MITT FÖRSTA NORRSKEN!

 
 
 
 
Canon EOS 5D Mark II + Canon EF 50mm f/1.4 USM
 
Himmelen var stjärnklar och spontant blev det en fotografering med Alma och Jessica inatt. Först skulle vi bara fotografera stjärnorna men när jag fick syn på det gröna ljuset blev jag överlycklig. Vet inte hur länge jag har drömt om att få fotografera Norrsken och det syns i min blogg om man går tillbaka i gamla inlägg. Även fast det är ett ganska svagt ljus på bilderna får jag lyckorus, helt magiskt att jag äntligen har fått upplevt Norrsken.
 
Kan knappt förstå att jag fått fotografera något jag drömt om sedan flera år tillbaka. Är helt förälskad i Norrsken och nu är jag mer taggad än någonsin att ge mig ut mitt i natten för att fånga bättre bilder på Norrsken. Helt exalterad efter natten, en spontan kväll som blev magiskt!
 
 

Kommentarer

Åh så kul att du äntligen fick se norrsken! :D Bilderna blev superfina :)

Åh vad vackra bilderna blev! :-D Kramis

Dröm! Vill också se norrsken!! Så vackert

Men WOW! Guu vilka fantastiska bilder!
Jag har faktiskt aldrig sett något norrsken, måste ta och skriva upp det på min bucketlist ;)

Va glad jag blir när jag läser detta :D
Kan verkligen förstå hur glad du var och bilderna blev jätte fina :D

Wow helt fantastisk :D

Otroligt fina bilder måste jag säga!! <3

så vackert!!!! :P

ha en bra lördag

så fint!

Åh vad fint!!

Så fint!

Så vackert!

Omg så vackert!!!

Åh så fint!

åh gud vilka bilder!!

Magiskt!

Såå fint! Älskar norrsken :D

Åh så fina bilder och så mysigt att få uppleva ett norrsken! <3

Oj, det var då ett liiiitet ett, men dina foton är fantastiska :D

Så häftigt :)

Men wow, det vill jag också uppleva :)

åh vackert! :)

Helt magiskt!

WOW!!!!

Åh, dör så fina bilder!! På tal om något helt annat, kommer du ihåg mig från "foto utmaningen"? :)

Svar: Tack så mycket fina du!! :) Jag tyckte att jag kände igen ditt utseende men var inte helt hundra på om det var exakt du. Haha, men hade faktiskt en fundering på att det måste vart du! Men nu när du säger det så JAAA!! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Norrsken är helt fantastiskt :)

Wow vad coolt! Hade jag också velat se någon gång :)

Fint

Men wow, vad häftigt! Kram

Åh herregud så vackra bilder! :D

Så underbart att få uppleva norrsken och att få föreviga det med kameran :D Hoppas du har haft en fin första advent :D Kram <3

Grymt fina bilder!

sv: tack så mkt, ja det är kul :D

jättefina bilder :D

Underbara bilder!

Men vilka härliga bilder det blev!:D

Fantastiskt fint!

Å så fina bilder! Jag har växt upp och bor fortfarande kvar i fina Norrland, och bland det mysigaste är nog nätterna med norrsken. Det blir alltid lika magiskt!

Svar: Tack så mycket! Wow, kan verkligen tänka mig det. Blir så avis, vill också uppleva det oftare!! :D
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Men gud så vackert! Underbara bilder :)

Åh så otroligt häftigt 😍

Så fina bilder!!

Så vackert! :D

Men wow, så sjukt vackert!

Så kul! :D Älskar också norrsken, det är något magiskt med det!

Men åååh vad vackert :D

Svar: Tack så mycket fina Emma!! :D
Beatrice Jakobsson - Fotografi

älskar norrsken!

Åh, jag vill också se norrsken. Har aldrig gjort det :p

Vad vackert! Norrsken är helt underbart :D

Vad roligt för dig att du lyckades fånga det vackra och efterlängtade på bild!
Kram

Coola bilder! Har också alltid velat se och fota norrsken det är ju ett så häftigt fenomen. :)

Inte så ofta jag sett norrsken. Men några gånger - speciellt en gång då hela himlen var täckt av ett pulserande hjul av ljus. Det var många år sen. I Dalsland. Jag njuter fortfarande av att minnas detta och att jag kände att jag var en del i universum.

Svar: Norrsken kommer man alltid minnas, det är en magisk upplevelse! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Riktigt fina bilder! :)

Åh vad vackert! :D Hur gör du för att få med stjärnorna så klart? Har testat såå många gånger, men får inte riktigt till det! :)

Svar: Tack så mycket!! :) När du fotograferar under natten och vill få med stjärnorna är det ett litet jobb med att försöka få rätt fokus, det är ganska svårt men lärorikt! Slutartiden var mellan 15-30 sekunder, ISO var på högsta och bländaren var runt 18-22. Man måste testa sig fram. Men där har du början på ett ungefär hur du lyckas! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

åh, jättefina bilder <3 Kommer ihåg när jag bodde i norrland och fick se norrsken. Det var så vackert <3

Ooh vad fina bilder!! VIlka inställningar körde du, inställning på slutartiden?

Svar: Tack så mycket, slutartider var mellan 15-30 sekunder. Väldigt högt ISO och bländartalet låg mellan 18-22 kanske! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Wow! Så vackert. Jag vill verkligen se ett norrsken på riktigt.

Wow! Så vackert. Jag vill verkligen se ett norrsken på riktigt.

Fina bilder :) Tänk att minnas första norrskenet, litge synd att jag inte komer ihåg den känslan (sett det varje vinter i hela mitt liv) (:

Åh vad fint!!

så fina bilder

Vilka fina bilder! Drömmer också om att få se norrsken.

Så vackert!

Så vackert!

Många vackra bilder! ;)

Men guuud så snygga bilder! Fan vad duktig du är! :D

Svar: Ååå, tusen tack!! :D
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Ååh! Drömmer verkligen om att fota och se norrsken. Ser så magiskt ut!

Otroligt fina bilder! Jag ska själv ge mig ut på norrskensjakt i snön ikväll faktiskt!

men wow! helt fantastiskt!























Follow my on Bloglovin







Trackback