your words, or my words?


Foto: Beatrice Jakobsson (jag)
Kamera: Canon EOS 500D + 28-80mm

Jag har redan gjort ett inlägg med saker som jag stör mig på, men jag tänkte göra ett till fast med två andra saker. Ingen behöver ta åt sig, men vill ni göra det visst det är upp till er själva. Jag stör mig på detta och det betyder att inte alla andra gör det också.

Jag stör mig på små som röker, jag tror dom faller i grupptryck. Dom kan inte röka och dom kan inte köpa och springer runt som små barn för att hitta någon att köpa. Nu snackar jag dom som är 13-16 år och som verkligen inte kan röka och röker för att sina vänner röker eller för att det är coolt. Kom igen, det är inte coolt att röka. Det är vad jag tycker håller ni med?

 

Jag stör mig också på fjortisar som inte fattar något. Jag har också vart fjortis en gång i tiden, men jag har inte vart som dom är idag. Jag insåg att det var pinsamt att vara fjortis, att sminka sig som man gjorde. Men i dagens läge förstår dom inte vad pinsamt är och man är inte snyggare för att man är fjortis. Jag tycker det är störrande att folk inte kan förstå hur pinsamma dom är. Men visst vill dom vara fjortis upp till dom, men dom kan ju bete sig lite och inte visa att dom är 5 år.

 

Håller ni med mig om sakerna eller inte? Vad stör ni er på för saker?


Kommentarer

Det är bara bra (:

har du några planer för dagen?

Fina bilder du tar :D

Jo det är väll okej, har bara lite ont i huvudet.

Händer det någon speciellt ikväll eller?

SVAR: tack :)

Det är sådär just nu, hur är det med dig? <3

Hej där fina du!

Nu är vinnaren av DAGENS BLOGG uppe, titta in & se ifall du vann. Annars ny chans direkt. :) kramkram

Nej okej, hoppas du får en bra dag i alla fall (:

sv: så lite så :)

Jo då det är okej, hur är de sj ? :) <3

Med mig är allt super! Hur är det själv? :)

Sv; taack (:

Va kul att du är med och tävlar! :D Jag hör av mig när det är avgjort! :) Kramar

Sv, haha neej då.

Lycka till & hör av mig när en vinnare är dragen! :)

Det gamla vanliga: Ingenting.

Vad ska du göra i helgen? :)



Haha, tjatigt det låter..

SVAR: Låter bra! :)

har jätte ont i magen har haft så ett bra tag utan att någon vet varför, låg inne på sjukhus i ungefär tre veckor utan svar.. :(

sv; härligt :D de är fina fisken med mig!

sv: härligt att höra :D

Håller med dig til 100%!

Svar: tackar! :)

Kanon! Själv? :)

Allt bra idag? :D

Hur mycket kommenterade du /dag för att komma på aktiva?

Jag har heller inga planer, känner dock för att sova över med någon, haha?

Okej ska gå över till att fråga lite fler intressanta frågor:

Vem är din förebild? :)

sv: Vad har du för planer i dag ? :D

SVAR: För tillfället vet dom ingenting, dom hittar inget som är fel osv. Men står i kö till magnetröntgen så får hoppas på resultat efter det :)

Det är Lady Gaga, Christina Aguilera och Demi Lovato. :)



Favoritmat? <3

Härligt, jo bara bra! Vad gör du? :D

Vilken jättefin blogg du har!! :D



MVH Amanda

Håller med dig till tusen! Jag bodde i en håla, mycket skitsnack och mycket grupptryck. Tyvärr tror jag inte att dem kommer att växa upp är jag rädd. Jag blev stark av att inte bli som dem.

SVAR: Jag vet inte ännu, det kan ta lång tid, men får hoppas på det snart iallafll :)

Åh, håller med på båda!



sv; inte så mycket har kollat på ännu en film haha!

SVAR: Ja det gör jag, jag går sista året i grundskolan :)

sv: Samma här, jag ska bara ta de lugnt :D

Jag håller med ! Jag började röka när jag var tretton-fjorton. Det ångrar jag djupt nu. Har försökt sluta X antal gånger men kommer alltid tillbaka till det.. Nu går det bättre för jag tillåter mig att röka om jag vill. Har tagit enstaka cigaretter sen i september. Min högsta önskan är att cigarett-tillverkningen försvinner spårlöst och butiker slutar sälja skiten. TVINGA ALLA ATT SLUTA :(

Håller med dig!

