våran skola kanske börja bli bättre?


foto: Beatrice Jakobsson (foto)

jag måste ta och berätta att skolan har blivit mycket bättre dom två senaste veckorna. maten har blivit mycket bättre förra veckan fick vi tacos och idag fick vi pannkakor med grädde. får se vad det blir för mat imorgon då, moa du missade iaf den goda maten idag. sen finns det andra saker jag tycker har blivit bättre.

får ni god mat i skolan?

bilden tog jag idag när vi var och hälsade på Kristina och Johannes.
nu ska jag ta och hitta på något, men vet inte vad..


Kommentarer

sv: Ja, det är kul att fota. Men jag är inte så bra på det men det vill jag verkligen bli. Jag tror inte jag vill bli fotograf, men bra på att fota. Typ som du haha :D

jaa jag med, och bara ta det lungt!<3

vad gör du? :)

okej, tack :D hoppas att de inte är för upptaget.. haha

Haha va? utredning? :S§

haha okej ;) jag kommer till skolan, måste ju vara med och bada, så skyller jag på magnus om jag smittar ner alla, det dummaste man kan göra när man är sjuk är typ att bada så... :P



Men puss pårej <33

Söööt unge!!

hejhej, allt bra med dig idag? :)

fin blogg :) kram

så sjukt söt bild:D

ahha, tack ;)

sv: haha :D



åh, maten på min skola S U G E R!

men man äter ju vad man får (och gör man inte det, så köper man skinkrulle eller käkar sallad)

:DD

Jo, du får påminna mig bara :P

Hehe, vad söt :).



Jag går på två grundskolor just nu. En mindre med sex elever och en vanlig där det är 900 elever eller så.

I den mindre är det en av oss elever som får laga mat med en lärare [Inte riktigt en lärare, socionom snarare, som arbetar med oss elever. ^^]. På så sätt får vi också avra med och bestämma vad vi vill ha för mat, varje elev har två veckor som den ska bestämma mat på. T.ex jag kanske har vecka fyra & fem. sedan när alla gjort så blir det jag två veckor igen. ^^, Så det är oftast gott. Allt lagas ju, och inte i stora mängder så maten blir bra.



I den stora skolan är det väl lite äckligare. Hårda potatisar, vattniga såser, hår i maten, salladen ser ut att vara två dagar gammal ibland, är jättetorr eller ser fruktansvärd ut. vi får inte krydda maten själva alls, så vi får stå ut om det inte är kryddor alls på vår mat. Sedan är köttet riktigt segt och svårt att tugga ibland.

Samtidigt är det godare mat ibland också, men oftast är det ganska kasst.



/Louise

www.wizy.bloggsida.se/

Jaa, haha jag kan ju få min insperation av dig! ^^

hej hej! jag har nyss kommit hem från karlstad :) du?

sån dära stor nalle har ja ungefär i min säng(A)

Fan vilken söt bild på mercy eller hur fan det stavas haha,

sv: haha skinkrulle är gott som fan :D man kan hitta hela min klass inne på pizzerian dom dagarna det är äcklig mat! true. det finns två bord, och alla tävlar om att komma dit först ;)

gjort för skojj idag då:D?

Ja okej, vet inte rikrigr va de är. kan du inte skriva ett inlägg om de :)

:DD

Och Beatrice jakobsson :)

Kul att skolan har blivit bättre! :)

Våran skolmat är ganska snuskig faktiskt! Eller är det våran mat gubbe som är!

Hej!

Har en tävling på min blogg så kika gärna in! :)



Kram!

:) <3

Jag har haft så förbannat jävla tråkigt idag så du förstår inte -.-

ah vad bra, kram

Sv: Nja, det känns inte rätt att säga det!

Som idag fick vi inte lägga på pannkakorna själva. Så då la han på och så fick han inte upp och då tog han på pannkakan och en massa andra har hittat hårstrån i maten, små gråa och så brukar han ta en blöt trasa och lägga i maten som låg på kanten och lägga i det i maten igen. (om du fattar)

jaha roligt:D?

jaa!

hahahahhaah javeeet..:D

Vad var det för mat? -.-

har tränat:D

Fin blogg :) Allt bra?

tack! :D

naae så söt bild :)

åh vilken söt bild,ursöt bebis!

ja tittar på tv, du då? :D

SV; jo det är super här med :D

avd ahr du haft för dig idag då? :)

Tack för du va med och tävla! kommer som sagt skriva vem som vinner på fredag så håll utkik! :)

SV: Ja verkligen :D händer hos dig dÅ?

de är en ny kökschef som gör att vi får så god mat :D

haha eller hur;p

jaha okej :D

Sv: Så bra! Jodå det är ju så himla skönt med lov :D

haha , när haru lov då :)

åh va söt!!!

Sv: Ja, jag vet det är väldigt äckligt!

