min utrustning

det här är min utrustning som jag har.
(men mer kommer det bli)
vad har ni?

Kommentarer

Jätte fin blogg! :) Hur länge har du plåtat?

Åh, jag önskar jag hade en fjärrkontroll! Annars har jag nått liknande och en stativ. :)



sv: Okej. :) Nej jag försöker få in matten i hjärnan till provet imorgon, annars blir det jobb ikväll.

Oh :) Canon är ju bra grejer, använder canon 550, objektiv: Canon 50mm 1.8 och Canon 55-250mm 4-5.6is ;DSuperbra! ;D

Svar: Hehe, jaa :) Är du pigg denna måndag då? :)

Jag har skrivit om mina favoriter inom sminkvärlden, kika gärna in och säg vad du tycker!:D

nice ;)

hehe okej :)

Nu tar jag mig i kragen och flyttar min blogg, jag hoppas du följer mig dit :) Kram

Jag en nybörjare men än så länge är de en sony a450, men orginalobjektiv.. Ska utöka med mer objektiv och batterigrepp :)

sv: ja:) vad händer resten av veckan?

Allt bra idag då? :)

sv; haha. har oxå bildbrist :Poch jag är på sådant fotohumör!!! :P hehe.. Vill ut med kameran, men nu börjar de bli så mörkt så känns onödigt :P

Nice =)

SV: allt bra idag då? :)

Sv: skola, typ! :(

nice nicee sweetie =)



svar: härligt de sweeite , japp som en stock tills ja vaknade haha :P

kramiz<33

asså gud va du ser bra ut :D

Pinkpiercing is back! ♥



Hm, jag har endast min Samsung kamera, ingen system kamera, 15 megapixel + min mobil på 5 megapixel, bättre än ingen kamera alls! :)

kom nyss hem :)

En sån kamera har jag också nästan, det är mon sambos egentligen men jag lånar den lite :P

sv: hehe okej :) samma. haft en bra helg ? :) kram

Nice, vad är det där platta saken som är på vänster sida om kameran? :)

Aha okej ;-)

Anmäl till min dagens blogg<3 Viktoria



http://pinklaadyyw.blogg.se/2011/january/dagens-blogg.html#comment

svar: ja men precis :) Den är bra iaf, min kamera :D

allt bra idag? :D <3

vars har du fått tag på den där fjärrkontrollen? :) för visst är det en sånn som tar bild automatiskt när man trycker på knappen :) och vad kostar en sånn isf?

oh vad härligt :)

svar: jo, det är toppen, det är en speciell dag idag :D <3



Btw, har bytt blogg, men har fortfarande kvar designen, det står också kvar att ni har gjort den :)

härligT:D

Jag har en systemkamera, Canon eos 450d, blixt - 430 ex2, objektiv - 55-250mm + det som satt på kameran, ett vanligt 18-55 (?) mm.

Mc uv filter 58mm och ett stativ har jag! :)

sv: Hihi okej ;)<3

sv: <3

svar: du och alla andra får veta det ikväll, ska uppdatera nya bloggen då ^^

Elin vem? :P

Vad änder ikv då:)?

sv: ja skulle du kunna göra det? för jag har kollat på onoff flera gånger men har aldrig sett nån :O fast jag är ganska dålig på att söka också x) hehe

Japp :)

- i dont have any!

jag har en canon 500d :) sparar ihop till ett nytt objektiv, men den är ju inte så billigt:(

sv; okej, jag har konfa och lite sånt! :)

Har nu frågestund i min blogg kicka gärna in.

Du har en driiit søøøt bloggg,o g ellllsker blidene dine du er driiit flink. Du har en SØØØØT blogg, og digger designet ditt!! Hvem har laget det, du er syyykt søøt. Kommer til og lese blggen din videre, du kommer til og nåå sykelig langt med bloggen. Ta en titt på min?? <3<3<3<3

sv: haha jaaså? vad går du för linje?

Du har en SØØØØT blogg, og digger designet ditt!! Hvem har laget det, du er syyykt søøt. Kommer til og lese blggen din videre, du kommer til og nåå sykelig langt med bloggen. Ta en titt på min?? <3<3<3<3

Aha smart! ;)

Jag vill också ha en systemkamera :)

sv: det kanske dom inte är, får se när ja får min lön kanske. :)

just nu lånar jag en kompis Nikon D3 + Nikon SB-900. Helt ok! :-)

den där knappen som fotar glömde precis bort vad den hette) ställer man den bara någonstans eller på ett stativ och sen fotar den? :D



jag har två stativ (ett stort och ett litet), en nikon d3100, 18-55 VR objektiv :)



har tänkt köpa den där knappen (fan vad irriterande när jag inte kom på vad den hette :O ) men förstår egentligen inte vad man ska ha den till :S?

Bra saker ! :)

Själv har jag flera saker. Canon 450D, canon 18-55mm, canon 75-300mm och canon 50mm. Ja, och så stativ, fjärrutlösare, reflexskärm, motljusskydd, close up +4 och +10. Och säkert något mer som jag glömt bort...:)

sv; hur kan man inte älska solsdian?!!?



jag har en nikon D60 ......

vill dock ha en canon! så ska införskaffa mig en sån när jag blir rik! :-D

Jag har en Conon eos 500D + ett standard objektiv på 18-55mm. Har även stativ, ett piratobjektiv på 100-300mm, ett gammalt canon objektiv på 30-50mm. Ska även köpa ett fisheye objektiv snart + en fjärrutlösare :)

Sv; Helt okej :)

Tack ;D

Jag har en canon 550D standard objektiv 18-55mm + en objektiv 70-300 mm (:

Skulle du kunna tipsa om bra nybörjar systemkameror, som inte kostar för mycket? :)

Har alltid svårt med att välja grejer när det kommer till sånt, så tänkte att du som fotar mycket kanske vet? :)

kram!



Kamerautrustning:

Canon EOS 450D

Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 IS

Canon EF 50mm f/1,8 II

Samyang MF 8/3,5 Fisheye

Tamron SP AF28-75/2.8 XR Di LD Aspherical (IF) Macro



Tillbehör:

Digipod a2841p(Stativ)

Close-up filter +10

Reflexskärm 5i1



Sen för att kunna använda detta har jag awesome skillz that killz

canon eos 1000d, sigma telezoom objektiv,2 kamerastativ (stort o litet), mini studio. Ska införskaffa lite filter och batterigrepp :)

En nikon D80

Det vanliga gamla 18-55 kittet

Ett as kasst Tamron 70-300mm

och ett Nikon 70-200 2.8 VR II Nano Crystal coating



Ock snart ska jag ge mig på en Begagnad Nikon D3 eller så köper jag uppgraderingen av Nikon D700an.























Follow my on Bloglovin







Trackback