SVAR: Absolut, hur gammal är du? :)

sv: Ja verkligen :D

sV; helt ok, själv?

sv: :D

SVAR: Aha såg visst det nu, ajuste en fråga är det kul att gå media? för ska välja gymnasium och allt snart :D

Hoppas du får en bra fortsättning av dagen fina du!(:

Nej, inte alls :( Så jäkla svårt att hålla sig ifrån det när det är så lätt att bara gå in och handla.

Haha, pastasallad är gott om den är varm. :(

Jag har så många olika att det nästan är omöjligt att välja!

sv: <3

SVAR: Låter bra, för jag gillar att fota och sådär. Är dock inte så bra på det, men man lär sig ju. Men funderar på den linjen iallafall :)

Jag håller verkligen med dig helt och hållet om båda sakerna. Fy, vad jag stör mig på små som röker. Personligen har jag aldrig rökt, jag tycker att det verkar sjukt äckligt och allmänt onödigt att förstöra sin kropp! Min kompis såg förresten ett gäng med 11-åringar(!!) som rökte igår. Alltså, shiiit ;O



Angående fjortisar, de borde verkligen ta och växa upp! De flesta fjortisar beteer sig så himla omoget. Fast helt ärligt så ser jag inte fjortisar särskilt ofta, faktiskt. De flesta börjar väl inse att de är snyggare utan en massa smink i hela facet.



SV: Så lite så :)



Precis, bra att du förstår nu :) Inte jag heller faktiskt, trivs bra med att bo i en förort :)) Det händer säkert mer i stan än här i förorten, men helt ärligt så händer det väl saker överallt. Man kan tyvärr inte vara helt trygg någonstans. Bor du ute på landet eller i Visby? :)



Shit, blev en låång kommentar, haha.. Hoppas du orkar läsa hela ändå! :)

sv: Det händer inte så jätte mycket, min syster ska börja färga mitt hår och fortsätta i morgon. Vad ska du göra i kväll då ? :)

sv; ska du göra nåt speciellt sen? :D

SVAR: Ja precis, så tror att jag kommer välja det :)

vad menar du med att de inte KAN röka? Jag håller med om att det är störande att se, nu när man själv vet bättre.

mm, nåt pucko va verkligen helt puckad och såg helt sjuk ut i ansiktet, och verkligen desperat efter att få långa pengar av mig att köpa cigaretter, och han va under 18 år då :S

sv: Tack! :D



Jag tycker exakt samma sak! :D

Sv: Haft en bra dag hitills?:)

sv; okej kul! :D

Jag ska jobba på att bli frisk haha! ):

Hih vad gör du? :)

sv: Jo då det är väl bra har äntligen blivit frisk! Själv då? :)

mysig bild :)

Haha kommer ihåg att jag var på en student en gång, och ALLT var kallt. Det slutade med att jag fick värma det i mikron, haha.

jag tror att många har ett behov av en fjortisperiod i sitt liv. precis som du erkänner att du själv haft. de växer nog upp en dag de också :)

Okej, nej inte så mkt jag heller ;D

Hej allt bra med dig ? vill du vara med i dagens blogg ?http://mariaenliten.blogg.se/2012/february/dagens-vinnare-dagens-blogg.html#comment

sv: jo tack det är bra :) sj då?

ja:)

håller med dig, allt bra idag?:)

sv: okej :) härligt!! :)

Hej! Fin blogg, sugen på länkbyte? :)

sv: det är jättebra med mig! :D

Vad har du för dator? :)



Håller med om dedär sakerna!

du tar jättefina kort! :)

usch hatar också rökning.

Jag är 14 och några av mina kompisar röker. även snusar och dricker.

FY

håller mig alltid undan från sånt...

åh gillar bilden! =9

Jag tycker också att det är patetiskt av småbarn som röker. Jag menar...det vet inte ens HUR man röker. En gång fick jag en förfrågan av en 10 åring om jag kunde köpa ut åt henne...så sjukt :s

Det påslakanet är så härligt :) Har ett likadant :)

Åh vilken fin bild! Älskar verkligen ditt påslakan! Var har du hittat det?

Jag håller med. Samtidigt tycker jag det är väldigt tragiskt ! En 13-åring ska väl inte börja tonåren med en cigg i munnen eller?! Grupptryck är sjukt. Kan verkligen leda till allt möjligt. Dagens fjortisar är ganska pinsamma- de hörs och märks 24/7! •Sluta skrika för minsta lilla grej!!! • känns som att fjortisarna är i högre ålder idag än förr eller bara inbillning kanske... Sen en helt annan grej; jag har också det lakanet så fint !! Kram ♥

Mysig bild!!

På tal om ingenting, måste bara få säga att vi har likadant överkast till täcket :)























Follow my on Bloglovin







Trackback