Men jag tror inte att det hjälper om vi säger till faktiskt!

gullig bild! =D

sv: ja det är håller jag med om att det är gott, hehe !:D

SV: haha vilket sammanträffande ja har oxå , jag längtar ffeett mke :) §

Jätte söt bild! :)

Sv: Det känns iaf som att det inte kommer hjälpa. :/

ja verkligen!! :o

SV; ahr inte du lov ?:O

själv ahr jag bara varit hemma och degat hehe :D

aw gullig bild, din kusin :D?

härligt:D

jaa :)

tacktack! :D

Jo på min skola så finns det jättegod mat ;)

Ååå, vad gullig :D

nämen åh vad fin =)

oh vad gullig!! äta upp

nämen åh vilken mysig bild =)

SV: hahhahaahahha aa de e de :P <3

:D

guud så söt bild!

vad sött! :D

Jaha okej :P har du de då?

sv: haha ja då kanske du förstår ;p

fan va najs med tcos6 pannkakor :o, haha

det ska jag :D!

it så mkt sj? :))

gud vilken gullig bebiiis :)

oyes:D

Aw, söt bild!

SV: Yesbox! Hänt idag? =)

Fin bild ! :D

jaha okej :)

:)

Åh vilken söt bild!

kollar på tv, själv? :D

nej jag gör inte mycket alls...kram

Så söt! Allt bra idag ?

Kram

haha okej :))

när fåru lov:IO?

tacos?pannkakor?:O så lyx! vi har äckelmat:(

sv: jag håller med dig! :D

sv: oh där vill jag också bo!

SV: Träffat min kompis Amra. :)

Ja okej :P Va gör du

sv; Varsågod =).

va gör du? :D

absolut ingenting :)

ne okej, hur hitta du till min blogg förresten? nyfiken ;D hehe

SV: Ja, faktiskt. =)

vad ska du hitta på senare då?

Varit i västerås och sen över till ett par polare :)



ha en bra kväll

kram

ahh, sjukt gullig bild (:

vad gör du ;)

gu va gött :D jag får nästa torsdag :D

Sv; Okej vad gjorde du i helgen då :) ?

Jorå, den va helt okey:D

:DD

naww så söt bild:D hehe^^



jaha.vad har du ätit d?:D



tackar~~

Härligt :D

hehe okej

söt bild :}

sv; Ja, det verkar inte bättre i alla fall :s.

tittar på tv :)

oyes:D

jag ska stänga av och sen hoppa i säng. dudå+ :)

rösta gärna på mig i veckans babe http://rsoder.blogg.se/2010/february/finalister-till-veckans-babe.html :)

hihi :D

:DD

puss:*

SV: samma här , smsar mest :) Händer imorgon dÅ?

har du lov nu? :)

sv: hih ja=)

ohtack

Det vare oxå :D

samma här :)

har du lov nu?

SV; jasså vad skönt då :D

är det itne jobbigt att gå i skolan när det är sånt här skitväder :(?

Ja okej så sent :P Jag hade förra veckan.

jahha..okey:D



åt ris med stekt torsk:) haha~~bukar alltid ha fisk en gång i veckan:D

hahahah okej? xD

sv: haha kan man lugnt säga!

stan sj? :))

SV: Tackar :) DU fotar verkligen super snygga bilder!

tack för din röst ;) hoppas du forsätter läsa min blogg!

sv: skola såklart. Sen var med joel och sedan tränat =)

du själv?

kram

ska du göra på lovet då?

SV: Liksom vars får du alla ideerna ifrån? :) Dina bilder blir sjukt snygga!

Ja okej :)

yes..ganska nyttigt:p



godnatt söt:D

sv: ja faktiskt! :D

SV: Dom verkar vara avancerade :)

sv: oh vadå för fotojobb ?? =)

om cuppen jag ska te :)

SV: haha oj vilken enkel ide :)

haha aa :D

haha okej kul :DD

SV: MIna bilder i headern är spontan fotade, men dom blev inte så bra!

hehe ;)

vikken söt bild :)

händer i helgen da? :D

sv: aufan att de e haha (;

men vi har också ganska god mat i skolan hah (aa'

SV: Syns det att det är mobilbilder?

SV: Okej vad bra :D

SV; adv skönt då, önskar vi också hade lite sol i malmö :(

:dd

göru då? :)

sov gott! :D

sv: hihi, vilken linje går du? (:

ahah!

tack. naaah va sööt

Ska vi lägga till varandra på bloglovin?=)

du får sova så gott nu då! =)

okej :) inget speciellt

Då lägger jag till dig nu:D

tack :D

SV: Jaop :) jag kollade på din blogg i firefox nu det ser likadant ut som i internet explorer för mig!

SV; hehe vad snällt :D

vilken klass går du i?

absolut , kramas!

sv: ah okej, e inte de svårt :o

SV: Ja :/ Det är ingen fara så men tänkte bara berätta det :)

Done =)

ska vi följa varann via bloglovin:)?

godnatt o sovgott :D

aw sjukt söt bild

sv: jo det är bara bra=)



åh vad söt bild!

vad läser du till?

sv: men vad kul! =)

vill äta upp :D

Vilken gullig bild! :)

Hej vännen! Vad händer idag då?

Kram

sv: nej det är du verkligen inte :)

äter knappt n¨got alls :o

Hahaha vilken underbart söt och härlig bild!! =D

Nej vad sött! :D

hihi vad gott!:) Vi har förmodligen gotlands bästa skolmat, äter på högskolan har typ 6 olika maträtter att välja mellan, saft juice eller vatten till, massor av olika bröd och sjukt mycket sallad:) GILLAS























Follow my on Bloglovin







Trackback