersson.blogg.se :)

Skulle du vilja rösta på mig (nummer två) här: http://mkarlstrom.blogg.se/2011/april/utkast-april-15-2011.html#comment



jag skulle bli superglad! ♥

Fin bild ! =)

kallas nästan alltid för lasse i skolan, annars är det sandra som gäller, du är också ett populärt smeknamn på mig...

fett fin bild! :)

Japp alla säger bella till mej :)























Follow my on Bloglovin







Trackback