PEPPARKAKSHUS

 
 
 
 
 Canon EOS 7D + Canon EF 50 mm f/1.4
 
Tjuvstartar med mina julkänslor väldigt tidigt i år. Redan hunnit bakat peppakakor och lussebullar. Pyntat här hemma och nu finns även ett pepparkashus i lägenheten. Detta är inte likt mig, pyntar och fixar allt i sista sekunden och behåller julen alldeles för långt i på det nya året. Men nu måste jag börja tidigt för att hinna njuta innan jag åker utomlands, om tjugo dagar är jag påväg till Tahiland och innan det ska jag förbi Stockholm en snabbis.
 
Min hatkärlek till peppakakshus är väldigt konstig. Gillar inte att sätta ihop alla delar men att pynta och designa är ganska kul. Lite otur att mitt peppakakshus skulle vara trasigt när jag fick det men tur att det gick ändå. Väldigt förvånad att huset sitter ihop eftersom jag inte gjort ett på säkert tio år.
 
 

Kommentarer

Taack ❤️ :D urfint pepparkakshus!

Taack ❤️ urfint pepparkakshus :D

(Min bloggadress blev fel på förra kommentaren där av kommentar nummer 2 haha)

Taack ❤️ urfint pepparkakshus :D

(Min bloggadress blev fel på förra kommentaren där av kommentar nummer 2 haha)

Skulle aldrig lyckas göra ett pepparkakshus på egen hand haha!

Så fint hus :)
Såg de på Insta tidigare idag :P

Vad duktig du är och vad fint det blev! Kram

Så härligt, ölskar verkligen lussebullar och även att göra pepparkakshusen :)

så kul med pepparkakshus, jag gjorde inget förra året...får göra ett iår! :)

Gud så fint de blev! Härligt med lite julkänsla :) kram

Men åhh vad fint!!

Så fint! :D

Så snyggt de blev!
Jag är verkligen ingen höjdare på och göra sånt haha!

Svar: Tack! Det är inte jag heller. Men det gick ganska bra, haha!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vad fint!

Det blev jättefint :)

Aldrig fel att tjuvstarta julen lite och vilket sött litet pepparkakshus! Jättefint och snygga bilder, som vanligt :)

Åh mys :)

Åh vad fint! :D Och gud vad mysigt att redan ha gjort pepparkakor och lussebullar. Älskar julen!

Vad mysigt att redan ha gjort det :)

Jag ska snart börja julbaka! Rockyroad är lite av en favorit här hemma :D

Åh vad fint!!! Supersmart att ha salta pinnar som staket ju! :D

Haha, jag hatar också att sätta ihop delarna men det är mest för att jag är rädd att bränna mig på sockret :)

Svar: Visst är det, snyggt blev det också när jag använde salta pinnar! :) Jag är också rädd för att sätta ihop allt och bränna mig och därför fick jag be mamma! ;)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Ååh vad fint!

Härliga bilder!

Snyggt!:D

åh vad mysigt :) ska med bygga pepparkakshus snart, samma här, gillar att designa men inte att bygga!

Fint! :D

Åh så fint! :D

Åh vad fint!

åh vad fint!

Men hallåå, så snyggt ju!! Jag är lite mer att jag bara trycker fast lite nonstops och tomteskum här och var så att det ska bli gott att äta upp sen hahah..

Svar: Ååå TACK! Haha, det är riktigt smart ju, borde också gjort det! ;)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

vilket fint :)

Vad roligt. Jag har aldrig gjort ett pepparkakshus men beundrar alla som är så duktiga på det. Och ditt blev ju supersnyggt!

åh så mysigt!!!

Åh vad fint!

Så mysigt och självklart ska man tjuvstarta lite, eller iallafall "öva" på recepten så att det säkert blir rätt om lussekatter eller pepparkakor tar slut så man måste baka mer. Gulligt hus du fick till!

Det blev verkligen sååå fint och jag får så mycket julkänslor av dina bilder på pepparkakshuset! Tänkte baka pepparkakor på tisdag tror jag, så mysigt och julpyssla/baka ju!!! :)

Svar: Ååå vad kul, hoppas du bakade och att man får se hur ditt ser ut! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

fint! :D

Ja! det är så kul att få leka av sig med smink och så :D
grymt fint hus!

Vad fint det blev! :)

Åh fin hus

Åh men så mysigt med pepparkakshus!!
Kram

Åh så fint hus :)

Ooooh my vad fint (och gott!!) :) Superfint ju, så mysigt att göra med!

så fint!

Så himla fint det blev:) Har försökt göra pepparkakshus innan med det har bara gått åt skogen!:/
sv: ja, jag tyckte det med:) Kramisar

Svar: Usch vad jobbigt. avskyr när det inte vill som man själv tänkt sig. Därför är jag lite förvånad att det funkade! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vad fint! =)

Åh så fint! Gud vad härligt med Thailand också, hade inte varit fel med lite sol och värme :)

Åh vad fint :)

så fint!

Vad fint :)

men vilket fint ett! tycker det är mysigt med pepparkakshus :)

Men så snyggt det blev :)

Så snyggt och roligt att göra pepparkakshus :D

Åh vad fint det blev! Vad duktig du är :) Och jag förstår din hatkärlek till det, håller med om att det är roligare att dekorera än att sätta ihop det!

Svar: Tack så mycket Sanna! :) Vad skönt att jag inte är ensam om det!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Fint!

Men åh så fint pepparkakshus!
Kram

Åhh så himla fint det blev! Längtar så mycket till julen nu :)

Så himla fint. :D

Åh har aldrig sett någon använda sig av salta pinnar som staket. Kreativt! :)

Har faktiskt inte gjort något pepparkakshus på hur länge som helst! :o

herregud vad fint pepparkakshus :D älskar staketet!

Va fint de blev :)

Så himla fint med staket och allting, grymt det blev :)

Du ska ha credd för ditt tålamod. Det blev urfint verkligen och dom salta pinnarna var en fin detalj. :D Jag försökte endast en gång. Hann bara börja innan jag gav upp och åt upp det haha :P inte ensam dock men ändå.

Svar: Ååå, tack så mycket! Det värmer verkligen. Jag skulle också ge upp om jag inte fick lite hjälp och hade tur just den dagen! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

fint!

Så fint!

ÅH vilket fint!!























Follow my on Bloglovin







Trackback