sluta och klaga, det går inte att göra något!

Foto: Beatrice Jakobsson (jag)
Kamera: Canon EOS 500D + 28-80mm

Mums vad gott, det här kan man aldrig få för mycket av. Jag skulle kunna dricka flera koppar varje dag om jag hade tid, men det har jag inte riktigt. Min syster kommer hem om en timme och då ska vi ta en promenad till affären och köpa lite saker.

''Om vi inte ska ha snö den här vintern då ska vi inte heller ha sol i sommar. Sluta klaga och tänk på som som som vill ha snö'' Det här skrev jag på Facebook för några minuter sen och det är rätt många som gillat men ändå så är det inte folk som förstått allt jag skrev. Visst alla vill inte ha snö, men vad ska vi göra då? Vi vinner inget genom att sitta och klaga. Kom igen, snöröningen behöver också jobb och lön. Dom små barnen behöver snö för att åka pulka & jag vill ha snö. Det har funkat med snö alla andra år, varför ska det inte funka den här vintern? Förlåt, men jag blir sur för att folk inte kan förstå.

Om ni inte vill ha snö, säg det till någon som bryr sig. Jag bryr mig inte.
Vad har ni för er just nu? Vad ska ni göra för mysigt ikväll?



Kommentarer

Allt braidag?:)

Läget? :)

Toppen med dig då? ;)

Shuue! Ville bara kika in och hoppas på att du får/har en bättre fredag den 13:e än vad jag har haft.



Några planer för helgen? :)

superbra! :D

gott med te!

så lite så!

gott med grönt tee:D

sv; hihi okej vad bra :D

Superfin blogg!

Intresserad av ett bloglovin-byte? :)

svar: ja! :)

KOMMENTARER SOM INTE HAR MED DAGENS BLOGG ATT GÖRA, LÄMNA DOM I INLÄGGET UNDER TACK ^^

Haha vill gå ner i vikt ;) höhö!

Sen tränar jag endel för att få bästa resultat är det bra att käka nyttigt också :D

svar vad bra !:)

haft en bra dag änsålänge?:)

Mysig bild :) Är teet gott?



Kram

gott

så lite så:)

sv; aww tack så mycket:D



gottt^

sv: ja verkligen :D

Sv; ha en bra kväll! :)

Fin blogg! Gör du bloglovin'byten? =)

ha en fin helg!

Sv; det ska jag! :)

Hej sötnos!

Var gärna med i min supernajsiga tävling!

Där du kan vinna valfri vara, kan tex vara färgade linser, löshår, plattång osv.

Kanske en present, eller varför inte till dig själv?

Perfekt och ha till sig själv eller ge bort eller lotta ut på bloggen!

Delta gärna, och ursäkta om du inte gillar spam.

Kram!

http://isabellealberti.se/2012/january/tavling.html#comment

Tack så mycket :D din med <3

va bra att höra! :)

händer i kväll?

kram

Sv: ja, köpte en blixt för nån månad sen så nu har jag lite svårt att få in allt i min väska! XD

åh älskar te, mums :)

Kika gärna på min nygjorda design som finns som "Köp-nu" på bloggen.



http://xoxonicole.com/2012/january/design-saljes-classic.html



För dig som är sugen på en ny välgjord bloggdesign :) Den är lite romantisk och drömlik. Jag gör alla designer själv!



Ha det bra

Gött, jo bra! Görs? :D

hur har dagen vart än så länge? :)

Haha, lätt att haka upp sig för vädret:P

var gärna med i dagens blogg hos mig nu hehe.

sv: har du några filmtips då? :)

Hej där! bra sagt håller med dig ;) älskar snö :D Hur är det med dig?



Vill du få chansen att bli veckans blogg? Gå då in här: http://canonvsnikon.webblogg.se/2012/january/vinnaren-av-veckans-blogg-111.html#comment och följ bara instruktionerna. I övrigt hoppas vi på canonvsnikon dig en trevlig helg!

