Småföretagande A

Foto: Beatrice Jakobsson (jag)
Kamera: Canon EOS 500D + 28-80mm

Efter skolan tog jag och min vän Elin en fika på Waynes, riktigt mysigt. Okej, nu får det vara nog med besök på Waynes coffee, för den här veckan. Det är inte första gången jag är där den här veckan, det är tredje gången. (älskar stället, fast det har ni märkt?)

Första dagen avklarad på min nya kurs som heter småföretagande A. Först och främst kan jag medela att jag har lärt mig massor av bra saker idag. Vi ska ha kursen i två veckor, efter dom här två veckorna kommer jag kunna mycket bra saker som jag kommer att kunna använda i framtiden. Jag själv tycker att kursen är en pluggkurs och om jag har helt fel tänker jag göra det till en pluggkurs. Jag vill lära mig allt som det går inom småföretagare, så för min del blir det mycket plugg hemma. Känner mig sjukt taggad och det känns verkligen som kursen kommer ge mig massor av bra saker. Någon som haft småföretagande A?

Vad har ni gjort för roligt på jobbet, hemma eller i skolan?

Kommentarer

Mysigt!

SVAR: absolut :)

sv: absolut, har du haft en bra dag? :)

Hoppas du har haft en bra dag! :)

Okej, nej inte mkt :)

ja jätte gott!

Härligt. Jorå, det är asbra med mig! :)

hur är det ? :)

Mysigt med en fika!



sv: ja verkligen :)

SV: Förfan jag är juuu nyfiken! Visa :D Hade du iPhone lr? :)

oojooj, när jag såg bilden blev jag sugen på kall cola :D

Tack så mycket :)



Så gott det ser ut att vara, har aldrig varit på Waynes faktiskt. Jag hade företagande A när jag gick min floristutbildning, tyvärr hade vi en lärare som var virrig & inte kunde förklara.



Idag har jag haft praktik, städat, tvättat, fått feber så sovit 6 sett film.

sv: jag har haft en bra dag :)

:D

Jo, absolut! :)

ser gott ut :)

sv; Japp! Händer imorgon? :)

Bara legat hemma i soffan och druckit vatten / te :O

Hoppas du har en fin torsdag. Min är toppen, om du undrar varför kolla in bloggen ;)

fin blogg du har!:D

svar: ja! :)

Ja jag får testa det, vi brukar gå till Espresso House om vi är i stan.Men Waynes ligger snett emot så varför inte ;)



Skönt att ni har en bra lärare som kan förklara.

jag kollar på simpsons. :)

JAg gick Småföretagange A för några månader sedan. Det var riktigt roligt och vi fick låtsas starta ett eget företag ^^ Eftersom det var så roligt så jobbade jag på bra och fick jag MVG :)

SVAR: Tack :)

sv: kan tänka mig att den är väldigt lärorik :D

sv: jaa :D

hihi bra :D

- Tack så mycket :)

svar: ja, mumma! :)

SV: Kikar in hos dig då ^^

svar: ja! :)

gott det ser ut med smootie!

händer i kväll?

sv: det var jätte länge sedan jag fikade där!

- Det är bra, satsa på höga betyg! :D

svar: kollar bloggar och dunkar musik, men måste plocka upp på rummet, men vill inte, haha x) du då? :)

vet inte riktigt..ska nog bara de tv och lata mig sedan gå och lägga mig tidigt

Sv. okej, jodå allt är super här! :D kram <3

sv: ja, vilken är din favorit? :D

café alltså

hehe..xD

Yes :D



Missa inte min tävling! Hitta fågeln och vinn en länk ;)

http://jojjjjohs.se/2012/february/tavling-hitta-hacke.html

svar: haha ja! men då blire ju gjort :)

okej, vad ska du äta då?

sv: Nej, jag är hemma i Jönköping nu. tyvärr. :P

sv: tack :D

Tyvärr är det så dyrt att fika ute bara :/

svar: okej :D

åt nyss lite mackor och lingonsylt i mjölk.

ja det ska bli galet skönt! :D sedan får vi ju se om jag kan hålla det löftet till mig själv också..^^

Jag gick Småföretagande A. Tyckte den var jättekul för vi hade en skön lärare som bjöd på godis hahah men det kanske inte ingår i alla kurser runt om i landet=D

Vad gör du? :)

sv: okej, mitt är helt klart espresso house :D

Nja jag har inga planer för kvällen, dudå? :)

SV: Jodå det är bra, lite sjuk bara :)

aa :D

åh, jag ville läsa den, ångrar att jag inte gjorde det haha, verka skit kul :)

sv: Just det ja. Den kursen är väl i och för sig ganska så bra kan jag tycka, men samtidigt kan det ju bli jobbigt som så det blir för dig nu då bara din pappa gått den.

det såg gött ut!

