svar på en fråga från en anonym



Fick en fråga, har du lärt dig något sen ett år sen då det tog slut mellan dig och ditt ex.


Tänkte bara berätta lite snabbt så alla hänger med, för nästan ett år sen tog det slut mellan mig och mitt ex. Efter ett år sen har vi tagit tid att ta kontakt med varandra, något vi skulle kunna göra för flera månader sen. Så det är något jag inte ångrar, men tur att man inte ska bahöva vara ovän med honom.

Men det viktigaste jag lärt mig under det här året är att kämpa och kämpa. Man kan alltid kämpa, det är ingen som kan stoppa dig. Men bestämer du dig för att inte kämpa så har du valt din egen väg. Fast jag inte ville kämpa insåg jag efter ett tag jag måste göra det om man ska sluta vara ledsen. och är du en vän så är det värsta ordet du kan säga till någon som försöker kämpa. ''gå vidare, skit i han, glöm bara han.'' det var det värsta en vän kunde säga, det bästa dom skulle kunna säga är. ''kämpa nu, jag vet att du klarar det eller ta den tiden du behöver'' man ska kämpa, ta vara på all hjälp man får, och ta den tid man behöver.

Men just när det tagit slut kan inte en vän säga ''glöm han, du hittar någon bättre, bla bla bla'' för det går inte över bara på en dag, men någon gång måste man se till att glömma honom. men det kan ta ett tag, riktig kärlek är inte bara så att dagen efter har man glömt honom. Under tiden har jag även lärt mig vilka jag borde prata med och vilka som inte brys sig när det händer något.

tack, till frågan. blir dock lite nyfiken vem som skrev frågan.

Kommentarer

tack du :D

sv inget planerat :d<3

sv: varsegod och tack ! <3



intressant fråga och svar. varför tog det slut ? flera av mina vänner sa precis som du skrev att man inte skulle säga "skit i han, glöm honom" bla bla, så sa vissa till mig när mitt ex gjorde slut med mig .. <3

jodååå :D

Händer idag? :)

Bra skrivet!

sv: Nepp, men det kommer nog bli roligare än man tror :)

svar; japp det tycker jag med :D



Allt bra med dig ananrs då? :)

sv. hehe.. ja eller hur! usch, det e lite jobbigt xd

nja..alltså...har varit deprimerad nu ett bra tag. vet inte vad som är fel heller. Bara är så...min kurator tycker att jag ska börja med antidepresiva men jag vet inte... men inget som jag riktigt vill prata om.

sv :p<3

händer idag då ?

sv: Så bra, jo då :P

göru? :)

sv mys<3

ingen aning alltså..

nej...jag tror nog att jag ska gå med på antidepp...om det kan hjälpa mig till att må bättre så...

sv aa.. <3

har du några tips på va man kan fota? <3

sv: men verkligen, dom borde vara tysta -.-

hur länge var ni tillsammans ? <3

nu kan man anmäla sig till Dagens Blogg. jag drar åtta vinnare imorgon klockan 17.00! ni får kommentera hur mycket ni vill, för större chans att vinna, kommentera mer än en gång! :D lycka till! kram http://juliahillgren.blogg.se/2011/january/nu-atta-vinnare.html

Halloj! Allt bra? :)

Har en till tävling på bloggen nu. Kika gärna in :)

Jag hade blivit skit glad om du kunde rösta på min outfit här; http://www.minoutfit.se/outfit.php?id=77210

Man behöver inte vara medlem och du skulle göra mig dag super! kram

Hej vännen!

Nu kör jag igång idag igen med en tävling, " dagens blogg" Va gärna och delta, klicka bara in på min blogg och anmäl dig.



Hoppas du får en kanon bra dag!

Kram :)

Ja, med dig? :) ♥

Ha det bra =)

sv: jaha okej .. <3

men du har kommit över det nu?

Hej !

Nu har du chansen att vinna ett helt valfritt smycket ifrån Calli.se.

Kanske till dig eller till någon du tycker om ?!



Skriv vad du vill vinna här: http://moonzanna.se/2011/january/vinn-ett-valfritt-smycket-fran-callise.html#comment



och du är med i tävlingen !

Kram Sanna

ok.. :P

ska nog gå och krama lite på louise nu.

sv: Aa :) Händer idag?

sv: Okej, jag vet inte, men ikväll ska jag iaf träna! :)

det var ju klart ganska fort. :P

- det ä bra =)

sv:

Kul att du är med och tävlar! Lycka till :)

Ja, allt är bara bra! <3

:)

hur är det?

