mycket tid till vänner och jobb, ingen tid till datan


Foto: Beatrice Jakobsson (jag)
Kamera: Canon EOS 500D + Canon EF 50mm f/1.8 II
(bjuder på en bild från bröllopet, lägger in bilderna från kameran när jag kommer hem)

Förlåt för att jag är lite seg på att uppdatera min egen blogg, men jag har haft mycket jobb och när jag har vart ledig har jag haft fullt upp. Inte tänkt på det överhuvudtaget, men jag försöker svara på alla kommenater idag. Det här bnlir ett långt inlägg, läs om ni orkar annars finns det inte så mycket att göra.

I torsdags var det nog den värsta dagen på längre för båda mig och Emma, jag hade jobbat och kommer just hem och vi bestämmer oss för att åka iväg och äta mat på Max. Nästan när vi är klara ser vi bara hur hela Visby blir svart. Det blixtrar och åskar och det öser bara ner regn, om jag ska vara ärlig tror jag att det var värst i Visby när det gäller vädret. Vi tar bilen ner till hamnen för att sitta där och titta, Emma är rädd och sitter och skriker hela tiden. Medan jag sitter och njuter, jag älskar sånt här väder. Efter tårar, panik och rädsla så råkar Emma dra ut hela sin lyx shake som hon köpte på max.

Vi får mer panik och måste torka upp allt, efter ett tag går Emma bak och sätter sig i bilen och då öppnar en kille dörren och säger ’’jag är våldtäktsman’’ jag och Emma blir mer och mer rädd för varje sekund. Men det visar sig att han är riktigt snäll och sen hoppas hans kompis in i bilen också. Där satt vi och pratade med dom tills vi var tvungen att dra vidare för att möta upp min bror.

När vi kör från hamnen och upp till hans jobb så ser vi bara hela vägen hur fullt det är med vatten. Det var översvämning på hela vägen, kanske en halv meter vatten på hela vägen. Vi tog oss igenom den och senare åkte vi tillbaka till hamnen för att träffa dom här grabbarna igen, sitter och pratar med dom och sen hade vi tänkt åka på en liten road tripp för att visa dom Visby. När vi åker igenom vattnet igen, så ser vi bara hur mycket sten som ligger på vägen av vattenfallet som precis ligger på andra sidan av hamnen. (eftersom det blev mycket vatten så dras stenarna upp på hela vägen) men när vi kommer ut från vattnet, hör vi bara hur bilen låter. Så vi fick åka till min bror så fick han kolla på den och grabbarna gick hemåt. Det slöt med att vi skulle åka hem till mig för att sova, men då var vi utelåst så vi åkte till stenkyra och sov vid Emma. Det var våran kväll denna torsdagen, Emma hade inte den bästa dagen och jag försökte lida med Emma fast jag var så grymt trött. Det var mycket panik och ångest den kvällen.

Hela fredagen så var jag ledig och det blev att hänga med Emmas vänner som var här nere en vecka och hade riktigt mysigt. Senare på kvällen träffade vi min pappa och sen började vädret igen. Det började regna och det började åska och blixtra. Men det var inte lika mycket som det var dagen innan. Jag och Emma tog bilen ut till Lärbor senare på kvällen, för att vara med några vänner. Den kvällen var rätt lugnt och jag somnade tidigt i fredags.

Lördagen då var det folkrace som gällde, träffade min syster och hennes barn och hennes man som körde. Sen var det även flera som man kände som körde, riktigt mysigt. Därefter tog åkte vi till Visby för att äta och och senare tillbaka till Lärbor, det blev en kväll med Eva och Adam avsnitt. Jag somnade även rätt tidigt i lördags för att jag skulle jobba igår så jag gick upp riktigt tidigt för att ta mig till jobbet. Igår var det jobb för mig och idag är det också jobb för mig.

Vad har ni gjort dom senaste dagarna?

Kommentarer

TEST!

lugnt! :)

sv: härligt, det är bra med mig också, vgd? :) ♥

- Okej! :)

Fin bild från bröllopet! :)

Så söt bild! :)

superfin blogg! :)

S- Jodå ;) gör inget ;)

jag mår bra. Vad görs ?

SV: Varsågod! Det är lugnt, jag förstår att tiden till datorn är inte så stor nu på sommaren + så vill man hellre va ute! :D

Sv: Jo, det är bra :)

Ingen fara ;) <3

Allt bra??:D



KRAM

SV: jo det är väll bra med mig :)

råka skriva fel bloggadress på förra

Fin bild! :D verkligen!

