Sunday Challenge #13

 TEMA | Färg
 
 
 
 
"Vi är en grupp fotoentusiaster som varannan söndag lägger upp varsitt bidrag - som är tolkat efter ett valt tema just för den gången. Poängen med detta är att vi ska utmana oss själva att utvecklas inom fotografi och bildbehandling."
 
Bilden är fotad: Måndag 12 Januari 2015 - 13:24
Inställningar: Bländare - f/5.0 | Slutartid - 1/20 | ISO 2500

Tanken bakom: Tanken från början när jag bestämde tema var att fotografera självporträtt med färg på mig, men istället fick min syster ställa upp. Använde mig av ett högt ISO-tal vilket jag ångrar nu, för det syns verkligen. Tur att vi ska göra om fotograferingen med mina studio lampar den här gången, anledningen varför jag inte använde dessa första gången är en bra fråga. (hade bara 45 minuter på mig, så blev ganska stressigt)
Bildbehandling: Vågade inte göra mer än att ljusa upp bilden några steg och även lägga på lite kontrast.
 
För att se flera bidrag Annika,  JuliaMaria  - Bidragen kan komma upp senare mot kvällen!
 
 

Kommentarer

Fint :D

Åh, så underbar bild!

sjukt ballt resultat tycker jag! :D

Fin bild :)

Jättefin bild!

Så fin bild!

Vilken jättefin bild! :) kram

Tycker ändå att det blev himla häftigt, men kul att testa och se skillnaden med studiolampor också! :)

sv: ja, svåraste arbetena hittills vill jag nog påstå, så stora och breda områden liksom. men jag kämpar på och med belöning går det lättare! :)

Gillar bilden skarpt!

sv: Haha, ja det kan bli en dyr men rolig historia! :)

Tack för tipset, det borde jag verkligen börja göra. Får läsa på lite först så jag lär mig lite innan jag vågar bege mig ut och testa! :)

Åhhhh vilken skönhet!

Lika snyggt som vanligt! =)

Svar: Visst är hon, super snygg lillasyster!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

wow, cool bild :)

Tycker resultatet blev jätte snyggt! Men som du säger syns tyvärr det höga ISO antalet :)
Kram Hanna

JAg tycker om den bilden :)

Sv: Ja dom är toppenbra :)

Svar: Vad kul att du gillar den!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Måste säga att denna bilden var riktigt fin! :)

sv: tack så mycket snälla du!
Kram på dig och hoppas din dag har varit bra!♥

Svar: Tack så mycket Clara! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

såå himla häftig bild!

Så sjukt rolig med sådana teman!!♡♡ verkligen jätte roligt att följa Och din bildl blev ju sjukt cool♡♡♡

Kramar!

Så snygg!

Vilken häftig bild! :)

cool bild! :D

Tycker ändå bilden blev väldigt fin :)

Jättefin bild!

Fantastiskt fint foto!
Svar: Tusen tack :)

Svar: Tack så mycket Anna!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

ååh gud så vackert!

Sv: tack så mycket, den är himla fin :D

Svar: Tack så mycket Ida! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh vilken fin bild!

Snygg bild :)

Visst är dom :)

Förstår vad du menar med ISO, men tycker ändå att det är en snygg bild! Spännande med temafoton :)

Svar: Tack så mycket, det är sjukt spännande med temafoton och väldigt roligt! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

superfin! så roligt med fotoutmaningar, måste vara väldigt utvecklande :)

Svar: Tack så mycket, det är det verkligen, superkul att få idéer och tips från andra! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vad fint det blev! :)

Sååå fin bild!

Så himla fin bild! :)

vad roligt! jättefin bild! :)

Vilket härligt foto!

Svar: Tack så mycket! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

så läcker bild :)

Riktigt läckert!

Så fin bild!

Vilken fin blogg du har och vilka fina bilder du tar! :D

Svar: Tack så mycket, det värmer verkligen! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vacker bild!

Åh så cool idé och snyggt det blev!

tyckte det blev bra!!

Så otroligt fin bild! Jag blir väldigt sugen på att testa själv, men jag skulle nog bara bli arg för att bilderna inte blir lika bra som dina haha :(

Svar: Tack så mycket Jasmine! :) Tror definitivt du kulle klara av det, men rätt ljus. Gäller bara att ha rätt ljus eller bakgrund för att det ska bli liknande. Om du skulle prova på det så hade det var sjukt kul att se resultat! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Coolt!

Kreativt, jätte fint! :)

Så galet cool bild!

Gud så häftig bild! Jätte cool Idé! :)

Svar; Tack så jätte mycket finis <3

Svar: Tack så mycket, det värmer! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Fin och häftig bild! Jag gillar hur du jobbat med färgerna!

Svar: Ååå, tack så mycket Moa!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Så fin bild!

åh vad häftigt det blev :D Verkligen fint också.

Vad kul med en sån utmaning, jag går fotoutbildning på gymnasiet just nu så jag och mina kompisar borde kanske testa något sånt här :D

Svar: Det tycker jag verkligen att ni ska göra, man lär sig mycket och då måste man fotografera för att kunna följa "reglerna"
Beatrice Jakobsson - Fotografi























Follow my on Bloglovin







Trackback