Resan till Göteborg har vart bäst!

Foto:Beatrice Jakobsson (jag)
En bild över underbara Göteborg.

Nu är jag hemma efter en underbar resa och den bästa resan på väldigt länge. Jag tänkte ta och berätta lite kort vad som hänt under dom senaste dagarna och vad vi gjort på våran resa. Men jag tänkte inte gå in och berätta precis allt, för det kommer ta tid.

Fredagen den 21 oktober gick jag till skolan gjorde matteprov och tog bussen in till Visby. Medan jag väntade på att min pojkvän skulle sluta var jag med min mamma och bror. Under kvällen var jag och min pojkvän med Svante, Joakim och Rasmus. Det blev inte en lång kväll somnade i lagom tid för att orka med hela resan.

Lördagen den 22 oktober vaknar jag av ett sms där det står ’’vart är du? <3’’ tittar på klockan och om fem minuter skulle Emma komma och hämta oss, kastade på oss kläderna och sprang ut i bilen till Emma. En båtresa på tre timmar och en bil resa på fyra timmar sen var vi äntligen i Göteborg. När vi kommer fram till Göteborg får vi träffa Johanna och Kevin (min pojkväns syskon, Kevin har jag träffat innan) Jag minns inte riktigt vad vi gjorde den dagen, men vi tog det rätt lugnt och såg film. Under kvällen fick jag även träffa min pojkväns mamma, riktigt roligt och efter bara dom timmarna kände jag mig hemma.

Söndagen den 23 oktober då blev det att vara med Johanna hela dagen på Lek och buslandet. Vi kom kanske ditt runt tolv och var inte hemma fören vid fyra. Det blev en hel del bus och lek under söndagen, på kvällen blev det att ta det lugnt och bara vara hemma och leka med Johanna och prata mycket med mamma Madde.

Måndagen den 24 oktober åkte jag, Totte, Kevin och Emma till Frölunda torg och shoppade lite. Jag hittade några smycken men mer hittade jag inte. Efter ett par timmar där åkte vi hem träffade deras morbror och tog med Johanna och drog ner till Nordstan för att skämma bort henne. Hon fick massor av saker av mig och det gillar hon. På kvällen åkte vi upp till ett berg och tog nattbilder, riktigt mysigt. Men det hade vart bättre om jag hade haft med mig ett stativ.

Tisdag den 25 oktober åkte vi till Nordstan och åt mat och shoppade lite mer. Där hittade jag lite mer saker som jag ville ha, efter att gått på stan ett par timmar åkte vi och spårvagn till Järntorget för att fika med Mattias en vän till Kevin och Totte. Vi gick även upp på ett annat berg och tog lite kvällsbilder. Från tisdagen till fredagen var vi fyra hemma själv medan deras lillasyster var vid sin pappa och gick i skolan. Och deras mamma jobbade riktigt mycket just då och sov borta.

Onsdagen den 26 oktober
var vi hemma nästan hela dagen, jag och Emma lagade god mat till grabbarna medan dom var tvungna och fixa datan. Annars blev det att se film och bara ta det lugnt, på kvällen åkte vi upp till Hedenbergstornet för att ta en fika och kolla på utsikten över Göteborg. Göteborg är riktigt fint och jag älskar det!

Torsdagen den 27 oktober blev det att gå upp tidigt och åka 15 mil för att komma till Ullared. När vi kom ditt blev det att äta mat och sedan gå runt på Ullared runt två eller tre timmar. Träffade även min mamma och min syster där, riktigt mysigt faktiskt. Det var nog min pojkvän som handlade för mest just på Ullared. Efter åkte vi tillbaka till Göteborg, medan Emma och Kevin gick och träffade Linn. Åkte jag och Totte till webbhallen för att hämta ut Battlefield 2 som han fick av mig och jag köpte även ett par nya hörlurar. Därefter hände det inte så mycket under kvällen, vi åt pizza och somnade rätt tidigt.

Fredagen den 28 oktober väntade vi på att klockan skulle bli halv två så vi kunde gå och hämta Johanna i skolan och sen åka vidare till Universitet för att det hade vi lovat Johanna och gå fitt innan vi skulle åka hem. När vi kom hem runt sex tiden blev det och äta mat och se idol, sen somnade vi riktigt tidigt för vi var så trötta.

