Beatrice svarar på några roliga frågor #1

Älskar att läsa inlägg som innerhåller både frågor och svar, så tänkte därför själv svara på några frågor som jag hittade för några dagar sedan. Kommer dela upp frågorna i två inlägg så man faktiskt orkar läsa allt. Själv gillar jag inte långa inlägg och därför tänker jag inte plåga er med det.
 
1. Vilken är din absolut favorit tv-serie?

The Walking Dead och Lost. Svårt att välja.

2. Vad är det godaste du vet?
Kycklingsallad eller sallad övehuvudtaget. Sååå gott!
 
3. Vad vill du kunna göra mest av allt i världen?
Tänk att kunna fotografera med ögonen när man glömmer kameran hemma.

4. Vad ogillar du att läsa om i bloggar?
Inlägg som är fylld med onödig text/information. När jag började blogga 2008 skrev jag bara onödiga inlägg, sååå tråkigt. Skrev exakt allt som hände, vad jag gjorde och vilken tidpunkt. Hade ingen rödtråd genom inlägget och det är väldigt tråkigt att läsa om. Vardagen kan man gärna skriva om men jag blir ganska uttråkad av inlägg som inte har någon rödtråd som den här menningen. "Har shoppat idag, jag har gula skor, min syster är vid tandläkaren"
 
5. Vad fotograferar du helst resten av ditt liv?
Människor, människor och människor. Älskar att fotografera allt som har med människor att göra.
 
 
 
Arkiv 2014 och 2013
 
6. Om du fick en gratis resa vart du ville, vart hade du då rest?

Ååå, så svårt. Vill åka jorden runt men om jag måste välja en plats blir det Italien.

7. Vad är ditt fullständiga namn?
Beatrice Eva Simone Jakobsson
 
8. Vad stod det i ditt senaste skickade sms?

NU FUNKAR MIN MOBIL! - Vet inte vad som hänt men min mobil går sin egen väg idag.

9. Om du skulle ändra på någonting, vad skulle det vara?

Just nu skulle jag vilja ändra på mitt beslut jag tog under våren 2014. Utbildningen jag tänkte söka till nu i höst har tyvärr inte fått beviljat och kommer därför inte kunna söka i år. Förra våren hade jag nästan allt klart och tänke söka men allt blev stressigt så jag hoppade över det. Vilket jag ångrar idag, om jag hade sökt förra våren och inte kommit in så hade jag inte vart lika besviken för att man inte kan söka nu till hösten.
 
10. Svartvita bilder eller färg?
Gillar svartvita bilder, sjukt snyggt och stilrent men gillar mer färg på mina bilder.
 

 
Arkiv 2013 och 2014
 
11. Tycker du att blogg.se är bra?
Bästa portalen jag har testat. (Förutom blogg.se har jag testat två andra)
 
12. Vilken är din bästa egenskap?
Omstänksam.
 
13. Vad är det bästa som hänt i år?
Året har knappt börjat men den bästa händelsen som har varit måste vara min tatuering som jag gjorde i slutet av Januari. Vet att väldigt många vill se fler bilder och jag ska försöka fixa bilderna nu i veckan. Ni som vill se den och inte har sett den, så tryck → här
 
14. Hur länge håller du på med ett inlägg innan du kan publicera det?
Ganska länge, nästan alldeles för länge. Beror på vad det är för inlägg, är det bara en bild så går det fort. Men andra inlägg med mer text och bilder kan ta allt ifrån 30 minuter till 3 timmar. Förstår om ni får en chock nu, men som min lillasyster säger "du ska alltid ha dina inlägg perfekta" och det är väl sant, jag vill att dom ska vara bra och jag vill även att det ska se ut som jag lagt ner tid och inte gjort ett inlägg för att jag måste.

Gillade ni frågorna? Gör ett inlägg själv och besvara frågorna.
Har ni någon bra fråga? Kommentera så kanske jag kan ta med dem i del två.
 
 

Kommentarer

Roligt att veta!

