En bra nyhet och en dålig nyhet

 
Tänkte uppdatera er om två saker som hänt den senaste månaden, en bra sak och en dålig sak. Dom som följer mig på twitter har rätt bra koll på vad som händer i mitt liv. Ni andra kanske inte har bra koll på läget, men jag ska berätta hur allt ligger till. Vi börjar med den dåliga nyheten!
 
För mer än en månad sen tog det slut mellan mig och Christoffer. Det har vart svårt att hantera allt eftersom det är den killen jag älskar fast han inte vart världens snällast den senaste tiden. Det funkade inte mellan oss, men det finns även en annan anledning bakom allt. Finns inte speciellt mycket mer att säga om saken, jag är helt förstörd för att jag förlorar den personen jag älskar mest. Vi försöker umgås och bygga upp en vänskap istället för ett förhållande och det funkar rätt bra fast det är jävligt svårt, men vi tänker inte förlora varandra helt.
 
Har tagit ett stort steg i mitt liv genom att flytta hemifrån. Imorgon är det en vecka sedan jag flyttade från landet in till Visby, känns sjukt skönt att bo själv men dock saknar jag mina föräldrar. Testa på vuxen livet är inte helt fel, eller vad säger ni? Jag kan bestämma exakt vart mina möbler ska stå, vad jag ska äta för mat och alla andra härliga saker. Var det en bra eller dålig nyhet med att jag flyttat hemifrån?

Kommentarer

ja asmysigt :D

åh vad roligt att flytta utomlands, vill du bo på gotland "resten av ditt liv"?

synd att det tog slut mellan er men skönt att ni kan vara vänner i alalfall :)

att flytta hemifrån var det bästa i mitt liv. :) längtar tills jag får en ny lägenhet igen. pallar inte att bo hos mormor och morfar mer. :/
vad heter du på twitter? :D

Bor du alldeles själv? Såg på Insta att du flyttat, men trodde det var typ från din pappa till din mamma eller så :). Visst är det rätt skönt att bo själv? Men samtidigt ganska jobbigt..

sv: okej härligt! jo det är toppen:)

Hej finis! allt bra med dig?

Jag har precis startat upp min gamla musikblogg igen med ny design och header, inom kort kommer även en massa låtar och annat, kika gärna in! Puss,
Ha det bäst!:D

Hoppas att det blir en väldigt fin vänskap mellan er <3 Åh vill också flytta hemifrån!!! :D

SÅ fin du är!!

sv: varför flytta ändå om det är där du vill bo?

jag förstår det. vill du berätta varför ni gjorde slut? den bakgrunden som du inte skrev om i inlägget. tycker det är jätte synd, hoppas du mår bättre snart! <3

jobbigt med relatione som trasslar :/

FIna du, det var en riktigt fin bild på dig! :)
Och du är stark, vad roligt att du flyttat till eget, du får ge oss en rundvisning med bilder ^^

Keep up the good work!

sv; Så sant, så sant :)

Tack du! fast du är finare, hihi :)

*svar:* Ah verkligen! Kan förstå det :)

sv: japp! några planer för dagen?:)

Stackare, alltid jobbigt när man älskar någon och det inte fungerar, men så är livet. Jätte roligt att flytta ju, var något av det bästa jag gjort samtidigt som det är lite läskigt att man skall klara sig själv, men det är när man vet att man gör det som man känner sig som en helt ny person. =D

Usch vad jobbigt att erat förhållande tog slut! :( Men det är starkt och bra av er att försöka att ensdast vara vänner, för då är ni iaf fortfarande kvar i varandras liv!

Oh vad skoj att flytta hemifrån, jag tycker absolut det är en bra nyhet! Jag flyttade hemifrån för cirka ett år sedan, tillsammans min min fästman. Det var nog det bästa jag gjort, få bestämma allt själv är underbart :)

Jobbigt... Men så är det, allt varar inte för evigt! Du verkar vara en stark tjej så du klarar dig säkert. Låter roligt det där med flytten i alla fall, så det var absolut en bra nyhet! :-)

åååhhh så underbart skönt att bo själv ibland! men ibland skriker man inombords att man bara vill hem till sina föräldrar och sin familj somsagt.

och jaaaa shiiiit, inte alls långt kvar :D:D:D::D!!!!

allt bra?

sv; Bor med min sambo, Alexander :)

oj, gud så tråkigt med Christoffer.. hoppas allt är bra med dig! :/
Herregud så roligt de andra, inne i visby också.. japp nu är jag inte avundsjuk alls haha :D vart nånstans bor du i visby ? :)
kram <3

så fin bild :D

ogilla den dåliga nyheten och starkt gilla den bra nyheten! :)

okej okej, krya på dig då hörredu! :)
med mig är bra prima, lite trött bara.
ha en toppen bra helg! :D

sv: okej, jag vet inte riktigt.. kompisar:)
sen fira farsdag:)

fin bild! :)
sv; okej va bra! det är bra med mig också! :)

OK, krya! Jo jag mår fint ;) Vad gör du?

*svar:* Jao <3

Fin blogg! :)

Btw, vad tycker du om Leona Lewis & Kenza, visst är dom lik varandra? :D

jo da bara bra =)

sv: åh nej vad dåligt, varför sa han ingenting direkt? taskigt att han sa det när ni redan gjort slit liksom.. tycker du att det ens är värt att vara vän med honom då om han svikit dig så hårt? :(

skulle du inte vilja bo i stockholm? :D

SV: okej :)
Planer inför helgen?