När det händer så för mina kompisar, om deras kille dumpad dom, och varit svinig mot dom, så säger jag: "Skit i honom, gå vidare, men kämpa på iaf!"



svar: ska snart städas min toa, så den blir ren och fräsch ;D

SV Haha samma här :((<3

svar: okey :D

sv: jag svarar opå komentarer ^^

händer idag då ?

Hej vännen!

Nu kör jag igång idag igen med en tävling, " dagens blogg" Va gärna och delta, klicka bara in på min blogg och anmäl dig.



Hoppas du får en kanon bra dag!

Kram :)

Känner igen mig i ditt inlägg, jag kämpade men fick bara höra "ge upp, glöm han, skit i han" Dock så hade dom ju rätt, ja borde gett upp tidigare :/

Sv: Mm :P

sv: ska sitta här ett tag till., sen ska jag förhoppningsvis sticka till min pojke :)

ska nog slå igen datorn nu i alla fall. har ont i magen så ska vila lite. puss på dig tjejen!

sv sant :(<3

svar; skönt :)

jodå det är bara bra här :)

Super fin blogg !

Sv: ååh, tack så mkt! :) Du tar ju jättefina bilder du med!

Sv; Svarar på kommentarer, sjdå? :)

ja precis :)

Sv: Hihi! Men hur många besökare har du varje dag ungefär? :)

Hej :) Nu är vinnaren av den grymt snygga dödskalleringen utsedd! Kika in om det blev du, eller önska vinnaren grattis hihi :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/january/vinnarna-av-dem-6-ringarna.html#comment

Sv; Okej : )



Fin header förresten :P <3

sv. aa :)

Sv: Okej, mellan 50-100 typ :) Men vill ha typ 500 eller mer. Haha xD :)

hihi =) allt bra?

Ingen aning ;D

Händer sen? :D

jo de är toppen.. Händer annars då?

Sv; I vilket program gjorde du headern? :P <3

Sv: Det vore ju fett kul! :D Vi får blogga mera, kommentera mera och sånt ;P

hihi :)

Sv; Picasa :)

sv: Japp!

Hej !

Ser att du gillar att fota ^^

Om du gör det kan du gå in och kolla på min blogg :)

Uppdaterar varje dag och skriver om fototips, dagboks inlägg, foton jag tar och massa annat roligt ! :D

Förlåt om du inte gillar sonna inlägg men vill bara se om det är någon som är intresserad av min blogg !



Min blogg: www.wikiwiktoria.blogg.se

svar: kanske inte, men behandlar man sin partner som skit, så får man stå sitt kast!



yes ;D

händer idag då? :)

Sv: Aaa.... ;)

Jag tror att man aldrig kommer glömma sitt/sina ex...de kommer alltid finnas kvar i tankarna för de är ju en del av ens liv!!

har du för dej då?:)

Sv: Aha.. Men du kan ju alltid beställa kläderna från H&M hemsida ;) Det är faktiskt smart!

Sv; Okej :D



Ha en bra dag! :)<3

sv: jag ska städa rummet hahah :) <3

Sv: Aa, de är sant! Men tröjor brukar man kunna köpa över internet. Det är väl mer byxor och sånt som inte går.. Du får åka till Stockholm eller ngn annan storstad och köpa kläder ;) haha xD

Fint skrivet :)



Sv: Ja verkligen -.-

sv: okej, jag tittar på tv :P

händer idag? :)

svarar lite på kommentarer :)

fin blogg fina du!

Fin blogg :)

tack<3

Hej.. =D Haft en bra start på året? :)

Mm ;) Annars kan man väl beställa och om det inte passar så kan man skicka tillbaka. Tror det är så iaf :) <33

Sv: Aa, just .. Hehe :P :P

Sv: Svarar på kommentarer sj? :)

Hejjsan!

Vi har just dragit igång en frågestund i våran blogg!

Det skulle verkligen vara jätte snällt av dig att slänga in ett par frågor! (:

Kram

vad ska du hitta på idag? :)

Bara restaurang hihi ;D

du går in på bloggportalen och så kollar du på din stad i en list på vänster sida ;D men har du knappen på din blogg? :)

vill du bli dagens blogg?

http://idaalundbeerg.blogg.se/2011/january/dagens-blogg-3.html#comment

Fixa det xD

Jag hade gäster!

Hmm.. Gå in på inställningar och så hittar du den där :P

Hihi aa :) massor!

hej har nu börjat sälja bloggdesigner och headers från 30 kr! Är du intresserad besök mig och läs mer på http://manki.blogg.se

sv: hehe okej

de va bra skrivet av dig:)

så lite så :)

Hihi vad bra :D:D

Händer ikväll?

Men sen har du ju fler besökare än vad jag har ju:/?<3























Follow my on Bloglovin







Trackback