Lucia den 13 december


Foto: Beatrice Jakobsson (jag)
Kamera: Canon EOS 500D + 50mm

Den här bilden är tagen i söndags när jag var på luciatåg, när min lillebror och lillasyster var med i tåget. Min lillebror ser åt helt fel håll, men annars var det den bästa bilden jag kunde få. Det är så mörkt i kyrkan och det är svårt att fotografera just då.

Idag var det min sista dag i skolan, det betyder att jag äntligen har lov nu. Hur underbart är inte det? Jag tycker det är skönt, men jag ska försöka lägga en tanke på er som inte är lediga. Idag i skolan hade alla lärare ett litet luciatåg på morgonen, därefter hade vi matte och jag åkte till skolan tidigt bara för att få veta vad jag fick på mitt prov. Men hon hade inte rättat det, det betyder att jag kunde gått och sett mina små syskon när dom var med i luciatåg i skolan, lite surt. Jag fick gå ifrån lektionen eftersom jag är klar med allt, efter maten åkte vi till visby för att kolla på en teater och den var otroligt rolig, jag gillar den. När vi slutat skolan gjorde jag och Elin lite ärende och därefter tog jag bussen hem till min pojkvän.

Har ni vart på några Luciatåg?

Kommentarer

Hej!

Var med och tävla om ett linne i min blogg. Fint att ge bort som present om det inte passar dig själv! :)

Det enda du behöver göra är att kommentera inlägget!! :)

http://emzaans.blogg.se/2011/december/tavling-vinn-ett-linne.html

Vad söta!!

Dee braa hur är det själv?:)<3

svar: jag med, han ska hjälpa mig med pluggandet

Sv: Absolut, sånt är verkligen överdrivet! Eller sitter och grovhånglar mitt i klassrummet liksom >.<

jäklar vad dom var lika dig haha :)



sv: hur söker man då ? ;)

eller nu vet jag hur man gör, men vad heter du ? :)

Åh så härligt att redan få lov ^^!

så Söta :)

Sv; haha :D



vad händer i helgen då? :)

- nja sådär, kunde vart bättre. kram

Åh va skönt med lov! Söt bild:)

inte i år, men såg Luciatåg i går i skolan och idag på tv! xD

Skönt med jullov :) Ska du göra något speciellt?



SV:

Ja det tänker jag också. I bland funderar jag på om de inte har något eget liv om de måste vara med varandra hela tiden.

Åh så söta dom är :)



Ja jag tycker att man kan hålla på hemma, inte non stop mitt bland folk, pinsamt

kram

Har varit med i Luciatåg varje år sedan jag gick i lilla 3an :O Sjöng mitt första solo i 6an :) Men förra året var första gången som jag inte var med i något (är nu 20) :( Blev inget iår heller, snyft!

svar: :)!

Sv:Det är bra med mig, lite trött för jag har jobbat hela dagen. Allt bra med dig då?

ah gör de! var på 9: ornas lucia tåg idag i skolan :D

Hoppas du har haft en bra dag med lucia och allt! :) Kram!

Hej! Fin blogg du har.

Jag drar igång en tävling idag, du kanske vill vara med, till och med kanske är det du som vinner! Klicka in bara, Kram!

Hej Var med i min tävling och vinn 2 valfria Nagellack :)..

Good Luck!

Så mysigt med Lucia =)

Söta!

Åh nej vad underbart med lov för dej! Jag slutar liksom nästa torsdag! Sjukt sent!

Kul att lärarna gick llucitaåg, brukar de det? =))

SV: Ja usch såånt är jobbigt..!

- ska på rättegång imorgon.. :/<3

Så fina ni var :D

sv: ja mycket :)

Vad har du gjort idag då?:D

- härligt! :)

med mig är det sådär.

tack så mycket! :)

Allt bra? :)

Nu finns det en fototävling på min blogg :)

sv: Tack så mycket! :)



haft än bra lucia då?

söt bild!

Så himla mysigt med lucia. :)

allt bra?

tack :D

jappsi! :D

Haha ja lite krydd.. de lär vilja hugga huvudet av varandra inom snar framtid :P

Tack så mycket :)

kram

skriver du att du har fått Jullov? :o



Kraaam/Linnéa

svar: ja :D har 3/4 rätt på testerna nu :D

så söta:)

hade varit mysigt att se ett luciatåg, men nej tyvärr inte i år! :)



gud så lik din syster var dig! sinnessjukt =)

Jättesöt bild! Själv såg jag inte något luciatåg alls. Slutar ni skolan redan nu? Det var tidigt, men vad skönt för dig.



kram

det får vi den 22 :/

vad söta! =)

Otroligt söta !

Hur gammal är din lillasyster? :)























Follow my on Bloglovin







Trackback