ENKEL HEMMAGJORD GLASS, RECEPT

 
 
Under sommaren kan jag leva på mängder av glass och speciellt nu när min hals skriker efter glass. Är helt besatt av glass, något jag äter mängder av på vintern också. Mycket roligare, enklare och godare att göra sin egen glass men rätt smak. Här kommer ett mumsigt recept som jag tänkte dela med mig av.
 
GLASS MED POLLY SMAK - 1 LITER
 
5 DL VISPGRÄDDE
150 G POLLY (POLLY-BILAR ÄR GOD)
1 BURK KONVERSERAD MJÖLK
 
Vispa 5 dl grädde i en bunke/skål. Klippa 150 g Polly, du väljer själv hur småbitar du vill ha. (Brukar klippa dom en gång och det är lättare med sax än en kniv) Öppna burken med konverserad mjölk. Blanda alla tre ingredienser och häll allt i en plastburk för att sedan ställa in den i frysen. Brukar alltid vänta en natt innan jag börjar äta glassen, som decoration brukar jag använda bär eller kanske några Polly som finns kvar.
 
Den här glassen kan man göra med olika smakar med både godis och bär, väldigt enkelt och gott.
 
 

Kommentarer

Åh vad gott och tack för tipset! :-D Kramis

Svar: Det är verkligen så gott!! :D
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Gott!

omnoom vad gott!

Såååå kul med hemmagjord glass! Kram

Åh gud vad gott!

Men mums vilket gott och bra tips :D

Mums så gott!<3

Åh vilket bra tips 💕 Ska testa bara det blir varmt igen!

Svar: Gör det, så gott!! :D
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Men åh så gott, det där lät som en glass helt i min smak så den måste jag testa och göra! :D

Svar: Gör det, så gott med både bär och choklad eller något annat! MUMS! :D
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

kul du gillar film tipste =) åh ser gött ut

Men mums!!! :)

Mums va gott de lät 😍

men guuud vad gott!

Åh mums!

Men alltså MUMS!! Måste ta och testa =)) Kram <3

Svar: Gör det sjukt gott!!! :D
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

MY GOD, det ser verkligen UNDERBART ut :D :D

Åh så gott!

Men så gott! :)

Mums! :D

Men åh så gott, det måste testas!

Å det där måste jag prova, låter så gott!

Åh så gott det låter! :)























Follow my on Bloglovin







Trackback