Gillar också att fotografera människor mest, och i färg! ;)

SV: Åh tack så mycket! :)

Svar: Vad kul att jag inte är ensam om det! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Jag lägger också alldeles för mycket tid på mina inlägg! Vilket i och för sig är bra ibland!

kul att läsa :)

Så fina bilder!
Kul att läsa.

åHH Kycklingsallad =) så sjukt gott!!
Italien!? Ja det är ett underbart land. Älskar det!! =)

Svar: Är väldigt nyfiken på Italien, så det skulle jag lätt vilja besöka! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Kul att läsa dina svar :)

Tycker det här var ett roligt inlägg för man får ju veta lite om dig på sätt och vis :) så man får ju lära känna dig :)

åh va kul att läsa!! :)

Kul att läsa!!

Jääättee roligt inlägg♡♡ SÅ roligt att läsa mer om dig:))

Hoppas din dag varit bra!

Kul att läsa! :)

Så roligt att läsa svaren! Håller med det du säger om "tråkiga blogginlägg".

Svar: Ja koppar är så otroligt fint! Förstår mig inte på dom som enbart ska ha vitt vitt vitt hemma. Så stelt!

Svar: Vad skönt att höra!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

kul med frågor (:

Jag tycker att människor är det näst svåra efter djur. Jag skulle inte klara av det då jag inte är så bra på att fota människor xD

Svar: ÅÅ, människor är väldigt roligt att fotografera och man lär sig hur man ska fotografera! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Jag vill också göra en tatuering! :)

Bra frågor! Så roligt att läsa sådant :) Och ja, att fota med ögonen vore så himla bra.

Svar: Det hade vart grymt att fotografera med ögonen!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Kul att läsa :)

Kul att läsa :)

Så kul att läsa såna här inlägg, ser gärna fram emot en del två :D

Svar: Ååå, vad glad jag blir!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Jätteroligt med sådant inlägg :) Ska också börja göra såna mer :)

Svar: Låter som en bra idé!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh, så roligt inlägg! Älskar att läsa sånt här. Och kan vara likadan med mina inlägg ibland, hålla på med dem superlänge.
sv: Tack för att du sa till, nu ska det gå att kommentera igen :)

Svar: Vad kul, då är vi två om det. Älskar att läsa frågor om andra! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Håller med dig om The Walking Dead där, den är riktigt bra ;)

kul att läsa!

Älskar nummer 3!! :D

åh färgbilder är snäppet vassare ;)

Sv. Ja det blir nog bra när jag har lärt känna stan lite :)
Vilka fina bilder du tar :)
Ha en bra dag.

Svar: Tack så mycket!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Jag älskar verkligen också sånna här listor!!

roligt med frågor och svar :)

Kul att läsa tycker jag :D Jag är som dig, kan hålla på med ett inlägg huuur länge som helst haha :D

Svar: Haha, men det är sjukt bra att jag inte är ensam! :D
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Såå himla roligt att läsa svaren! :D
SV: Åh men söta du, tack så hjärtligt hihi!! :D
Hoppas du får en fortsatt fin dag, kramis! :) <3

Svar: Vad kul att du gillar att läsa svaren!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh, älskar sådana här inlägg! :)

Vad roligt att läsa! :)

Så roligt att få reda på lite mer om dig :) Själv älskar jag The walking dead, bästa serien ever :)

Svar: Åå, den älskar jag också. Dock tycker jag den blev dålig efter uppehållet nu vid julen.. :(
Beatrice Jakobsson - Fotografi

kul :)

Otroligt fina bilder! :D

Åh vad roligt att läsa :) kram

Gillar också sådana här inlägg :) och håller med om att blogg.se är bra!

