Mina nya kamera saker.

Foto/Redigering - Beatrice Jakobsson | Canon EOS 500D + Canon EF 50mm
 
Haida Close-up+10 52mm är ett närbildsfilter och man kan även säga att det är som ett förtoringsglas. Jag gillar filtret starkt och kommer ha mycket användning av det. Haida Skylight 58mm är ett kamerafilter som är svagt rosa-tonat. Den ger lite varmare tonfärg, mycket bra filter enligt mig själv.
 
Fanicer 52mm wide angle leans 0.45x Macro är ett vidvinkellins som man använder när man vill ha stor bildvinkel och se mycket framför sig. Jag gillar det starkt och kommer ha mycket nytta av det. Filterna kostade 99kr/st och vidvinkellinsen kostade 399 kronor. Köpt sakerna på tvspelsweb.se.

Kommentarer

Kul :)

verkar vara bra grejer det där :)

*svar:* :D!

sv: ja, det kan man säga! :D

vad roligt med nya saker :)

Vad kul! :D

SV: Jo jag mår bara bra, händer just nu? ^^

Sv: okej:) vad skoj:)
Funderar också på att kika på rix fm festivalen

Vill också ha vidvinkelsfilter men det har jag inte råd med just nu.

Måste köpa close-up, har tre macro-ringar men dom fungerar inte till kameran på något sätt :(

SV; Kul att du gillar dom, blev ju bra som tur var eftersom jag fick gå upp så tidigt ;)

Svar; Tusen tack!
Åh, vad kul med nya kameragrejer. :)

Niiice blogg!

Sv: Vad bra, jodå det är bara bra. Har du för dig ikväll då?

Hej! Vill du en gratis header? Läs då här ---> http://loreen.blogg.se/2012/march/design-och-headerbestallning.html#comment'

Kram!

sv: haha tack :D

sv; Vad kul att du såg oss och tack söta Beatrice :)

sv' :)

Kan du inte ta lite bilder med vidvinkellinsen och skylight filtret så man ser skillnaderna med och utan

åhh vill också ha ett close-up filter! :)

sv: :D

btw, fin blogg! :)

sv: A okej ;) Vilken var godast då? Originalet eller den i kartongförpackning? ;)

fin bilden är:)
sv: okej, jag svarar kommentarer och ser film just nu:D


Tack så mycket snälla du! Visst är hon söt :)

Svar: Tusen tack fina du! Kram :)

Hur mår du idag?:)

Kram

Hoppas du får en fin dag:)

sv. jag mår också bra, vad har du för planer idag!? :D

alltid kul med nya saker till kameran! :)
min har gått sönder :( haha

nej usch :( haha

Åh vad kul ! Jag vill också ha :) Hoppas du kommer att trivas med dem.
Fin blogg annars !

bara sanning :)
TAck själv snälla du! :)

*SVAR:* hihi tack så mkt :D

Sv: Okej, jag har tagit det lugnt och tränat lite. Ska till kusinerna senare. Kram

Spännande med nya kameragrejer, funkar vidvinkellinsen som ett vanligt objektiv ?
Kram

Fin design du har! :)

Svar: Åh tack så mycket! (:

Sv; Tack!:) Bor du på gotland?=)

kul o höra, glädjer mig :D

Vad kul med grejer till kameran :D

Sv; Jaha okej va kul :)

Sv; Jaha okej va kul :)

Våran nya sjuka låt finns uppe på bloggen nu, kolla gärna in! kram :)http://nattstad.se/idioterna

*SVAR:* hihi tack så mkt :D

sv; Det var så lite så ! Allt bra annars ? :)

Du får gärna skicka sakerna till mig på posten, hehe :)

sv; Ja ! ;) Här är nog allt bara bra, själv då ?

*Menade ju inte att skriva själv då, eftersom jag redan frågat, det gick bara av farten haha :) Hoppas det inte gör något !

sv; Haha vad bra :) Något speciellt planerat tills imorgon då ?

Har nu börjat blogga igen efter en bloggpaus! Kika gärna in :) Kram

Har nu börjat blogga igen efter en bloggpaus! Kika gärna in :) Kram

sv: tack sötnos ^^

Absolut :D

Låter perfekt det:) Funderar ju själv på att köpa det så vore roligt att se vad det blir för resultat

nu har vinnarna av veckans blogg kommit upp, in och kolla om du är en av dem och anmäl dig igen!
kram :)

väldigt fin header! :D Allt bra med dig ? Saknar så mkt vi snackade innan<3

sv. igår passade jag på att sola när de var så härligt väder :)
vad ska du hitta på idag då!? :D
kram


glöm inte att anmäla dig till min veckans blogg http://sheil.blogg.se/2012/july/vinnare-av-veckans-blogg-en-ny-omgang.html

Nice :)
Funkar det på ett vanligt fast 50 mm ?
Kram

jag har oxå en canon eos 500D :D

Du kanske kan göra ett inlägg och lägga upp bilder och visa hur det blir med de olika filterna? ;>

Vidvinkellinsen låter spännande! Blir kvalitén bra med den? :)

Svar: Tack så mycket! :D

Riktigt snygg blogg och gud va duktig du är på att fotografera ;)























Follow my on Bloglovin







Trackback