Tips - Överlev en rastlös/tråkig dag

Tänkte dela med mig av tips och idéer som jag brukar göra när jag är rastlös, ensam hemma eller bara har tråkigt. Temat passar ganska bra idag då jag är väldigt uttråkad. Hoppas att ni gillar inlägget och dela gärna med er om flera tips som ni brukar göra när ni är väldigt uttråkade.
 
Youtube/film - Filmer är ett bra tidsfördriv, finns otroligt många bra filmer man kan se. Brukar själv ha filmmaraton väldigt ofta. Spenderar även väldigt mycket tid på att titta på Youtube. Följer så många där och jag älskar att titta på personer som bjuder på sig själv.
 
Promenader/äta - Älskar mat, det är det bästa som finns eller nästan. Varför inte lyxa till en god lunch som tar lite tid och därefter ta en skön, lång och härlig promenad. Tycker alltid tiden går snabbt när du är ute och promenerar, klockan går nästan alldelesför snabbt.
 
 
 
Bilderna är ifrån min Weheartit sida - Länk
 
Inspiration - Känns som jag spenderar mer än halva livet på att leta efter inspiration. Alla gånger behöver jag inte inspiration men ändå kan jag sitta på Weheartit, Pinterest, hemnet och andra sidor i flera hundra timmar. Galet bra tidsfördriv och man blir ganska peppad, nästan över peppad.
 
Spotify/projekt - Planera inlägg eller kanske påbörja ett projekt som du alltid har viljat testa. Inget är omöjligt. Starta en hemsida, starta en webshop eller varför inte skriva en bok. Finns väldigt mycket man kan komma på att göra och vad är inte perfekt med lite musik i öronen?
 
Kamera/redigering/bloggar - Fotografera kan man alltid göra, testa nya vinklar eller inställningar. Överdriv när det gäller redigering. Att leka i något redigeringsprogram är alltid roligt, jag älskar det. Testa något crazy. Använd även din tid till att läsa och hitta nya bloggar du gillar. BRA TIDSFÖRDRIV!
 
Finns så mycket att göra men här är några av alla mina tips.
 
 

Kommentarer

Älskarrr weheartit-bilderna!!

Bra tips :D

Ååh bra tips!!!! :D

Sv: Tack så mycket! ♥

Svar: Vad roligt att du tyckte om dom! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Tack för alla tips fining♥

Svar: Ååå, ingen fara fina du! <3
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Jättebra tips där :D Brukar ta långa promenader, läsa bloggar och träna :)

Svar: Vad kul att du gillade dom! Träna är sjukt bra, det är bra tidsfördriv! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Bra tips!

bra tips! :D gillade sista bilden, så fint och stilrent! :)

bra tips! :D gillade sista bilden, så fint och stilrent! :)

jag kan inte annat än att säga att jag gör som du på många av dessa punkter. Dock är ätandet inte bra för mig hahahaha... Meeeen ändå så gott :)
Kram Hanna!

Svar: Haha, nej det är inte så bra med massor av mat här heller. Men om man inte ätit något på dagen så kan man alltid lyxa till en god och nyttig smoothie eller något! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Dedär med att inspiration kan göra en över peppar känner jag igen hehe

Sv; Ja det är så grymt smart. Har svårt att hålla i pengar annars men lägger jag dom i burken så vet jag att jag e rätt bra på att hålla fingrarna borta :)

Svar: Hahah, då är jag inte ensam om den saken. Vilken tur, haha! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Grymma tips! Det behöver jag läsa nu när jag är ledig :)

Svar: Hoppas inlägget hjälper dig nu när du är ledig! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

När jag är rastlös brukar jag ha svårt att fokusera på filmer och sådant, vilket suger. Men att hänga på Tumblr eller planera blogginlägg osv brukar funka :) Kul med lite tips!

Svar: Ååå, vad tråkigt. Men tur att det finns något annat du kan göra! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Älskar sånna här inlägg! :D

Svar: Vad kul, flera kommer att komma! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh vilka bra tips! Perfekt för mig som ständigt är rastlös!

Jag håller med dig om att inget blir tråkigt om man har något att äta, haha ;)

Bra tips!