Roliga frågor :)

rolig lista!

rolig lista!

kul med frågor, fina bilder också :D

Alltså sista frågan, är precis likadan! Mina inlägg KAN inte ta bara fem minuter. Minst 30. Har nog lyckats på en kvart om jag redigerat bilderna sedan innan, men sedan vill jag också att texten ska vara bra formulerad och stavad, haha.
Älskar också Lost :D

Svar: ÅÅå, tack för att någon lägger ner mycket tid på sina inlägg. Då är jag inte ensam om det, såå skönt! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Kycklingsallad e riktigt mumsigt :)

Kul att läsa! :)

roligt att läsa! :)

rolig lista och bra svar! :)

Inlägg som detta gillar jag! Då får man liksom veta mer om dig och det är inte för många frågor heller.
Även jag gillar kycklingsallad, sååå gott :)

Svar: Vad kul att du gillar det, super kul! ÅÅ, det är så gott skulle kunna leva på den maten. Mhhmmm! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Ska nog låna dessa frågor :D

Svar: Gör det! :D
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Kul att läsa svaren! Jag älskar och föredrar alltid svart vita bilder hehe..

så kul att få läsa detta!

Åh Simone är ett fint namn, det heter min lillasyster! :)

Svar: Det är sjukt fint namn, din syster har ett väldigt fint namn! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

kul att läsa :)

Åh vad kul att få lära känna dig lite mer! :)

Älskar att läsa frågestunder :)
Det pinsammaste du gjort?

Svar: Vad kul att du gillar det och tack för frågan! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Bra inlägg! Tycker det är jätte intressant att läsa andras svar på frågor! Tummen upp!

Svar: Gud vad kul att du gillade inlägget! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Borde också jobbar med på mina inlägg. Ibland har jag bra tema men så vet jag inte vilken bild jag ska använda.
Tycker dina inlägg är bra.
Så synd att du inte kan söka utbildningen till höst. Finns det någon annan du kan tänka dig då?

Svar: Nej inte vad jag kan komma på just nu, vilket gör mig stressad. Vill plugga men vet inte vad så får vänta tills jag vet vad jag vill göra! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

så roligt att läsa! och fina bilder :D

Kul att läsa! :D

Trevliga frågor och roligt att läsa svaren! Så fina bilder med :)

kul med listor :)

Den sista frågan känner jag igen mig i, hehe. Vill också ha allt så perfekt som möjligt.

åh kycklingsallad och sallad överhuvudtaget är så galet jäkla gott, fast min favorit är nog verkligen kycklingsallad :D

Svar: Verkligen, sjukt gott!! Kycklingsallad skulle man kunna leva på!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Kul att läsa!

Åhh verkligen älskar ditt mellan namn ''Simone''! så fint :D

Svar: ÅÅå, tack så mycket. Skulle vara mitt första namn om pappa fick bestämma, haha! ;)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Jag väntar spänt på bilder på din tatuering :D

Svar: Vad kul, ska försöka fixa dom. Måste bara be någon fotografera åt mig!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vilka fina bilder :)

kul att läsa dina svar

Åh vad kul med frågor och svar, får ta och göra något sånt när jag kommer hem och har klokt fungerande internet! :)

Tyckte du hade bra svar och du gör alltid så bra och genomtänkta inlägg, så jag förstår att det tar tid! :)

Sv; vi har det underbart, så himla skönt med värme! :)

Svar: Ååå, vad glad jag blir Johanna! Det värmer verkligen sjukt mycket, förstår att det blir mer uppdatering och annat när du har bättre internet! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh vad kul med frågor och svar, får ta och göra något sånt när jag kommer hem och har klokt fungerande internet! :)

Tyckte du hade bra svar och du gör alltid så bra och genomtänkta inlägg, så jag förstår att det tar tid! :)

Sv; vi har det underbart, så himla skönt med värme! :)

Roligt inlägg! :')
Hoppas du får en toppendag, kram!

kunna fota med ögonen vore nått, speciellt eftersom jag har förmågan att lämna kameran hemma allt för ofta!

Svar: Ja men precis, det hade varit perfekt!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Så roligt att läsa :)

Vad roligt att läsa! Superfina bilder btw. Du har verkligen talang för att fota!

Svar: Tack så mycket Alexandra!
Beatrice Jakobsson - Fotografi























Follow my on Bloglovin







Trackback