Scones till frukost är aldrig fel!


Foto: Beatrice Jakobsson (jag)
Kamera: Canon EOS 500D + 28-80mm

Godmorgon, mina läsare och besökare ♥
har ni sovit gott? det har jag gjort förutom att man vaknade ett par gånger av att min lillebror sitter och lanar med sina kompisar. Idag är det den 4 Januari, det börjar närma sig skolan känner jag. Just nu när jag vaknade började jag baka scones, super gott. Nu är dom klara, och jag ska äta frukost.

Jag tänkte att jag skriver ut reseptet här sen, och så kommder det fler bilder senare.
Vad har ni för planer idag?

Kommentarer

Vill du vara med och tävla om ett fint halsband till ett värde av 749 kr?



Besök vår blogg!

sv : japp :)



ÅHH scones, jag som tänkte göra de imorse :D hihni

jag ska bara slappa & slöa. hihi<3

vi hade sådan solförmörkelse idag:O

svar: hihi, det är lugnt! :)

- varsegod! Vad ska du göra idag?

Åh dedär såg asgott ut :D

SV : kul att du är med i dagens blogg :) Har startat en ny tävling där du kan vinna en ring genom att bara skriva en kommentar att du är med.. kika in ;)

sv härligt :)

sv jodå ja mår bra ja med :D<3

Ser mumsigt ut! ^^

Sv: Har bytt några ggr sista tiden....kul att leka lite i photoshop till och från.



Byter du ofta header?

sv: haha tack.. jag heter det typ för att mamma, mormor och gammelmormor också heter det hehe :)

Åh så gott med scones!!

Okej, jättefin :) vill du bli dagens blogg hos mig så kan du gå in och kommentera "jag är med" kram :)

ja :D åh vill du skicka en scones eller? haha =)

allt bra idag? :D

hoppas det är okej om jag älskar din blogg, din design & din stil? :D

Hejhej !

Var gärna med och tävla om en massa extrabesökare hos mig i Dagens blogg!



Kram Bea

Förstår det! Åh taaack ;D

Vad gör du? :D

svar: :)

sv: tack igen :)

sv; Tack :).



sv: åh vad kul att du är med och tävlar om ringen :D

Sv: Nöjd ska man aldrig bli =)

haha lanar din bror fortfarande?:D

hIHI <3

nej samma här :P har tråkigt och ska kika film snart ;D

Så gott!

Hej, gillar verkligen din blogg!

hur är det med dig idag då? :)

Jag ska laga middag och köpa en MACBOOK! :D (tror jag)

varsego, fin design åxå! :) <33333

Jo, det är bara bra med mig med :)

Haft en bra dag då?

sv: Jaa, jag ska typ göra det imorgon... om jag inte vaknar för sent :) Vilken är din favoritfrukost?

- det är bra! Vad ska du göra idag då?

Hihi :P

Händer idag?

sv: härligt ! super med mig :D <3

åh, va länge sen det va man åt scones :( så himla gott!

vad gott :)

svar: haha det var ju bra! :)♥

sv: Okej samma här :)

några planer för idag?

`haha nej de kan jag tänka mig ! Så sover dem till typ 5 på kvällen, sen sätter dem sej vid datorn igen. INTE SANT?<3

Godmorgon :)

Tur det, jag funderar faktiskt på att göra något liknande nu! :) Tack så mycket!



Kul och kolla på dina fina bilder! :)

Sv; Jo jag vet :) Vi har haft den här konversationen en gång tidigare ^^



Men MacBook får godkänt av dig eller? ;)

tjena tjena :)

vad händer idag då ? :)

Sovit gott?? ♥

Ja precis ;D samma här.. Vila iaf :)

Var med och tävla om massa extrabesökare i dagens blogg :) !



