Önskar mig snö som stannar mer än en dag.

 
 
 
 
 
 Canon EOS 7D + Canon lens EF 50 mm f/1.4
 
Vädret gör mig verkligen otaggad, nästan som dom här bilderna. Bestämde mig för att ändra inställning och försöka bli taggad av vädret men lyckades inte även fast jag tog en lång promenad med kameran. Om snön ändå bara ska stannar kvar en dag så kan våren gärna få komma nu. Forfarande inte fått fotografera så mycket vinterbilder som jag ville, så just nu är jag ganska besviken på det här vädret som aldrig blir bättre.
 
Haha, låter ganska svidig men jag är mest besviken på att det ska vara samma väder varje dag. Man tröttnar verkligen om man gillar att fotografera utomhus som jag. Räcker med att hösten bjuder på några dagar med tråkigt väder, men vintern ska bjuda på snö och absolut mer än en dag.


 

Kommentarer

Jättehärliga bilder! :)

Fina bilder, gillar kontrasten mellan lampan som ger ett varmt ljus medans omgivningen har ett kallt ljus! :)

Håller helt och hållet med dig! Idag snöade det på riktigt för första gången på hela vintern här och blev riktigt taggad. När jag kom ut från lektionen kunde man inte se NÅGRA spår från att de snöat då allt redan hunnit regna bort, ARGH!

Svar: Det är såååå tråkigt. Det är samma sak här, det snöar när det är mörkt och på morgonen är allt borta. Hur ska man hinna njuta av det när man måste sova? Såå less på vädret, haha!
Beatrice Jakobsson - Fotograf

Åh jag vill med ha snö! Antingen ordentlig vinter eller att det typ blir vår snart :)

Tycker bilderna är fina men vill verkligen inte ha mer snö! :)

Väldigt fina bilder! :)

Fina bilder. Håller med dig, ska snön komma så ska den ligga lite mer än dag och glittra sådär fint så man kan fota ute.

sv: jaa, det var en riktigt mysig dag :) jaa, folk måste snart tröttna på mina frukostbilder, haha! men det var mysigt att äta frukost i sängen. :)

jag är också taggad, haha!!

Tråkigt att du inte har någon snö :( här finns det iallafall snö i mängder! och verkar ska komma mer...

önskar mig också snö som stannar...så himla tråkig vinter har det varit här jag bor!

Sv; haha ja! Allt blev så nytt o fräscht när man uppdaterat❤❤❤ ;)
Kramar!

Svar: Håller tummarna för oss att snön stannar nästa gång den kommer! :)
Beatrice Jakobsson - Fotograf

Ja, snön hade gärna fått ligga kvar längre än den gjorde.

Du får fara längre norrut, då kan jag garantera att du får ha snö i flera dagar ;) Här har vi snö hela tiden, man börjar bli lite less nu. Och då bor jag ändå inte SÅ långt upp.

Svar: Haha, kanske borde ta mig längre norrut. För jag vill njuta lite till än två dagar med snö här i Stockholm och på Gotland! :)
Beatrice Jakobsson - Fotograf

rubriken, stämmer in såååå himla bra på här jag bor! så himla fina bilder också!

Sv: Tack så jättemycket! :D

Jag vill ha sommar o sol ;P

fina bilder :)

va fiina bilder =)

här är det mest isigt på vägarna och riktigt halt!

vill också ha bättre väder, snön håller på att smälta här med :/

Ja det går verkligen fort :) Håller med dig, vore trevligt med snö som faktiskt fick ligga kvar ett par veckor eller så. man blir så less på att det snöar massor och sen blir plusgrader och slask direkt :/

Svar: Verkligen, hoppas snön stannar nästa gång. Om det blir flera gånger! ;)
Beatrice Jakobsson - Fotograf

så fina bilder :)

Jag är raka motsatsen, vill bara slippa snön, haha ^^

Känner som du, så less på vädret nu alltså. bara regn och vind. Längtar till våren!

Vi har enorma mängder med snö och mer får vi nästan varje dag :)

Var härliga ändå bilderna :))

jag tycker det är så fint med snö, vi har massa snö här

Jag håller med dig, våren kan lika gärna komma om det ska vara såhär... :/

sv. Åh, jo men jag hade det väldigt bra, men jag är långt ifrån klar med Paris. Vill åka dit hur många gånger till som helst:)

Hos mig har där inte ens kommit snö, typ :) Det är synd!

Svar: Usch vad tråkigt, lider med dig!
Beatrice Jakobsson - Fotograf

Det önskar jag mig också! Ena dagen snöade och andra dagen är snön borta, blir irriterad.. Hoppas allt är bra med dig :)

Svar: Du är verkligen inte ensam om att vara irriterad på vädret när det gäller snö!
Beatrice Jakobsson - Fotograf

åh va mysiga bilder!
håller med, det snöar men lägger sig inte på backen utan blir slask direkt :/

Sv: Ja, visst är dom. :)

Så tråkigt när de är dåligt väder,
man blir opepp på de mesta då tyvärr. :/

Här har vi bara regn:(

A håller med så tråkigt när det bara stannar i typ en dag

Åh vilka mysiga bilder! :) kram

fina bilder, har du fixa om bloggen? :D as fint!

Svar: Tack så mycket, det stämmer. Den är ny, bara några veckor gammal! :)
Beatrice Jakobsson - Fotograf

Har samma sak här. Vill ha vår!

Översta bilder, jättefin! Påminner om skogen vid ljuslyktan i Narnia :)

Meeen vad duktig du är! Önskar att jag också var bra på att fotografera...

Svar: Du kan, bara du vill. Det gäller att lägga ner mycket tid och googla om du behöver hjälp med inställningar eller tips! :) Du klarar det!
Beatrice Jakobsson - Fotograf

jag tycker ändå bilderna var mysiga! :D

Vill också ha fint vinter väder!
Himla fina bilder!!!

Sv: Ja, det är det :)

jag förlorar inte hoppet om att ha snö på min födelsedag, brukar alltid ha snö på just min födelsedag så håller tummar och tår nu ! Jätte fina bilder !

Svar: Håller tummarna och tårna för att det blir snö till din födelsedag! :) Tack så mycket!
Beatrice Jakobsson - Fotograf

Fina bilder! Hos oss har vi massa snö :P

Svar: Då kanske man ska besöka stället där du bor! ;)
Beatrice Jakobsson - Fotograf

vilken fin blogg du har!!

Håller med, så tråkigt väder :/ men ändå fina bilder :)

Jag känner också att jag gärna vill ha snö och det fina med det!!

Åh, vill också ha snö som varar i några dagar... Hade varit så mysigt :)

Fantastiska bilder! :) kram

Det är samma här, fast här snöar det massor men snön lägger sig inte på backen. Det är riktigt tråkigt!

Håller med dig! Om det ändå inte ska vara "vinter" mer än en dag så kan det lika gärna bli vår. Jättefina bilder ändå tycker jag! :)

Svar: Verkligen, du har så rätt! :)
Beatrice Jakobsson - Fotograf

Hoppas du får en jättebra fredag<3333

Så tråkigt väder, håller verkligen med!

Vilka härliga bilder!!

Ja, vad som helst som inte är slask!

Så fin första bilden var!

Måste ändock säga att vädret ser vackrare ut på dina bilder än vad det är i verkligheten. Det är ju nånting positivt ;)

Svar: Det är verkligen positivt! :) Tackar!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Så fina bilder:)

sv: hihi, tusen tack:) Kramisar♥

Fina bilder! :D

Fina bilder! :D























Follow my on Bloglovin







Trackback