ETT ONÖDIGT KÖP UNDER 2009

Tänkde dela med mig av en sak som jag verkligen ångrar att jag köpte och jag är inte ensam som har köpt detta. Många kommer veta exakt vad jag pratar om, dessa bilder hade väldigt många människor och det gick inte att dölja att alla varit vid samma företag.
 
För 8 år sedan fick min mamma ett mail av The Studio som sökte modeller för en dag, mamma bjöd med mig och min äldre syster för att bli sminkad, fotograferad och betala flera tusen för bilderna. Självklart förstår jag att företaget måste kunna ta betalt för jobbet dom gjorde under dagen, men hade jag gjort detta idag hade jag inte betalt för bilderna för jag vet att det finns flera människor som kan göra det bättre. Företaget kan självklart blivit bättre, vem vet.
 
 
 
 
Kommer ihåg att jag älskade bilderna på mig själv för 8 år sedan och det kan jag erkänna. Jag använde bilderna över allt, hade även flera utskrifter på mig själv från den dagen. Företaget gjorde absolut ett bra jobb när vi var där, men nu i efterhand ångrar jag mig då jag vet att man kan få så mycket bättre bilder.
 
 
 
 
Många hade samma bakgrunder, smink och poser. Vi fick ta med oss tre olika ombyten under dagen, vilket var väldigt roligt att kunna byta om. Men att sitta en hel dag på att bara vänta att få bilderna var det tråkigaste jag varit med om. När vi skulle köpa bilderna så insåg vi att det skulle bli dyrare att välja 10 bilder än att välja alla bilder för 2500 kronor. Vi köpte bilderna och jag har dom fortfarande på en skiva ifrån dom.
 
 
 
 
Företaget kanske har en sjukt bra idé men jag skulle hellre välja en annan fotograf om jag skulle vilja ha bilder på mig själv. Hos en fotograf har jag en inbokad tid med fotografering och bilderna kan bli väldigt olikt ifrån andras porträtt. En fotograf skulle även påpeka om det är något som ser konstigt ut vilket jag inte ansåg att The Studio gjorde för 8 år sedan. Men som sagt företaget är säkert sjukt bra idag, men jag skulle inte vilja bli fotograferad av dom. Hade valt en unik fotograf istället för att ha samma bilder som alla andra. Ett onödigt köp som jag gjorde under 2009.
 
Flera som har blivit fotograferad av The Studio? Vad tycker ni?
 

Kommentarer

Jag har inte gjort det men fast jag tycker att bilderna blev bra så fotar du mycket bättre än dom. Kramis

Jag antar att det är ett företag som finns där du bor? Här där jag bor finns det en fotograf som kontaktar via fb eller så kontaktar man han för att bli fotad. Alla bilder är även här väldigt lika. Samma barkgrunder, positioner osv.

Jag tycker iallafall att du var riktigt fin på bilderna!

Svar: Nej faktiskt inte. Företaget kom ner till Gotland. Närmast oss så har företaget en lokal i Stockholm. Shit, men det kan säkert vara samma företag om det inte är en privatperson! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Har aldrig använt dom men har funderat på att göra något liknande! Så det var super bra att få lite information och en heads up!! :)

Åh så fina bilder!<3

Förstår att du känner så! Bilderna var fina iallafall men dyra :P :)

Fina bilder!

Men gud, är inte det där företaget som typ alla blev fotografera av under det där året? Känner igen bakgrunderna så väl!

http://nouw.com/bellss

Svar: Det är det företaget alla blev fotograferad under många år men speciellt 2009! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åh jag minns att alla gjorde det, hihi. Jag och några vänner gjorde det med, men tror inte vi köpte några bilder 😂

Svar: Haha, ja alla gjorde verkligen det! :) Vilken tur kanske. Dom var sjukt dyra bilder.
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Jag minns inte om det var det företaget. Men jag minns att det gick som en hysteri över det ett tag. Att man skulle tipsa 5-10 andra människor som fick göra det gratis.. Etc.. Så höll det på, som ett kedjebrev. Gjorde dock aldrig någon fotografering själv..

