Cherry Blossom, Kungsträdgården

 
 
 
 
Canon EOS 7D + Canon lens EF 50 mm f/1.4
 
Vet inte hur många år jag har tjatat av att åka till Stockholm enbart för att fotografera dessa underbara träd. Under våren tvåtusentolv lyckades jag tvinga med mig min bror och två vänner och just när vi kommer till Stockholm så var allt borta efter den gången ville ingen följa med mig. Såå besviken. Försökte varje år efter den gången men lyckade aldrig tvinga med någon för att alla visste vad som kan hända.
 
Detta år är jag mer än lycklig eftersom jag har min pojkvän här i Stockholm och då har jag fler anledningar till att åka upp hit. Planen för dagen var att åka in till stan och kolla i butiker och det gjorde jag men jag gick även förbi Kungsträdgården innan jag åkte hem. Det är sååå vackert. Ska åka och fotografera mer nästa vecka när jag har mer tid. Körsbärsblommor är det bästa på hela året och jag skämtar inte, jag älskar träden!
 
 

Kommentarer

Fina bilder jag ska åka in imorgon och fotografera lite hade jag tänkt :D

Svar: Ååå vad roligt och tack så mycket! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Det är verkligen galet vackert!

helt sjukt vackert.

Kungsträdgården är så jäkla fin! Hade själv planerat att åka in o fota lite i veckan kanske (bor precis utanför stockholm city)

Svar: ÅÅå, vad kul. Hoppas du får bra bilder! :) Vad menas men utanför city? Menar du mil utanför Stockholm eller bara kilometer? :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

åhhhh vad fina foton♡♡♡ Ser underbart ut!
Massa kramar

Åh det är så vackert, jag var också där i dag!! :D

så fint!

Så fint!

Så fint!

Ahmen gud, som att kolla på en dröm!! Jag vill också så gärna fota såna här träd, så otroligt jäkla vackra!!

Svar: Visst är det, helt MAGISKT! Jag förstår det, kom på ett ställe till där dessa träd kan finnas. Om du vill veta? :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh vad jag längtar tills dem börjar blomma här i södra Sverige!

Svar: Håller tummarna på att dom börjar snart! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh så fint! Ska nog dit på måndag och fota lite hade jag tänkt ;)

Svar: ÅÅå, vad mysigt. Ska förmodligen också dit imorgon! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

men ååå så vackert!!

Det är verkligen så vackert :-D

Åh så fiiint :)

Åh så otroligt fint det är. Längtar tills de börjar blomma i Göteborg!

Svar: Hoppas de börjar blomma snart, håller tummarna! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Jätte fina bilder! :) Älskar verkligen körsbärsträd och deras fina färg.

Åh vad fint, det ser riktigt bra ut med 50mm objektivet!!

Håller med helt, körsbärsblommorna är det bästa på hela våren!

Åhhhh, de är så himla fina de där träden! Måste nästan åka in dit bara för att se dem. :D

Svar: Ååå, visst är dom? Det tycker jag verkligen du borde göra! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Så himla vackert! Vi har inte dessa träd här i norrbotten :( Synd, för det ser så magiskt ut :)

Svar: ÅÅ, det var verkligen sjukt synd för du har rätt med att dom ser helt magiska ut! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh jag vill också åka till Stockholm bara för att fota dessa fina träd och blommor :D

SÅ FINA <3

tack =)

Så fint! :)

Åh jag förstår dig :) Det är såå vackert med körsbärsträd. Dina bilder blev superfina :)

Svar: Visst är det. Åå, tack Sanna!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh men så himla fint! :)

Vackra bilder! jag vill veerkligen åka till och fota blommorna, men har ganska långt.

Svar: ÅÅ, tack! Vad synd att du bor ganska långt här ifrån. Hoppas det finns några träd i närheten av dig! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

SÅÅÅ fint! Finns inga körsbärsträd någonstans här i stan :( Men det finns mycket annat fint, även fast det knappt blivit knoppar än.

Svar: Vad tråkigt, men samtidigt om det finns mycket fint även fast knopparna bara kommit så låter det ganska bra ändå! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Grymt fina bilder!

Fantastiska bilder! :D

Sv: Tack så mycket :)

Så fint!

Jätte fina bilder! :)

Körsbärsträd är så vackra. Nu är våren verkligen här :D

Ååh dom är så fina!!

Åh vad fint! Körsbärsblommor är så himla fina!

Svar: Verkligen!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

åååh rosa <3 haha ne men otroligt fina bilder Beatrice!

Svar: Åå, tack Evelina. Det värmer verkligen!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Men vilka otroligt vackra bilder ! :) De träden är verkligen fina :)

Haha, härligt att du fick se dem tillslut! Superfina bilder :)

Det är sååå vackert!

Ååååh vad jag är sugen på att fota körsbärsträd, synd att de inte finns såhär långt norrut :/

Svar: Nej, åååå. Det måste vara sjukt tråkigt, lider med dig!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Huur fint som helst!

Så fina bilder! Var också där igår :D

super fina bilder!x

Så fint :)

åh va fint:D har aldig vart där!

Underbara bilder!

Åh älskar det, vi har det här jag bor också men har inte lyckats knäppa någon bild :)

Gud så fint!

men wow vilka underbara bilder!

Såå fint med allt rosa! Hoppas du haft en bra helg, kram!

Åh kungsträdgården <3 Älskar träden där o trots att jag inte alls bor långt ifrån orkar jag typ inte åka dit ändå haha! Men måååste ju göra det nån dag bara för lite fina bilder!

Svar: Hahah, du borde verkligen åka ner och fotografera när det är fint väder! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh kungsträdgården <3 Älskar träden där o trots att jag inte alls bor långt ifrån orkar jag typ inte åka dit ändå haha! Men måååste ju göra det nån dag bara för lite fina bilder!

Vilka vackra bilder! :D

Aaa det aaa det därjag kommer i fånmed flytta till örebro

Så fint! :)

Kungsträdgården under våren är helt fantastiskt och magiskt, bland det mysigaste man kan göra är att sitta där och äta glass med någon man gillar :)

Men åhhh första bilden är så fantastiskt fin!!!
Jag ska luncha med några vänner i stan på torsdag så lätt att jag kommer dra med dem dit :D
Kram Hanna!

Detta är det bästa på våren i Stockholm. Men himla svårt att tajma in om man inte bor där. Vilken tur du hade som lyckades pricka in det den här gången :)

Svar: Det känns så skönt att jag äntligen har lyckas! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh ja hoppas verkligen blommorna är kvar nästa helg också så jag hinner förbi :)

Jag dör så vackert det är♥♥

Så himla fint!

Jag vill också diiit, men det blir aldrig av :P

Jättefina bilder :)

Så himla fint!























Follow my on Bloglovin







Trackback