Kram Bea

sv : HEH :D

ja jag ska va med min kompis senare ,och sen kommer ju mormor och alla hem från Thailand eller ja det står ju i inlägget hehe :)



haha, vist är den haha :D

sv: En god macka med något pålägg och apelsinjuice till :) Eller omelett :)

Aldrif fel med scones blir fan suktad :P

ellerhur ;) Hoppas dem växer ifrån de snart:D

vad gör du?<3

sv: :P

Sv: okej, själv ska jag åka till min pappa :p

är det kul att bo på gotland? :D har aldrig varit där, men ska dit i sommar (:

haha ofta du tänkte de :O ? de roliga är att jag sitter och tänker på exazkt samma sak, att ta foto<3

SVAR: Åh tack :D:D

helt okej :) <3

Hihi jaaaoo :D

- ok, låter bra!

sv: Ja visst gör det :) Vilken är din favoritmat då? :)

typ inget heller åt nyss frukost =) vad ska du göra idag?

Sv; Ja, Canon är helt klart bäst! :D



Åhh, vad synd :( men tack ändå ♥

då är vi två ska jag säga dej :O har bildbrist jag med<3

SV; Jaa jag förstår det :D

sv: det låter som ett mysigt ställe, så jag hoppas att jag får kul där :D <3

måste fixa min åxå snart, fast jag vet inte riktigt hur man fixar designen bara headern -.-

ja jag får väl med göra de :D<3

okej ;)

Sv; Haha, ja jag ska kolla! :D ♥

sv: hihi kul att göra dej glad! :D<3

ser ut som en god frukost! =)

- skönt, jag har också det ♥♥

Sv: Nej, jag ser det som utvecklande =)

sv : :D !

vet inte riktigt, ska nog till stan en stund lite senare =)

yes , vad gjorde du på nyår då? :)<3

Måste säga att scones(en) ser riktigt goda ut :D

Åh va gott! :)

Hej sötis (: nu har utsett vinnare av båda mina tävlingar! kolla in om du vann något av dem? annars finns de ny tävling på bloggen. kolla in (: kramis!

Hoppas du får en bra dag :)

just nu så är svaraen från frågestunden uppe nu på min blogg!

tack så otroligt mycket för din/dina frågor.

puss

fin blogg! vad ska du göra idag då ?=)

Hej! Jag har en viktigt fråga som jag hoppas att du svarar på. Du är ju så duktig med kameror & fotografering, så du kanske kan hjälpa mig med det här :D Jo, jag ska köpa en systemkamera med min syster & vi funderar på att köpa Nikon D3100 där man får mer en väska, fotobok & objektiv. Den verkar bra & halvbillig :) Är den en bra kamera? Du kanske känner någon som har en sådan kamera! Är den en bra nybörjar kamera men som man ändå kan "utvecklas" med? :) Du kan kika in på min blogg & svara eller via mejlen! Tacksam för svar!!<3

sv. ja jag tycker det är fint. vad heter du?

sv; Allt bra med dig idag :)?

Åh vad gott :)

Hej! Svara gärna om dagen ämne på min blogg! :) Annars vill jag också önska en fortsatt bra dag! :) Kram

vet inte heller ;P

ska nog bara vara hemma

sv: hhihi tack! ^^

sv' Varför ville du ha en ny dag? :)

sv d finns nt den tävlingen ;o<3

- samma här... :) hur gammal är du? :)

idag ska jag nog bara vara hemma och ta det lugnt :) själv?

Vill du vara med i tävlingen om att bli vinnare av dagens blogg som finns på min blogg så kan du bara skriva en kommentar att du är med :)

(om inte så ursäktar jag för detta medelande.)

hej gumms, vet du någon bra sida där man kan hyra någonstans att bo på gotland?

sv aah :d ngt kul som händer ikv?<3

sv yes <3 va gör du snygging?<3

sv. hehe ja verkligen ;)



tacktack! ha en fin dag

guuuuuuuud så gott!!

Åh scones måste jag göra nån dag ^^, Så mumsigt! ;P Speciellt när dem är alldels nybakade =D

oh, jag älskar också scones! :D

Tack för att du röstade på mig igår btw:D



Scones är ett av det bästa som man kan få till frukost!

Shit vad gott med scones!

Såg himla gott ut

Nybakade scones sitter aldrig fel :) och med smöret som smälter på den och lite jordgubbssylt blir det ännu bättre! :)























Follow my on Bloglovin







Trackback