I see positive and I try

Foto: Beatrice Jakobsson (jag)
Kamera: Canon EOS 500D + 50mm

Jag har vart på stan och hittat julklappar till alla som ska ha, hoppas jag bara inte glömt bort någon. Hela stan var fullt av folk och man fick stå i kö några minuter, men det värsta var att folk inte kan köra. Dom tänker inte på reglarna och vill bara köra som dom vill. Vad är det för skilnad? Är det andra reglar dagen innan julafton, i trafiken? Nu har sitter min lillasyster och slår in den sista julklappen och därefter är vi klara och kan ta det lungt. Efter man köpt julklappar idag känner man inte sig speciellt rik, men jag har haft en bra dag och träffat många underbara vänner.

Just nu ska vi fika och sen får jag se vad vi hittar på, om jag åker med min syster hem på landet och fixar för imorgon eller om jag stannar kvar tills min bror slutar jobba inatt. Här på Gotland finns det inte något spår av snö.

Vad har ni haft för er idag?

Kommentarer

hur ska du fira jul i morgon? :D

Du har mycket fina bilder på din blogg.

fin bild sötnos! :D

Va med i min tävling i bloggen så har du chansen att bli länkad i min blogg i en månad. :)

Kram

allt bra med dig ikväll då sötnos?

haha, det syns nog hur stressade människor är innan jul, så inte så konstigt med tokig trafik.

sv: jag mår toppen :)

Fin blogg kika in min om du hinner.

- härligt :D

jodå det är bra här med :)

bara legat och vilat :D

sv: ja :)



yesyes!:)

SV: Samma här!

Känner mig inte så rik nu heller när alla julklappar är köpta :P Köpte min sista idag och sen så har jag hjälpt till med julbaket. Ingen snö i Skåne häller, tråkigt att det inte blev en vit jul i år igen men man får väll göra det bästa av situationen :)



God Jul på dig!

:)

Vi önskar dig en riktigt god jul goding :)

skönt att du köpt alla julklappar nu.

nu är det bara julafton vi väntar på, hehe ;)

Gjort idag?

Stallet sen familjen! :) kram

SV: ^^ Mysig dag du verkar ha haft :D

Åhh vilken mysig bild :)

SV: härligt! jo det är bra här med! :)

sv: bara bra :)



God jul på dig ! :D

sv' hehe :)

blire uppesittarkväll?:)

Gör du? :)

Skönt att julklapparna är klara!

sv: hihi tack! :)

samma :)

Superfin blogg! vad önskar du dig i julklapp? :D

sv: ingen orsak!

SV: Ja! :D

svar: ja! :)

Sv; Jag mår bara bra! :D

sv. trevligt! var ska ni fira? :)

Härligt att vara klar med alla julklappar! Jag har en till jag behöver slå in :P



SV: :)

härligt jo det är bara bra med mig taggad inför jul nurrå? :)

Kram

fin blogg :)

:)

sv; vad bra :) hoppas du kommer kunna sova inatt :D

sv: Jo, det är bara bra. Är dock lite trött och har miljarders saker att göra inför morgondagen. Hur är det själv?

okej jaa jag med (men blir ju aldrig som man tänkt sig (a)

Sv: haha yes^^

sv: japp japp :)

SV: aa ! :D

svar: :)

Sv: hihi jaa nu blire bara att invänta morgondagen :)

Tack fina du! ♥ ♥

SV: Haft träning :)

sv;JA :)

SV: Kollar på ett avsnitt på vampire diaries, dudå? :) <3

jag hoppas att du får en riktigt bra jul och många fina packet!

GOD JUL! kramis :)

Haha, tagga julafton imorgon? =)



Och haft en bra dag? :)

TÄVLING I MIN BLOGG (:

LOTTAR UT ID SMINK KIT (:

KRAM

- javisst :)

hoppas du får en bra julafton imorgon :)

har ni snö? :)

SV: Great :D

härligt jo massor! :)

sv: ja, verkligen! :)

okej. hoppas du får det då ;)

Vilka brukar du köpa julklappar till?

bor du i Visby? :)



sv; Nähä, vad tråkigt <3

hade tänkt att se massa filmer ikväll, men blev det så? nej minsann;)

Sv: Nejdå! Jag ska hålla utkik! :D

GOD JUL PÅ DIG :D

Sv: hihi :)

Svar: kollar på film, du då? :)

SV: <3

samma :)

sv´:D <3

SVAR: Ganska taggad :)



Jag har haft en sådär dag, ganska tråkig. haha =(

- så lite så :)

tack själv!

kram <3

sv; Kan tänka mig det !

- ha en fin jul :)

natti sweety

vilken är din favorit julfilm?:)

Vad gör du? ;)

Vad gör du? ;)

Svar: okej! :)

sv; Jag tyckte jag kände igen den "gången" . Jag var där i somras, min farmor, min farbror & mina kusiner bor där! :)



Jag kommer inte ihåg vad jag skrev.. <3 hahaha, senil!

sv; Hahah , okej . Men då kanske det inte va någonting med det där sista jag skrev, haha! ;)

Sv: mm, vart ska ni fira då? ^^

KRAM <3

sv;haha det är roligt jag bah okej,du bah mmm,jag bah aa,du bah yees! XD

God jul på dig :)



sv: Härligt och höra :D

-Svar: Jag sitter och svarar på kommentarer?



Har du en systemkamera? :)

sv: :D <3

Mys med fika! Jag har varit på julbord med jobbet och tränat idag:)

förlåt vad skrev jag?:/

God Jul!!! :)

kollar teve :)

Visstja! :D

sv: tack!

sv. God jul på dig också :) Ha nu en riktigt bra dag imorgon!

gud vilka fina bilder! :)

Hejsan var gärna med på min dagens blogg tävling där du kan synas framför mina 350+ läsare. Klicka bara på länken för att få veta mer ---> http://jaasses.webblogg.se/2011/december/dagens-blogg-24-december-2011.html#comment (länken till tävlingen)

Och eftersom det är jul idag så ska jag länka de 2 vinnarna i vartenda inlägg jag gör imorgon!



Lycka till och God jul!

Vad tycks om min nya blogg? Bara en på början :)























Follow my on Bloglovin







Trackback