Svar: Det skulle säkert kunna vara något liknande. Vi fick bara en förfrågan, men skulle inte förvåna mig om det var samma företag! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Ändå roligt minne och du var ju trots allt glad över bilderna DÅ! :)

Svar: Ja men precis. Sjukt bra minne! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Roligt att se bilderna, jag har också blivit fotograferade utav dem haha och jag kan inte ens titta på bilderna längre!! Minns att jag hade de som profilbilder överallt XD

Svar: Haha, samma här. Man hade bilden över allt på alla sociala medier! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åh vet flera som var där och fotograferade sig, jag var otroligt avundsjuk men gjorde det aldrig själv :)

Svar: Jag förstår dig, men du hade förmodligen ångrat dig nu! Finns många bättre fotografer enligt mig! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Meen vad söt!

Haha åh, minns när detta var inne och alla hade dessa bilder på Facebook. Så himla dåligt fotograferade! Kram

Svar: Hahah, ja det är bilderna verkligen. Har flera bilder där man ser hela min BH. Att dom inte säger till om det blir konstigt!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Gjorde också det för en herrans massa år sedan på the Studio och håller helt med dig :P

Svar: Haha, då vet du vad jag snackar om iaf! Skönt att höra att någon också håller med mig!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Jag kommer ihåg att det var en period då många gjorde sånna "modellbilder", men jag tyckte redan då att det var så opersonligt, alla bilder ser ju likadana ut med samma bakgrund och poser. Håller med om att det finns så många fotografer som kan göra det bättre och kanske få ut mer personlighet i bilderna :) Men det känns som att de flesta har insett det idag, för jag har inte sett dessa bilder på väldigt länge.

Svar: Jag verkligen, alla bilder ser verkligen likadana ut. Jag hade dock aldrig sett dessa bilder innan jag blev fotograferad, så det var väldigt synd. Nej jag har inte heller sett dessa bilder så det är nog inte så många som gör det. Har sett att dom gjort om sin idé lite! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Snygga bilder :D

Men samtidigt så har du ett minne för livet och en lärdom, så man ska lära sig att inte ha ångest över saker som varit utan försöka se vad man har lärt sig ifrån dem :)

Svar: Håller absolut med dig, har inte ångest och det är ett minne. Men jag ångrar att jag gjorde den den tiden att jag inte var smartare men det finns absolut värre saker jag har ångest över. Men man måste kunna ångra något i livet utan att behöva tänka på att man lärdomen! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Haha jag har också gjort det där, snacka om att man blev lurad (eller jag känner iaf så) hehe!!

Svar: Lurad är verkligen rätt ord för hela den här fotograferingen! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Så bra inlägg! Du är superfin :)

Jag minns hur ledsen jag var som inte gjorde det då medan typ alla mina andra vänner gjorde det, haha! Idag är jag långt ifrån ledsen för det ;) Kram

Svar: Haha, trust me! Jag var också less även fast jag var en av dom, haha! :D
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åh kommer verkligen ihåg det där! Jag själv var aldrig där men hade flera kompisar som besökte dem :)

Åh tyckte dem var super fina!! :D

Omg, yes, jag föll för The Studio. Fyfan vilket jävla rån.

Svar: Mee too! Helt sjukt och nu när jag tittar tillbaka på bilderna så ser jag att dom gjort fel i redigeringen. Jag ser allt som dom gjort fakke! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

hehe vad roligt att få se, minns att de kontaktade mig men det blev inget

HAHAHA, kan inte sluta garva Bea!! XD Alltså ALLA gjorde samma tabbe (förutom jag, men fick aldrig ens frågan) och ALLA hade dessa som profilbilder! Minns det såååå väl! Du är superfin på bilderna men gud vad jag håller med dig om att man vet så mycket bättre och hur man har finare fotograferingar idag! :) Men haha, alltså jag och brorsan pratade om detta företag här om dagen och så lägger du upp detta inlägg!! Klockrent!

Svar: HAHAHHAHAH!! Så klockrent att ni pratade om det. Kände att jag var tvungen att dela med mig av det. Inlägget har varit i utkast sen vi pratade om det, haha! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG























Follow my on Bloglovin







Trackback