vart är snön? kan den komma nu?


Foto: Beatrice Jakobsson (jag)
Kamera: Canon EOS 500D + 28-80mm

En bild på min bror som jag tog för någon dag sen, han var inte alls beredd på att jag skulle ta en bild. Just nu sitter jag på bussen och är på väg till landet, morgonen har inte vart så bra. Jag hatar att behöva ta bussen och behöva stå och frysa i Visby en timme innan min buss går igen. Jag måste behöva åka två bussar när jag vart vid min älskling och byta buss. Igår såg vi två bra filmer som kommer ut i bloggen senare och när klockan var nio tänkte vi gå och sova och somnade rätt snabbt, vadå trötta?

Idag är det söndag och det är även tredje advent, jag får panik för vi har inte fått snö ännu. Visst är det skönt med sol, men jag vill ha snö. Jag kommer inte få julkänslor innan snön kommer och den kommer nog efter jul. Annars idag ska jag vara med min familj, vi ska pyssla, baka och gå i kyrkan för att se min lillebror och lillasyster vara med i lucia tåget. Jag vet att det är tidigt men dom ska vara med i skolans och barntimmarna och det går inte att ha båda samma dag.

Vad har ni för er den tredje advent?
Har ni lite snö ni skulle kunna skicka hit?

Kommentarer

Hej! Jättesnygg blogg! Lust med ett länkbyte?

Ingen snö här inte :( Sitter i samma sits som du =/

Idag ska jag slå in julklappar, baka pepparkakor ikväll. Sen är det bara vanliga saker som ska göras.

Hoppas allt är bra? :)

Tack så mycket :) Jag väntar också på snön, men här skiner solen idag så den lär inte komma på ett tag :p

fin blogg :)

Sv: Det låter som en trevlig dag.Jag har dansuppvisning hela helgen, samt träffa lite vänner som står på listan. Ha en fin söndag!

Blir att vara med saknade kusiner :D

Läget? :)

Frågestund på bloggen nu, skulle vara kul om du kastade in en fråga. Kramkram!

sv; tack :)

härligt, jo det är bra :D

om du är intresserad har vi kört ingång en veckansblogg tävling på våran blogg, vill du ha chansen att synas i en vecka för våra läsare, kika in och anmäl dig :D

ska fira min födelsedag idag + att här är snön borta :(



svar: yes :D vi köpte den igår ^^

sv: jodå det är bra med mig, vad gör du ? :)

Sv: Tackar! Vad har du för planer för dagen?

svar: yes :D

ja!

sv: kollar runt lite på bloggar, något planerat för senare i kväll? :)

- Vad ska du göra idag? :D

skönt med ingen snö ju!

härligt :D



samma här :) gör dudå?

svar: ja! :D

svar: tänkte kamma håret, klä på mig och måla naglarna, själv då? :D

allt bra idag? :)

- härligt :)

jodå det är väl bra :)

tack så mycket sötis! :)

sv: jul nej men innan ja !

svar: okej, va mys :)

sv: haha men det värsta jag vet är kyla så jag hatar snö :D

Vår snö regnade bort, hemskt nog!



SV: :)

Har tyvärr ingen snö jag kan skicka :).

svar ;)!

mys! Jag degar bara just nu...har inget att göra.. ^^

ja :)

allt bra?

sv: ja det är sant men inte när det är halt, slaskigt, man blir blöt och hår smink och allt förstörs :p

helt okej :)

sv: haha ja jag vet ;)

vilken mysig söndag du verkar ha! :D

Ingen snö i Strängnäs, däremot så är det mer än gott om en jäkla mass is-fläckar, här och där -_- vilket gör det livsfarligt att gå, cykla och springa ute.



Jag joggade dock ändå idag, jag fick sicksaka mellan isfläckarna xD



Det är btw sista dagen idag för att kunna delta i våran veckans bloggar & hemsidor!



http://gamingground.blogg.se/2011/december/veckans-blogg-tavling.html

yesyes!

händer i kväll? :)

kramis

Jo ska väl vara det haha :D



hoppas det blir snö till jul alltså :( kram

Sv: Vad mysigt, jag ska umgås med familjen och lite släkt och ikväll är det dansuppvisning som gäller, massa dans med andra ord. Kram

nej om man ska ta och diska i alla fall... ser ut som jag vet inte vad i köket! :O

samma :)

svar: det är bra tack :) låter som en härlig dag för din del :)

sv: inget speciellt tror jag kanske städa lite :)



sv; ja :D

Det ligger knappt en millimeter snö här hos mig och den vill jag gärna behålla.. :P Hehe

Duktig du är på foto, grym bild!



Snön får gärna inte komma alls iår :P Hatar snö xD

här har vi inte heller fått någon snö :(

de va riktigt gott :)

jag menareeee!! våran snö försvann igår -.-



hih thaanx :)!!

Hoppas också på lite snö snart! Får ingen riktig julkänsla utan snö.. :(



www.lindislund.webblogg.se























Follow my on Bloglovin







Trackback