FEMTIO NYANSER AV MÖRKER

 
 
Blev helt besatt/förälskad av första boken och var tvungen att se filmen. Alla som bara sett filmen och inte läst första boken, eran åsikt räknas inte för mig. Filmen hoppar ganska mycket, men samtidigt är det sjukt svårt att få med allt som finns i boken till en film. Nej det går bara inte. Filmen är bättre om man har läst första boken och jag förstår att vissa kan hata filmen, men boken är så mycket bättre filmen. Alla borde läsa boken innan dom säger något.
 
Eftersom vädret inte levererar så bra består nästan all min tid till att läsa böckerna. Har snart läst ut andra boken och kommer säkert börja på tredje boken redan ikväll. Jag vill inte att det ska ta slut, böckerna är så bra. Alla borde ge böckerna en chans eftersom det är så mycket mer detaljer där.
 
Mitt tips till er, läsa böckerna. Dom är sååååå bra!
(boken innerhåller mycket sex med handligen är bra)
 
 

Kommentarer

Såg första filmen så är osäker om jag vill läsa böckerna haha.

Svar: Haha, okej. Men då ska man nog inte läsa böckerna! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Den verkar riktigt bra! :)

Önskar verkligen jag hade mer ork att läsa!

Svar: Jag förstår, kände samma sak innan jag hittade boken! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Bra lästips!!

Jag har inte läst den där boken men nu blev jag väldigt nyfiken :-D

Svar: Åå, böckerna är så bra. Handlar ganska mycket om sex och sånt, men utöver det är boken ett måste för alla! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Har bara sett filmen men funderar verkligen på att läsa böckerna, har hört så mycket bra om dom :)

Svar: Det tycker jag verkligen att du ska! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

åh ska snart börja läsa den :D ser fram emot när filmen kommer ut :D

Svar: Filmen finns att se, väldigt dålig kavlité. Men det funkar sjukt bra om man är super nyfiken. Men boken kan vara bäst att läsa först. Filmen finns på swefilmer.
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Har hört om böckerna innan, dem verkar mycket bra:)))

Kramar♡♡

Vill läsa den!

Svar: LÄS DEN! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Böckerna är hur bra som helst! Filmen däremot, nja..... :)

Svar: Det kan jag hålla med dom, filmen är inte lika bra som böckerna! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Alltså jag måste nog ta och läsa böckerna. Har sett filmen och man vill ju liksom veta hur det forsätter!

Svar: Verkligen och jag kan säga att böckerna är så mycket bättre än filmen även fast det är mer sex i böckerna än filmen. Man får veta så mycket mer i böckerna! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Älskar bådeboken och filmen :D

Svar: Åå, vilken tur att jag inte är ensam!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Ska faktiskt börja läsa dom nu, innan jag ser filmen/filmerna! :)

Svar: ÅÅ, vad kul. Hoppas du gillar böckerna! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

sv: Man har det lätt för olika saker, men man kan alltid bli bättre ändå :) Ofta beror det också på läraren.

Jag skulle läsa den för handlingen kanske. Jag är väldigt skeptisk då det gäller sex grejen.

Svar: Okej, det handlar ganska mycket om sex. Men annars är den bra!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

jag läste första och halva andra boken, ska ta tag i sista boken nån dag =)

Svar: ÅÅ, då är vi på samma nivå! Så spännande böcker! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

och tack för tipsen på utbildningar!! ville ha lite inspo =) tycker det är skitsvårt o veta vad man vill göra... sökte 3 utbildningar/kurser iaf!

Svar: Ååå, ingen fara. Jag förstår det, alltid skönt att få några idéer eller planer. Håller vekligen med dig men vad kul att du sökte. Hoppas du kommer in! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Jag gillade inte alls filmen trots att jag läst boken och jag gillar Jamie som skådespelare, kanske är problemet, jag har sett honom i för många andra roller. Nä men de gjorde ett okej jobb tror dock den andra filmatiseringen kommer att bli bättre.

Svar: Nej jag gillar inte heller Jamie. Men filmen är bra gjord för att förklara hela boken. Men böckerna är bäst! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Håller verkligen med dig!

grymma böcker

Hållt på läsa denna tokigt länge haha, ska ta och läsa ut den :D

Svar: Tycker jag verkligen du ska göra, det händer sååå mycket!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Inte sett filmen eller läst böckerna och kommer nog inte göra det heller haha x)

har löst första boken och sett filmen och ja man ska läsa boken med ^^

Funderat på att läsa dom ett tag ^^

Ska börja läsa bok två snart! ÄLSKADE bok 1 så denna kommer nog inte heller göra mig besviken! :)

Svar: Nej, den kommer inte göra dig besviken. Bok två är lika bra!! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

sv: Jag tycker det är lite roligt, det betyder att sommaren är på väg :)

Usch, tycker varken om den där boken eller filmen haha förstår inte grejen med den.

Har funderat på att läsa böckerna!

har varken sett eller läst :)

Har läst lite i första boken och jag tycker redan att den är myyyycket bättre än vad filmen var haha :)

Sv: Tack så mycket! :D

Svar: Haha, det är den verkligen. Filmen får inte med lika mycket som boken får! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Själv tyckte jag filmen var jättebra och jag har inte läst boken, vilket jag nog inte vill heller :)

Böckerna är helt underbara!
Sen förstår man ju att de inte kan ta med allt, men jag tyckte de gjorde ett väldigt bra jobb =)

Svar: Ja det tycker jag också, ett bra jobb gjorde dom filmen. Synd bara att alla ogillar allt pga filmen och vägrar läsa böckerna! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

älskar dessa böcker, sjukt bra :D

Jag tyckte filmen var jättebra och det fick mig att vilja läsa boken, har bara inte riktigt orkat öppna den haha. Men kanske tar och läser lite ikväll! :)

Svar: Det tycker jag verkligen att du ska göra, LÄÄÄÄS! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

älskar oxå 50shades :D























Follow my on Bloglovin







Trackback