Lördagen den 29 oktober
var det dax att åka hem, runt två tiden lämnade vi Göteborg och sa hejdå till två underbara personer. Kevin skulle åka med oss hem, så vi sa hejdå till Johanna och Madde. Jag ville verkligen inte åka hem, jag har knappt saknar några här på Gotland och jag ville bara stanna kvar för jag haft det så bra. Det har bara vart två stycken som hört av sig och saknat mig så jag skulle lätt kunnat stanna kvar ett tag till. Efter många tårar för att lämna Göteborg åkte vi fyra timmar bil och tre timmar båt. Var hemma runt halv ett hemma hos min älskling och somnade direkt.

Jag har haft en underbar resa och jag känner mig verkligen hemma i Göteborg, med deras mamma och syster. Jag hoppas verkligen att tiden får fort så jag snart får åka upp till Göteborg igen. Har även fått vara med min pojkvän en hel vecka plus Emma och Kevin. Jag älskar verkligen min pojkväns familj och är riktigt nöjd med resan. Jag är hemma hos min älskling och han har segt internet, försöker svara på så många kommenater jag kan och alla andra svara jag på imorgon.

Jag har iaf saknat mina underbata läsare riktigt mycket!!!

Hur har ni haft det den här veckan?

Kommentarer

TEST!

Jag har saknat dig :)



--

Jag ska vara med i en fototävling, men jag har svårt att välja mellan två bilder. Rösta gärna på vilken bild jag ska skicka in!



http://thelifeofannika.blogg.se/2011/october/beslutsangest.html#comment

gud vilken fin blogg du har ! :)

är det "Totte" som är din pojkvän? haha :)

Har du massa fina bilder att visa oss nu dåå? :D

låter som en massa härliga dagar! :D

vilken mysig resa! :)

Vad roligt att det var roligt där!

Men jag undrar den där almanackan, blir det så att du väljer vinnare eller får man rösta? <3

Fina Göteborg!

hejsan, vad görs ?xd

Nästa gång du kommer får vi träffas!!

hej hur är det ????

- Kul! :D

Min vecka har vart kanon! :D

svar: ah, läste det! :) jodå, en helt okej vecka .) <3

sv; Okej, min vecka har varit jobbig men ändå bra! :) <3

sv: härligt! jo min vecka har varit bra :D

Var gärna med i min fototävling, "bästa höst bilden" Gå in och läs mer/anmäl dig på denna länk: http://jaxel.blogg.se/2011/october/tavling-din-basta-hostbild.html#comment

ha det bra!

sv: åh din vecka låter underbar :D!



nja de är sådär ja har lunginflammation =/



du skulle vara guldvärd om du kunde rösta i mig i denna fototävlingen: http://heaa.blogg.se/2011/october/finalisterna.html#comment mitt bidra äg nr 2 å du måste

även skriva in mitt bloggnamn för att rösten ska bli godkänd. Det tar bara en minut och rösta och du

skulle göra mig så glad. Jag länkar alla som röstar på mig :)

SV: Det är bra här med!:D



Vad gör du??

KRAM

sv' åh vad roligt! lät som en asbra vecka!! jo min har väl också varit bra :) kram! <3

- Japp! :D

Vad tyckte du om Göteborg då? :)

sv; Ja, det tycker jag!!

jo veckan har varit bra .. har lov nu..

kul har du tagit bilder i Göteborg ??

jo det är bra med mig =)

Härligt =) Jo min vecka har varit bra :)

svar: förstår det! :D

svar: tack!

sv: okej med mig är de bra :D

görs? kram

sV: tackar :D!



åh tackar jätte mycket länklning kommer upp när tävlingen är avslutad (:

aj da =/

sFV: ja tycker om den där bilden :D!

vad roligt att du haft en bra vecka! :)

svar: varsågod :D

va göru? ^^

sv; Jaha okej :D Jag gör inte mkt, svarar på kommentarer & lyssnar på musik.

Vad har du gjort idag då?:D kram

Kan du vara snäll och rösta på mig i en fototävling? jag är nummer ett, alla som röstar får en länkning! :D

Rösta här:

http://engalenbrunett.blogg.se/2011/october/hosttavling-alla-bidrag.html#comment

Sv:min helg ar varit toppen:D!

Svar: Tack! :)

sv' åhh va braaa :D<3

- <3

Høres ut som du har hatt det kjempe bra! Min uke var helt okei;)

SV: Jag svarar på kommentarer!:D



Händer ikväll?



