ett tips till er alla


receptet är från http://www.scones.se/klassiska-scones

Allt du behöver är:

  • 3 dl mjölk
  • 100 gram smör
  • 7-8 dl vetemjöl
  • 4 tsk bakpulver
  • 1 tsk salt
Till fyra personer..
Gör så här:

Blanda mjöl, bakpulver och salt i en bunke.Skär smöret i bitar och blanda ner det i mjölet. Finfördela smöret med fingrarna till en grynig massa. Blanda ner mjölken och rör ihop till en deg, men rör inte i onödan utan sluta när du kan kan forma till en deg.

Dela degen i fyra bitar och platta ut till runda kakor, cirka 12-15 centimeter i diameter. Skär två skåror i varje kaka, i ett kors. Nagga kakorna med en gaffel. Lägg på bakplåtspapper eller smord plåt och grädda i 250 grader i cirka 10 minuter. Servera nygräddade och varma!

 

Hoppas det hjälper er, ni som skall göra det!

Kommentarer

jaha:D hhi

såå du har äldre syskon?:D

jag blir glad! haha

mm, förstår de.. kolla bara på dina bilder.. de blir bara bättre än perfekta jue!! :) händer nu ikväll då??

mm, förstår de.. kolla bara på dina bilder.. de blir bara bättre än perfekta jue!! :) händer nu ikväll då??

SVAR yes :D

så lite så, allt bra med dig?:)

Sv: Jo det är bra! :)

Följa varandra på bloglovin? <3

allt bra idag? :D

sv: varsegod och tack ;D

jag håller med dig

jag och en kompis gjorde scones igår, och sen idag har jag sett tvp bloggar som gjort scones ;D hahaha

sv: okej vad härligt :) tack så mycket!

hihi :D

Hej!

Dagens blogg vinnaren är...

Ja, det är du, grattis!!! kolla på länken att komma direkt till inlägget :) Vill gärna länka mig i ett inlägg :) LYCKA TILL!

http://lacequeen.blogg.se/?tmp=04213201

gott

De såg jätte gott ut :)

svar: haha tack, gör det! ;)

Vad gör du i Visbt btw? :)

kommer ihåg att vi kommenterade varandras bloggar massor för jätte länge sen, blev lite glad i smyg nu när jag hittade den!

Typ älskar scones! :D

Hoppas du haft en bra dag idag Beatrice!:)

gott :D

så gott! :D

Gott med scones! :)

fin blogg:) kika in och kommentera gära i min också:D

vad har du gjort idag då ? :D

vad gör du ikväll då? :) <3

Hehe:D

Fett gott! :D

Jag cyklade nyss :D dudå?

Nu kör jag igång dagens blogg! Så in och anmäl dig kanske just du blir vinnaren! http://annsoh.blogg.se

Sv; Hehe ;)

SV: Nä inte mkt.. Ska väl sussa snart. :P

Hej, jag har en ny design och header på min blogg nu :) Kolla in och säg vad du tycker?

Om du sett den jag hade innan får du gärna säag vilken du tycker va snyggast :)

Ha en fortsatt bra kväll, kramar Rebecca!

Åh, det är så gott!

Ja hon är jättesöt:)

Sv: Tack sj sötnos ;)

kan du rösta på mej här:

http://mkarlstrom.blogg.se/2010/december/finalisterna-i-fototavlingen.html#comment

man kan vinna ett stativ och skulle bli väldigt glad om jag vann, är nr. 4 :)



förlåt om du inte gillar sånahär kommentarer!

jag har ett scones recept i min kokbok jag fick i julklapp :D

sv: Hihi :D<3

Gott! :D, fin blogg du har!

allt bra? =)

ok. Tack det där ska testas i helgen

vad gör du?

kram

haha jadå det funkar ju :P

Vad gott :)

Åh, det är så underbart med nybakade scones och te på morgonen ! :)

ser gott ut:)

SOVER DU ELLER?<3

Följa varandra via bloglovin? ♥

Om inte, så ber jag om ursäkt! =) kram

Allt bra med dig idag ?

sv; ååh vad kul! :) fast hela gotland är ju rätt mysigt det med!



Älska scones .. och shit vad hungrig jag blev nu! haha

Ser verkligen skitgott ut. Dessvärre är jag superdålig på att baka så, haha :D

sv; hihi, tack :))

sv' haha jaha :)

Åh, scones :( så jäkla gott!



Hahaha känner att vi snackar om mat :D

å gott :)



sv: okej :d

sv: härligt, nja e fortfarande typ sjuk :/

Jo, det är väl ok med mig :)

Haft en bra Tisdag?

d där ska testas<3

Hej Bea och tack för din fina kommentar!♥

Allt är bra med mig, sj? :) Ha en bra dag Kram!

åh scones är så galet gott! du har verkligen jättefin design! :)

sv: Gott! Jag gillar nog tacos mest :)

Jag och min lillasyster gjorde faktiskt scones imorse :)

mums med scones :)

helt okej sötnos :D <3

gott :)

Scones är så satans gott!

Såg inte dumt ut

Hoppas du har de bra

gott ser det ut!























Follow my on Bloglovin







Trackback