Åh massa bra tips, håller fullständigt med dig om att man spenderar halva livet på att leta efter inspiration, men det är ju så kul! :) Och mat, JAG ÄLSKAR MAT! ;)

Svar: Haha, vi är verkligen så lika när det gäller mat och inspiration! Älskar det! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Gör alltid något av det där när jag är rastlös. Det får tiden att gå så fort :D

Svar: Det går verkligen super fort då, så underbart!! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Villa bra tips! :)

Sv; ahmen gud, att det ens funka med id-kort! Förstår att du verkligen inte vill glömma passet om din klasskompis gjorde det. Men jag har checkat av våra och de är med, haha! :)

Svar: Haha, jag vet det är ganska sjukt att det funkade. Antar att dom var snälla, Island är inte så långt bort och jag tror dom även fick ringa hans mamma eller något! ;)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Såå himla bra tips asså!! :D

bra tips!

Visst var den, helt perfekt:)

Tack för tipsen! Ska tänka på detta nästa gång jag har tråkigt! :)

Svar: Låter som en bra idé! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

åhh såå himla bra inlägg<33 ♡♡♡

Hoppas du har en bra dag, kramar!

åh vad söt elefant :D

bra tips!

Gör jag inget annat hittar man mig nästan alltid på youtube! Älskar att kolla in videos av alla dess slag och följer många där jag med :)

Svar: Ååå, det gör jag också. Älskar att sitta och kolla på olika personer! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Bra tips, filmer och serier brukar ligga högst upp på min lista !

Bra tips :)

Superbra tips verkligen! :D

Tycker alla tips var väldigt bra! Brukar själv oftast kolla på serier när jag är uttråkad, eller kolla efter inspiration på weheartit eller liknande sidor - och då blir man, precis som du säger, ofta väldigt peppad! :)

Svar: Vad kul att du gillade dom. Sjukt skönt att bli super pepp på allt, brukar dock bli ganska övertaggad och ganska sur när jag inser att jag inte kan göra just den saken (DIREKT) pga någon anledning! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Äter alltid när jag har tråkigt haha :)
SV: Ja det var skönt!

Svar: Haha, då är vi två! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Alltid bra med lite extra tips till när man blir sådär jobbigt uttråkad och rastlös haha ;)

SV: Tack så mycket! :)

Svar: Haha, ja men verkligen. Tips kan man aldrig få för mycket av! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Superbra tips!!

bra tips :)

Tack för besöket hos mig och för kommentaren :)
Vilken bra och välbehövlig lista. Jag har ofta tråkigt och är rastlös men kommer mig sällan för att göra något så en sån här lista skulle jag behöva ha på kylskåpet :)
Ha en bra onsdag!

Svar: Tycker verkligen du ska göra en sådan lista och sätta upp på kylskåpet. Sjukt smart!! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Bra tips! :)

Ja så gott! Åt en igår också :)
Bra tips!

Svar: Tack så mycket tjejen! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Superbra tips!; ska spara denna listan :D

Svar: Åå, vad kul! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vilka bra tips!

bra tips!

vad söt

Bra tips!

Tack, det här behövde jag. Håller på att dö av tristess!! haha

Svar: Haha, vad bra att detta inlägg hjälpte dig. Såå kul! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vilka härliga tips!! :)

SV: Åh tack snälla! Hade ju varit roligt att bli fotograferad också för den delen ;)

Svar: Vad kul att du gillade dom!! :) Bara att höra av dig om du vill!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Bra tips!

bra inlägg :) så söt elefant!

bra tips!

Bra idéer! Älskar att skriva upp och planera olika sorters projekt!

Svar: ÅÅ, då är vi två om det!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

kul inlägg :)

Bra tips!! :D Fick inspiration till ett inlägg, tack du hah :D

Svar: Ååå, vad kul. Det gillar jag, haha! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Bra tips! Det finns mycket att göra trots att man kanske inte alltid tänker på det :)

Så bra tips!

Bra tips! Är man insatt i inDesign och foto så är receptbok en perfekt sysselsättning!

Svar: Verkligen, håller faktiskt på med en. Sååå kul! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

bra tips :)

Då borde vi ju ta o kolla på varandras sen eller inspirera varann! :)

Svar: Absolut, kan meddela när min är klar! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

De va bra tips :)

Älskar den här listan, för det är PRECIS detta jag gör när jag är hemma och har tråkigt också :)

Svar: Ååå, vad kul att du gillar den! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

så bra tips! Fina bilder :) älskar weheartit

Vilka bra tips! :)

Youtube har räddat många tråkiga dagar :)























Follow my on Bloglovin







Trackback