UTSTÄLLNINGEN - CROSSROADS

Hela klassen röstade fram ett tema tillsammans och vårat tema för utställningen är Crossroads. Visste inte vad jag ville fotografera eller berätta om mina bilder men jag insåg att jag borde göra något personlig eftersom jag aldrig gör det i vanliga fall. Det var otroligt svårt att försöka fokusera på något personligt men med tiden så kom det fram mera känslor bakom bilderna än vad jag hade tänkt ifrån hela början. Förutom att fotografera, redigera och skriva ut bilderna samt montera bilderna i lokalen satt jag med alla reklam och media inför utställningen. Två hemsidor, affisch, reklam, redigering och uppdatering. 
 
 
 
 
Bildserien handlar om att vi är tre personer från samma familj med samma händelse bakom oss. En händelse som vi aldrig skulle vilja vara med om. Vi är ganska olika även fast vi har samma händelse och blod. Glittret symboliserar en fasad utåt som vi har, alla är inte på samma nivå. Vissa klarar av att prata om det och andra inte. Mitten personen är den som inte är öppen om händelsen speciellt mycket. Tillsammans är vårat glitter ett pussel som är helt.
 
Är en öppen person men jag kan inte påstå att jag varit speciellt öppen om händelsen som har hänt i våran familj. Detta hände redan i September förra året, precis när jag hade börjat plugga och det har varit väldigt skönt att kunna göra något av mina känslor och lägga in dom i bilder. Även fast inte många vet vad det är som hänt så känns det ganska skönt att kunna dela med sig av en liten del av mitt personliga liv.
 
Bilderna och texten finns även på min hemsida som jag gjorde snabbt under en dag. Det finns även några porträtt och information på hemsidan. 
 
 

Kommentarer

Gud så häftiga porträtt!

Väldigt fint! :)

Vad grymt och bilderna blev så himla bra! <3 Kramis

Vilka häftiga bilder! Kram

Fina bilder :D

Så fina bilder och häftigt att dom liksom har en djupare bild, en historia.

Svar: Tack så mycket Amanda! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

ALLTSÅ WOW BEA!!! Grymma porträtt och sån otroligt häftig förklaring och hopsättning, gillar verkligen din tolkning av temat! Och ni är så lika och vackra allihop, och galet starka kvinnor. <3

Svar: Tack underbara, bästa och fantastiska Johanna!! <3 Du är bäst!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Gud vad häftiga bilder, verkligen!! :D

Såå himla fint!

Så häftiga bilder!

Låter verkligen som en toppenide, riktigt fint gjort! Kan tänka mig att det inte är lätt att uttrycka sina känslor alltid!

Svar: Tack så mycket finis! Tycker det är sjukt svårt, det tog verkligen energi ifrån mig! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åh vad läckert resultatet blev! :D

Åh vad häftigt att bilder kan ha sådan betydelse. Duktig du är! Och tack så mycket 💕

Svar: Tack så mycket!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Wow så balla bilder!!

Dom här bilderna är så fantastiskt fina!

http://nouw.com/bellss

Men oh. vet inte vad jag ska säga men jag tyckte det var ett "fint" inlägg, starkt.

Svar: Tusen tack finis!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Häftiga bilder!!

Grymt fina bilder! Gillar verkligen meningen bakom dom!

Men alltså WOW! Man blir ju alldeles rörd av din tanke och din historia. Sååå fint! <3

Svar: TUSEN TACK!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Så fint och symboliskt med bilderna!

snygga! gillar speciellt mittenbilden

De är mycket vackra, bilderna. Jag vet inte vad som hänt er familj, men att få höra bakgrundsberättelsen en liten liten bit i alla fall var starkt.

Svar: Tack underbara du!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Älskar bilder med en "historia" bakom, så bra!

Svar: Tack!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Såå fina bilder!!

coola bilder!

Åh så fint <3

Riktigt grymma bilder och känner absolut att du förmedlar det budskapet du ville bakom dem. Fint <3 Nu vet jag inte vad som har hänt men kan också känna att även om man inte väljer att berätta när man gått igenom något jobbigt så kan det hjälpa att få ut det på annat sätt och tyckte de här bilderna var ett uppfinningsrikt och bra sätt! Kram

Svar: Tack så mycket, dina ord gör mig väldigt glad! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Har också en händelse i min familj som jag inte berättar om, men ibland skriker det inom mig och jag vill ha otroligt mycket uppmärksamhet just angående det, annars känns det som ingen vet vem jag är eller förstår vad jag känner och varför jag är den jag är idag. Ibland förstår jag inte att det verkligen har hänt och att det är ändå min historia. Sen är det ju viktigt att få prata om det, med någon.
Bra bildserie!

Svar: Jag håller verkligen med dig om det!! Det är så sant att man skriker inombords. Jag vet att vi inte känner varandra allt för mycket, men vill du prata så finns jag här. Jag förstår dig om du inte vill och tycker det är jobbigt!! <3
Tack!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG























Follow my on Bloglovin







Trackback