Sunday Challenge #9

 
TEMA | Redigering, före och efter
 
 
"Vi är en grupp fotoentusiaster som varannan söndag lägger upp varsitt bidrag - som är tolkat efter ett valt tema just för den gången. Poängen med detta är att vi ska utmana oss själva att utvecklas inom fotografi och bildbehandling."
 
Bilden är fotad: Torsdag den 23 Januari - 15:45
Inställningar: Saknar uppgifter, tyvärr.
 
Tanken bakom: Temat är redigering så därför valde jag en gammal bild för att göra det "svårare" för mig. Brukar ofta veta vad jag ska fixa med bilderna och kände att det inte skulle vara lika roligt att veta exakt hur jag ska göra.
 
Bildbehandling: Använde mig av Photoshop där jag började med att klona bort onödiga saker/prickar. (knappen längst upp och några snö flingor i håret som störde mig var det största som jag klona bort) Ökade kontrasten samt ändra skärpan. Mer än så behövde jag inte fixa med bilden för att den skulle bli snygg.
 
För att se flera bidrag AnnikaFelicia, JuliaMaria  - Bidragen kan vara sena, men kika in på måndag!
Mouseover fungerar tyvärr bara när du ska kommentera (inläggssidan)

Kommentarer

Det är alltid bra att ge sig själv chans att utvecklas :)

Din hårfärg är så vacker! :)

Svar: Tusen tack! Vad roligt att höra :)

åh så vacker bild!!

Sv: hihi ja det var jätteroligt! :D

kul inlägg :)

Så fin!

snygging!


Ha en fin kväll! =)

cute scarf and nice blog :)

Åh, vad vacker du är! Snygg redigering också

Måste bara säga att din blogg är riktigt fin och inspirerande! STOR KRAM

Måste bara säga att din blogg är riktigt fin och inspirerande! STOR KRAM

Fin bild :)























Follow my on Bloglovin







Trackback