Nej nej såg inte alls gott ut på bilden.. Ge mig hahah! Min dag har varit jätte bra :)

SVAR: hihi :)

ja :)

sv-, tack själv :) ^^ allt bra ?? <3

hahaha ja precis..xD och vi vet ju båda hur dålig jag brukar vara på sånt..xD

hoppas du får en bra kväll :D

Heeej!

Jättefin blogg ^^!



Gillar du Nellys skor och vill köpa dem för 70% av priset?

Kolla då i min blogg.



Allt bra annars?

Trevligt, kanske blir samma för min del med :)

Sv: Jaa....

Okej, hoppas du hittar några bra och billiga! :)

SVAR: gör du då?

- Hur är det ikväll? =)

svar: ja! :D

sv: då måste du verkligen åka dit :D

sv: Jodå de e bra här med ^^ börjar bli lite småtrött haha trots att klockan e så lite, ska nog se film snart.

Ska du göra något speciellt ikväll?

sv: Har du fyllt 18 och så? Går det bra med teorin?

Sv: jo de är bra , är bara lite stressad och sådär :)

sv: låter bra :D

när du blir äldre, kommer du bo kvar på gotland då eller flyta till "fastlandet" ?

sv: Vad mysigt :D!

Min kille har åkt bort över helgen så ja får vara med mig själv xD

sv: kul å höra! tacktack! :D

visst är den!

Hej Vgd? :)

Har nog sett din blogg förut men ändå.. Vad fin blogg du har! :)

Bye

allt är toppen med mig ! :)

allt bra med dig då?

sv; bara bra här också! :)

och fett gott det såg ut på bilden! :o

Okej, jag funderar på att se på film :)

Sv: hehe :)

Mysigt med fika, fin bild! :)

sv: är med i ett band , så de är en massa låtar man måste lära sig på några dagar , och deär ganska stor press där när man är enda flickan :) osv.. :)

SVAR: väntar på maaaaaaat :D

Imorgon när det gäller skolan så har vi nationella prov, vi hade det i onsdags också... :)

sv: okej :D

vad frågade jag? (a)

hehe ok. :P jag med som sagt. :)

gott med smoothi!

Yes :D

Sv: :)



Småföretagande A är en intressant kurs! :)

En miss för min del då ;D

sv: Jo varje del med körkortet kostar:( För en del kan det bli äckligt dyrt:(

sv: Aa :) varsågod!

sååå bra.. bara bra med mej:D vad gör du?

SV: härligt!

jag håller på att skriva ett inlägg med motivation inför att börja träna och undrar om du har lite tips som jag kan använda? jag länkar självklart till din blogg, det är självklart okej om du inte vill. har du haft en bra dag? kram

Jätte fin blogg :)

Hej!

Jag undrar en sak..

Använder du photoshop?

Alltså, vart kan man ladda ner det på svenska eller vart kan man köpa det?



Uppskattar veeerkligen ett svar!

sv : det är bra med mig också :D

- Härligt det är toppen :)

frågestund på bloggen, svarar på allt du frågar, najs va? ;)

ni hittar den här: NATTSTAD.SE/DAGHJORT

Hejsan!

Skulle du kunna tipsa om någon bra iphone app, kan vara alla möjligt, spel, foto vad som helst. Släng in en kommentar i mitt senaste inlägg så skulle du vara guldvärd.

Kram!:)

SV: det ska jag :)

har frågestund på bloggen, skulle bli glad om du gick in och skrev några frågor?:)

gott! själv har jag legat hemma och hostat... :(

Oki! inte mycket jag heller faktiskt elr jag kommenterar på några bloggar. vad ska du göra imorn då? ;)

fin bild, vad fotar du med? :)

Hej! jag har en av värmlands största bloggar med ca 400-600 unika besökare dagen och undrar om du skulle vilja göra ett länk byte med mej?

Hör av dig om du är intresserad :) kram

Gott :)



Sitter och går igenom alla bilder för att se vilka jag ska lägga upp på nya hemsidan!



Vad gör du?

