TVÅ SAKER-TAG

Två saker jag inte berättat i bloggen.

 

Ja, jag har tidigare skrivit att jag varit på kurs och kommer jobba på Destination Gotland. (det vet ni förmodligen) Men tror knappt någon vet att jag kommer bo på båten varanan vecka, vilket kan leda till att bloggen kan vara dålig uppdaterad. Så taggad att äntligen få börja jobba med nytt folk.

 

Niclas är Gotland för att spendera några dagar med mig innan jag kliver på båten. Sjukt att vi nästan har varit ifrån varandra i två månader!

 

Två saker jag ofta gör på kvällarna.

 

Letar efter hemsidor som säljer billiga men stora klänningar, gravdiklänningar. Och nej jag är inte gravid, detta är till för en fotografering. Så vet ni någon hemsida, snälla säg till så slipper jag spendera fyra timmar varje kväll även fast det är ganska roligt att se vad man hittar.

 

Pratar i telefon i flera timmar, vilket är riktigt mysigt och roligt. Tur att mobilräkningen inte blir dyr.

 

 

 

 
 
 
Två saker jag måste tänka på.
 
KOMMA IHÅG KAMERAN. Min kamera samlar bara mer och mer damm för varje dag som går. Väldigt besviken på mig som alltid glömmer den.
 
Min framtid. Har beslutångest om jag ska jobba eller plugga i höst. Vet inte om jag vill bo kvar på ön eller vad jag ska göra. Skulle behöva ha någon som bestämmer hela min framtid men jag vet själv att det inte går. Måste bestämma själv vad jag har för plan/planer.
 
 
Två saker jag gjort den senaste tiden.
 
Spenderat tid med både min familj och vänner. Så bra stunder med fika, middagar och uteserveringar.
 
Fixat grunderna i min hemsida och det har tagit väldigt långt tid, men förhoppningsvis kanske jag blir nöjd med designen.
 
 
 

Kommentarer

Vad kul att bo på båten! :)

Åh va mysigt att jobba på Gotlandsbåten, älskar Gotland :)

kul att läsa :) vad söt att du letar efter gravidklänning för fotografering :)

Vad roligt att du har gått på kurs och ska börja jobba på Gotland! Kram

Roligt inlägg!! Kram

Så kul att få läsa! :)

Roligt att läsa, gillar såna här inlägg av någon konstig anledning :)

Så roligt att läsa och vad roligt med nytt jobb. :)

Så kul med sånna tagar :)

Har inte H&M och sådana enkla mycket gravidklänningar? :)

Svar: Jo, kollade lite snabbt för några dagar sedan, dom får duga om jag inte hittar något bättre! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Jag tycker att om du är osäker så vänta med plugget :) jag började jobba efter studenten och det var så skönt att få en paus ifrån allt

Svar: Sant, men har redan varit ifrån plugget i tre år och känner mig redo för att plugga. Problemet är bara vad jag ska plugga, vad är mest värt, vad vill jag plugga, vad tycker andra och sånt! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Härlig lista! =) Och det med framtiden kommer lösa sig så fint och naturligt. Har du något du är sugen på att läsa kan du ju alltid skicka en ansökan:)

Vilken härlig lista! Såååå kul att läsa! Kram

Usch, så svårt. Jag började jobba och tänkte att jag kan plugga sen, men ju längre man väntar desto svårare blir det - om man inte vet exakt vad man vill plugga eller jobba med när man är klar.
Sv: Tack :-)

Så kul att jobbet drar igång nu för dig, även om du har ångest inför hösten men kan säga att då är vi två iaf!! ;) Och mysigt att Niclas är nere en sväng så ni äntligen får träffas igen efter sån lång tid! :)

Rolig lista!

Vilken rolig tag, lycka till med nya jobbet. Låter roligt.

kul att läsa :)

Måste också bli bättre på att komma ihåg min kamera haha ;)

Kul att läsa :D

vilken rolig lista :D

Vad roligt det låter med jobbet!

vad roligt och läsa! :D

sv; aww tack :)

kul läsning :)

Härligt inlägg!

kul inlägg!

Åh vilken nice tag, jättekul att läsa dina svar ju! Tror jag tar och snor frågorna till min egna blogg, länkar såklart till din! :)

Kul att veta :)

Hoppas du hittar någon klänning, har själv ingen aning :/

Hoppas du hittar någon klänning, har själv ingen aning :/

Så himla kul att läsa

Men ååh, PLUGGA!! Det är det roligaste jag gjort i hela mitt liv!! Jobba gör man ju resten av livet, man ska plugga medan man är ung :D

Svar: Då ska jag PLUGGA! Känner mig taggad på att plugga nu och inte sen! :D
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vilken rolig lista!! :)

Jättekul att läsa :)

De va kul o läsa :)

Vilken rolig tag!! :D Men två månader, det är mycket!! Jag brukar tycka tyo 2/3 veckor är mycket!

Så härligt när man spenderar tid med nära och kära:)

Vilket bra inlägg

Mysigt att spendera tid med familjen :D

Framtiden kan man alltid grunna på i tid och otid känns det som. haha :) (särskilt när man ska sova... och verkligen inte borde ligga och grunna på saker.)

sv: It sure was :D

Vilket roligt inlägg! :)

rolig tag!

Maten ser bra god ut :D

vilken rolig TAG :) va roligt att jobba med nya människor :D

Åh vad mysigt att du spenderat tid med vänner och familj, så härligt! Kram

Bra inlägg, kanske får göra något liknande!

Kul tagg :)

Vilket roligt inlägg! :)

Kul lista!

Vilken rolig tag!

Hahah, telefonprat på kvällen är ju bäst!!

Så kul att läsa!! :) Kram

Åhh vad mysigt! Ska du bo på Gotland i sommar då? :) Bland sveriges mysigaste sommarstäder!

Svar: Kommer bo hemma hela sommaren (Gotland) Men inte dom veckorna jag jobbar, då bor jag på båten! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vilket spännande jobb det låter som. Får mig att tänka på rederiet hahah
Det ska bli spännande att få följa dig på bloggen om ditt nya arbete. Lycka till :)

Svar: Åååå, tack!! :) Har inte skrivit så mycket om jobbet men det kommer om du är intresserad! :) Jag förstår att du tänker på det! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

låter toppen. lycka till med nya jobbet!!























Follow my on Bloglovin







Trackback