Vad gör du? :)

ska kolla det! :D

Veckans blogg är igång på min blogg nu, jag drar 3 vinnare på fredag.
Lycka till!

Direktlänk!
http://kaarolinaransed.blogg.se/2012/november/veckans-blogg.html#comment

sv: okej jag förstår, det där är så sjukt svårt. men jag hoppas att ni löser allt och kan vara vänner då om det är det du vill. om du vill prata eller något så skriv bara, "lyssnar" gärna :) <3

Åhh, beklagar att det tog slut mellan er två! :(

Jag har också flyttat hem ifrån från landet till en större stad. Saknar också mina föräldrar när jag är 20 mil från hemmet, men jag brukar komma och hälsa på under helgen ^^,

Pent bilde av deg!

Asfin blogg! Du fotar jättefint :D

allt bra med dig idag annars då sötnos? :)

Vad synd att det inte fungerade mellan er, men så är det ibland.. Hoppas att ni lyckas bli vänner, det är verkligen synd om man helt förlorar någon som förut var den som stod en allra närmast!

Att flytta hemifrån tycker jag att är ganska härligt, jag flyttade redan när jag var 16 för att kunna studera. Såklart är det jobbigt ibland, men ganska härligt också! :)

Svar:Så lite så! :)

åh vad jobbigt det måste vara, kännt samma känsla då min kille flyttade 40 mil ifrån varandra och vi hade vart tillsammans i 2år.. :/ men jag hoppas ni hitta tillbaka till varandra, finns!

Åh skönt med eget :D

svar: Så lite så!

Synd med dig och din pojkvän :( Men skönt att flytta hemifrån!

så tråkigt att det tagit slut mellan er! massa kramar! Det finns ju både positivt och negativt med att flytta hemifrån. Nu har jag inte bott hemma på flera år, men det jobbigast är att min familj är över 60 mil ifrån mig ... ^^

Vilken fin bild!

Har du lust att lägga till varandra på bloglovin? :)

allt bra ? :)

Tråkigt att det tagit slut :(

Kul att du flyttat hemifrån, trivs du bra?
Kram

Hej, nice blogg! :)


Att göra slut med ngn man älskar på riktigt kan vara sjukt svårt :/ hoppas det blir bättre!

Det är ju kul att du har eget ställe att bo på nu:D jag bor hos mamma än, hehe, men det duger.
Synd att det tog slut mellan dig och Cristoffer:(

Jätte fin blogg du har!!!!

Vad roligt att flytta hemifrån! :)

*svar:* Ja det va mysigt med 2 års kalas :)

hej sötnos!
hur mår du? :)

SV: ja men det tror jag med att det kommer allt bli för dig. =D När skall du flytta?
Hoppas du har en bra söndag i alla fall. =D

Hoppas allt blir bra mellan er! Sjukt kul att få bo ensam, kan tänka mig hur mycket du kan fixa där :)

åh vad tråkigt att det tagit slut:(
men roligt att du flyttat:D

förstår jag... vet hur det känns! men det är rätt nyttigt att sakna ibland oxå :))

men det gör jag! haha ;)
ellerhur!

Det är jobbigt att bryta med någon man kanske egentligen inte vill göra det med.

Noooes! Vad tråkigt att höra! Men funkar det inte så funkar det inte, men förstår att det är jobbigt... Lycka till med vänskapen istället!
Grymt att flytta hemifrån! Vill också göra det snart!
Och grymt fin bild på dig!

<3

sv: Vad roligt :)
Har du haft en bra helg?

Vad roligt att ha flyttat hemifrån, men ja visst saknar man tryggheten hos föräldrarna den första tiden också. Det ska nog gå bra för dig:)
Kram

Sv: Det är inte så bra med mig faktiskt... Har fått vinterkräksjukan och feber, så jag är sängliggandes. Är det bra med dig då? :)

Sv: Jaha men shiit va roligt! Vad är det för företag?? :) och det va tråkigt att höra att ni gjort slut, men det kanske var för det bästa då :) Kram!

SV: ja, det tar typ över 2 timmar med buss för min del, innan jag kommer hem. Den första biten får jag skjuss av en kompis, som tar 1h 20m. Har några på min klass som har tåg resa på 6 timmar, så jag försöker tänka på dom när jag tycker jag har lång resa hem :P

:/

otrolig fin blogg!

vad heter din kamera?

Hoppas det går bra med er!

sv: tack :)

Vill du göra ett bloglovinbyte? (:

- fin bild! :)

super fin blogg :)

Det är riktigt jobbigt när man gör slut.
Men desto längre tid det tar desto enklare blir det.
Att vara "vänner" direkt efter är nog ingen hit, det är nog enklare att vänta ett tag så man får distans från varandra.

Gör bloglovinbyten, säg bara till i bloggen :)

Det är så jobbigt när man måste gå igenom något sånt. Det är ju som att förlora en liten del av sig själv... Hoppas att det känns lättare snart <3

Skönt att få flytta hemifrån! Det är verkligen en stor frihet, även om man måste städa och hålla på :) Trivs du bra?























Follow my on Bloglovin







Trackback