Kram

ser jävligt gott ut dedär! :) <3

sv: Ja:) händer imorgon då?

veckans blogg är avslutad! kolla om du vann & anmäl dig igen! :D

http://ssmileyface.blogg.se/2012/february/veckans-blogg-1.html#comment

Svar: Hiihii :)

okej bara bra händer imorgon?:)

hihi tack :D

så mysigt ute å fika :)!

kram!

ok god natt sötnos! :D

Bara bra med mig :)

Jaaa :D

sv: ja precis? :D

SVAR: Ja, verkligen :D

okej ja samma vi har två nationella prov inte kul:)

Ser gott ut! Jo då det är bara bra!! :D

sv; härligt ! :D

sv: hur har din torsdags kväll varit då ?? :) <3

sv: Förstår det:(

Åh vad roligt att ha en kurs om företagande. Och jag älskar också waynes.

vad gör du? :)

sv: yes!

hej allt bra? :) kram

Vad använder du för kamera? :)

haft en bra vecka hittills dååå? :D

härlig bild :)

Din blogg är så fin! Det verkar som om din dag varit super! Älskar waynes coffee<3 hade nationellt prov o;

Sv: okej :D



Idag har jag ridit och flummat :D



Kram :D

sv: ja ;)

Sv: det var så lite så! det är bara bra med mig, med dig då? :D kram

Hej, fin blogg!

händer ikväll? Kram :)

Sov gott!



Hur ska du spendera morgondagen?

Kram

himla fin blogg! :)

Sv: jodå, det är bra. Hoppas med dig med! :)

Sv: Verkligen :)

(om du ser min blogg) istället för att du ska tänka "meeeh, då var han ju inte ensam, då kunde vi ha fikat ju?" så ska jag säga att han ringde när jag slutade skolan vid halv 4 och sa "nu är det ändrade planer" och det var då att han och 2 i hans klass skulle köra med Fabians bil och lalalala, dom bestämde det då typ? så jag fick bara hänga med där. ville skriva så du inte tänker som jag sa där längre upp att "men då var han ju inte ensam" utan Fabian ringde och sa det när jag hade slutat (det kan han intyga ;))



hihi puss på dig. hoppas vi ses en annan dag och vad kul att Elin kunde följa med iaf? hoppas hon följer med nån annan gång också då <3

Gissa på vad jag håller på med och vinn något jag tror du hade blivit enormt tacksam över ;)

http://nyrv.blogg.se/2012/february/vad-ar-det-jag-haller-pa-med.html?_tmp=c44d9f31c424c5d639f4b8680f15f46ce7e83b43

Men gud så mumsigt det där såg ut. Åååh vad gott!

sv; hihi, allt väl? :)

SV; Så lite så ;)

Den kursen är så lärorik, minns när ja gick den. Verkligen kul! :D

sv: göru?



Krami

Vad kul ju, mysigt! Samma här med, vi har bara myst hemma och vilat massor :)

sv; ja!

Vad gör du?(:

sv: okej

Haft en bra dag? :D

Ser verkligen gott ut :)

Gnatt o sov bäst :)

Ny tävling på bloggen, var gärna med :D kram!



http://byfia.com/2012/february/tavling-vinn-presentkort.html#comment

Skönt att höra =D Det ha min med. :D

vad ha du gjort idag?

gud så gott!

Jaa :)

har pluggat hela dagen så helgen är efterlängtad då de bara blir lugnt:)

Läs/följ, sprid och försök hjälpa mig att få besöksrekord på bloggen idag ? Så snälla sprid min blogg på din facebook eller om du har en blogg!♥ www.nattstad.se/niiisan

God natt! :)

Läs/följ/kommentera

http://juliaaizabella.blogg.se

Mums! :)

Hur länge har du bloggat?

Hej, vad fin blogg du har :)

Du har väl inte missat att vara med i min tävling om att vinna en plattång?

http://alexanderberglund.blogg.se/2012/january/vinn-en-plattang-1.html#comment

Det där såg ju galet gott ut! Nu vill jag byta min lunch mot din!

så gott :)

Fin blogg :)

åh vad gott det såg ut, nu blev jag hungrig haha :)

gottit =D

Det där såg jätte gott, hur är läget? :)

Mums vad gott det ser ut! :D

Min syster fyller år imorgon!

Grattis till henne?:)

Fin blogg har du!:) Läser det jämt!:)

jättefin blogg o superfina bilder! :)

sv aha vad kul (:

vad har ni gjort då ? :D

Greit å kose seg litt da c:























Follow my on Bloglovin







Trackback