KRAM

Sv. Va skönt! Jaa min veck har varit jättebra :)

Sv Underbart låter det som :) Jag har haft det bra men har blivit mer o mer trött på sistone :(

Sv; Hihi^^

Vad händer i veckan? :)

SV: tack:)!

sv' hihi :D<3

Fin bild:)

svar okej, ja det blir det! <3

svar: pluggar körkort :)

sv: jo bara bra :D kram

sv: Det låter som om du har trivts bra i fina Göteborg:)

Ja =)

sv: allt bra ? :D

sv' tack! :D

Härligt att du har haft kul!

Okej, min var bra! Men denna kommer bli mycket bättre :D kram

Gör du ikväll då?

Hänt idag? :))

Vad roligt att du e tillbaka!:D <3

Okej, flygt och vart ute i Paris :D

Gör du?:)

sv: ja, det är bra :)

vad gör du? :)

Sv; Okej :)Nja lov så ^^

SV: Vad bra att du haft det trevligt :) Jodå den har varit bra, är i full rulle nu på lovet :)

sv: okej ska snart se two and half men på tv :D haft en bra dag? kram

Sv Trevligt :) Jag har nyligen vaknat till liv igen efter en timmes tupplur ;)

sv_ ja verkligen :D



s¨å du hade lov nästa vecka?

sv: ja menade förra veckan de blev lite fel :P

svar: ja :)

Nu har du länkats, hur är det? :D

När kommer vinnarna från tävlingen upp? <3

sv: Härligt:) min vecka var bar!

Bara bra, hur har du firat halloween? ;)

sv: härligt det :D!



har du fått julkänslor än?

sv: okej, pluggar och tittar på tv :)

haft en bra måndag? :D

SV: :)

svar: okej, vill du göra ett länkbyte?

sv: Underbart att du kom så bra överens med hans familj också:) Sådant är viktigt tycker jag.

hehe japp:D kram

Hej. Jag har nu en utlottning av ett MaxFactor sminkset, värt 200 kr, på bloggen för att fira besöksrekordet på över 14.000 unika besök. ^^



Välkommen att delta!

Mvh Amandah <3

Hej fin blogg!

Nu har jag en tävling, dagens blogg!!! Gå in och var med du också! super enkelt, skriv bara jag är med!!! vinnaren dras vid 23.00 tiden!!!

Låter som du har haft riktigt bra :)



Min har flytit på ganska bra :)

sV: okej :)



oh ja om jag har fått redan druckit julmust å ätit pepparkakor :P

har inte ens firat, haha, brukar du fira? <3

sv: Min vecka har varit bra tack! :D

Hur känns det att vara tillbaka på världens mysigaste ö? :D

SV: Härligt att höra :D

låter som att du haft det riktigt jävla underbart i göteborg! jag älskar den staden.. :)

men jag har haft det bra jag med!<3

sv: tittar på tv :)

ska snart sova..

kram

Sv: Tack :)

VINN DIN EGEN GODISPÅSE! :D Skriv i en kommentar vad du helst skulle vilja ha för godis om du vann så är du med och deltar :)

Direktlänk: http://bellzors.blogg.se/2011/october/tavling-vinn-din-egen-godispase.html#comment



Och här kan du tävla om en HÅRFÖRLÄNGNING! Du behöver bara kommentera att du är med :)

Direktlänk: http://bellzors.blogg.se/2011/october/vinn-harforlangning-i-valfri-farg.html#comment

-Tack jo bra :D

Haft en bra vecka hitills?!

görs?:D

allt bra? :D

Nu är jag tillbaka från Underbara Paris!♥ Hoppas du haft det underbart, du med ! :)

låter som en riktigt bra resa detdär! :)

Sv Nåt kul planerat för imorgon?

Du förresten. Skulle du vilja lämna en eller några kommentarer på inlägget här; http://nilssonpettersson.blogg.se/2011/october/goodiebagfinal.html Det skulle göra min dag! Jag är nämligen med i en tävling där flesta kommentarer vinner!

Låter som en bra vecka:)

hela min förra vecka var hetsig i skolan, annars hände inte så mycket.

Jätte fin bild! :)

Göteborg är underbart

Okej!



fin bild :)

Vad roligt du verkar ha haft det:D!

Nu har jag fototävling ,gå in och anmäl dig! :D

vad roligt!



tack så mycket!























Follow my on Bloglovin







Trackback