S: Tuusen tack snälla du, hihi visst är det! och nu är jag även på startsidan under fotofliken, WIIHOO!

kram på dig:)

svar bra ! jadå :D

vad ska du göra ikväll ?:)

Älskar te :D

Håller med jobbigt med alla som klagar



Sv: planer för helgen?

svar; jaa, samma är det hos mig, inte mycket jag skall göra, bara ta det lugnt och njuta av helgen :) Ha en fin kväll!♥

Allt bra denna fredag? :D

Det är konstigt att folk orkar klaga så mycket och lägga energi på vädret. Finns ju vettigare saker att lägga energi på ;) Hoppas du får en fin kväll tjejen!

Allt bra? ;)

okej nice ;) lyssnar på musik :)

Jag klagade då inte när jag var i Sverige :D

söt blogg!:)

Allt bra?:]

kram

Sv; haha, vill du göra ett bloglovinbyte? :)

hihi vad gör du nu då :D? kram

gullig blogg! hur mår dudå?

KRAMAR!:D

sv: toppen :D

vad händer ikväll då?:))

JAG VILL HA SNÖ!:D

glöm inte att anmäla dig till min veckansblogg tävling! :) kram<3

http://ssmileyface.blogg.se/2012/january/veckans-blogg.html#comment

- joraaaaa :)

vi fick snö idag! Det började snöa jätte mycket verkligen o nu är det någon cm :D

Riktigt goda var de. Jag skickar dig en muffin! :'D

Ha en mysig fredagskväll!:)



KRAM / http://issas.nu

Tävla om ett lack från KANDEE SHOP!! Bra i Piadinas blogg :)



//PIADINA

mummssigt!

sv; jodå. har du nån drömbil? ;) hihi

Sv; Kååmpiizzaar. :d

Vad händer imorgon på lördag då?

kram

sv: hehe så bra, jadå :D

Dagens blogg är nu ute, blev det du? -> http://amandapersson.blogg.se/2012/january/dagens-blogg-vinnare-ny-omgang.html#comment anmäl dig igen (:

nu är det så att imorgon åker jag till umeå för att få spela min första division1 match någonsin, vilket betyder att bloggningen kommer vara väldigt dålig, kommentarerna också.



så jag hoppas att du får en fin dag imorgon :)

God kväll! Kikar bara in och hoppas på att du får en riktigt bra kväll! Själv ska jag strax se film med pojkvännen :)

Jätte fin blogg!

Haft en bra dag ? :)

bra sagt där! get your point!:)

Var med och tävla om att bli veckans blogg! Allt du behöver göra är att kommentera inlägget och säga att du är med!

Lycka till!

http://marianathalie.blogg.se/2012/january/veckans-blogg-tavling.html#comment

Allt bra med dig? :)

haft en bra kväll:)?

Sv Hoppas allt är väl ikväll!

SV: Näää inte när man inte har några hemma! ;) hihi Snygg kameraväska förresten!:)

nej visst.:)

jag är åxå helt inne på lösvikts-the nu, favoriten just nu är kaktus/apelsin, rekommenderas! :P

Vill du bli länkad? :)

http://corneliafredriksson.webblogg.se/2012/january/hjalp-mig-bli-lankad.html

är precis som dig, älskar té, speciellt på hösten och vintern:)

sv: gott med te!

En väldigt bra poäng från din sida tycker jag =) jag själv menade bara på att jag inte ville ha en 30minus vinter till (vilket det inte heller vart), klart att det ska vara snö, och minus.



Det enda jag önskar att det hade blivit en mer jämn vinter, det har ju varit plus och minus om vart annat den här vintern...



Jag kollar på Gintama för tillfället =) själv då?

Ja det är ju klart man vill ha snö! Utan snö längtar man alldeles för mycket till sommaren och uppskattar inte alls vintern som den härliga och vackra årstid det faktiskt kan vara. Det är ingen vinter utan snö. Punkt slut :)

Åh te är så gott! Dricker det konstant :)

Ett av mina favoritteer också :)

Inte bara barnen vill åka pulka, jag och mina tjejkompisar brukar ge oss ut för stjärtlapprace, när vädret tillåter vill säga ;D























Follow my on Bloglovin







Trackback