SV: Hehe lungt:) långt inlägg:)

Godmorgon ! :)

åh vilken fin bild :D

hehe jag förstår dig söt.. :P :) allt bra annars då?

sv: hihi vsg :$ <3

- det är toppen med mig :) <33

guuud så fin du är <3

Sv; TACK! :D

Jätte fin bild :)



Va gärna med i dagensblogg http://threecousins.blogg.se/2011/july/dagensblogg.html#comment :)

Ber så hemskt mycket om ursäkt om du inte gillar reklam!

gör inget gumman =)

allt bra =)

sv; tusen tack! :D

Följa varandra via bloglovin'? :)

svar: jobb = pengar iaf :D

nej tyvärr så kan jag inte det, jag väntar tills jag får över 200 unika. :D igår hade jag 141 unika besökare så det lär väl komma snart! hjälp mig med ett länkbyte? :)

sv: det är lugnt!:D

allt bra med dej då?<3

Varsågod! :D

Ååh, men det är ingen fara!

Det är lugnt =)

Bra med jobb ju? ;)

sv:

nt mkt sj?:)

Okeeej:)

Har startat en ny tävling där man kan vinna ett smycke från MEdesign, kika gärna in och var med!

Kram :)

sv: gör ingenting! :)

sv: okej hoppas du har bra de iaf :D

- Så lite så!! :)

sv: tack :)

sv; okej! njae ungefäre samma här :D allt bra med dig?

sv:

japp :p

sv: aha då man förstår man;)

jo det är bara bra =)

svar: hhee :D

va med i veckans blogg, vinnaren blir länkad i en vecka! gå in på www.inanilsson.devote.se

svar: ja men precis! :) kan äntligen köpa mig kameran jag vill ha nu :D

härligt söt! :D

Fin blogg , gillar designen :) <33

du känner mig :D

kika in min tävling i bloggen. kramis

sv; va skönt att höra :D jo de är super bra med mig! kram

sv - ja det ska jag verkligen! :)

sv; Jobba på!! ;)

sv

görs?

sv; japp :D hoppas du får en bra måndag! kram

sv- okej :)

sv; tack :D kram

sv: jao:D

svar: kan du bevara en hemlighet? :D <3 och inte visa kommentaren för nån? ^^

sv:

ska se en serie nu. ;)

sv: jag väntar på att maten ska bli klar så kan jag äta som en gam, haha jag är skit hungrig, åt bara en bagette till frukost :)

vad har du gjort för spännande under sommarlovet då? :D ♥

sv- japp (h)

sv - haha, vi båda är söta då! ^^<3

sv:samma här :D

fin bild :d

ÄR UTE OCH FOTAR :)

SV: Det är bra här med!:D



Vad gör du??

KRAM



SV: Aha, okej synd! :( Vädret här ute på landet har varit toppen! Förutom idag...

Du är skitsöt! :)

Du är skitsöt! :)

så söt bild!

sv: Händer idag då? :)

Hoppas du har en fin måndag :)

Yeah =)



Allt bra idag då? :)

Va gärna med i dagens blogg :D

Jo bara bra ;D Görs?



Du missar väl inte Veckans blogg? Anmäl dig, samla lotter och vinn en länkning på bästa platsen i en hel veckan!

Allt bra sötis? :D

Sv; Jag mår bra :D

Vad gör du då? :)



säger bara vad jag tycker! :D och jag älskar dina fina bilder på bloggen !!

sv:

aa. :p

sv: vad ska du göra sen när du har gått klart skolan?

Hej hej!

Nu har jag kommit hem från en vecka i sthlm (därför jag inte bloggat)



Hoppas att allt är bra med dig :)

Kram!

okej, blir samma tror jag:)<3

anmäl dig gärna till fototävlingen , temat är glädje och vinnaren får en länk i menyn :)

sv: ah okej!

inte så jättemkt men jag har varit på kreta, åkt till tandläkaren ( en riktig utmaning, haha ) klippt mitt hår och ja lite saker till, känns nästan som om hela mitt sommarlov regnar bort :(

åh vilken gullig biiild!

lite så! :)

ja det är bara bra, själv sötan?

Härligt!

Jo, men det är bra här med :D<3

sv:

yes! :D

- ingen fara :) Följa varandra via bloglovin?

Nehe.. :)

sv: :D vad gör du?:)

varsegod !! :D

jag vet! hemska !:(

men fy vad läskigt:o skulle nog ha reagerat som din vän där, fy^^



sv: jahaa :)

Du tar verkligen jättefina bilder!

vad har du hittat på idag+

Gud så söt bild! ^^

söt!

Vilken fin blogg och vilka härliga bilder! :D

Vilken fin bild! :)























Follow my on Bloglovin







Trackback