trött tjej, som inte har koll!


Foto:Beatrice Jakobsson (jag)
Kamera: Canon EOS 500D + 28-80mm

En bild från lördagen, när jag åt smoothie.

Imorse var jag vaken runt 07:30 för att jag skulle med bussen vid 08:35, men precis när jag ska börja gå till bussen börjar jag tänka om. Jag ska inte vara där förän vid 10:15, jag väder och går hem och lägger mig och sover nästan en hel timme till. Smart tjej, jag som kollade bussen flera gånger igår och tänkte att jag skulle vara vid tandläkaren vid 09:30. (kanske lite trött?)

Idag är det måndag och det betyder att det är en hel ny vecka på mitt sommarlov. Inget planerat ännu, väntar bara på att dom ska höra av sig från jobbet och säga när jag får börja jobba. Annars har jag inga planer alls, vet inte vad jag ska göra på midsommar äns. Inga planer för hela veckan, så som det ser ut nu. Något jag måste göra i veckan är iaf att gå ut och fota, ett måste. Eftersom min vän Emma är sjuk, hoppas jag hon blir frisk snart så jag får leka med henne.

vad har ni för planer för veckan?

Kommentarer

sv; nu har jag lagt till dig :D!

vad gör du? :)

sv;

jhapp :D

kan du några bra filmer?

Ja verkligen :) flyttade ni långt?

Nu kan du få en länkning hur lätt som helst. Allt du behöver göra är att ge mig något bra filmtips. Direktlänk : http://sannavarnamnet.blogg.se/2011/june/filmtips.html#comment



Kram Sanna :)

mums, skulle sitta fint med en smoothie nu! ;)

sv; jag ska bara softa på dagen och sedan vara med några vänner på kvällen :) dudå?

God! :P

- ;D

Hejsan, är allt bra?:)

Hehe men endå ett nytt hus :)

sv;

den har ja sett :)

vet du nåra skräckfilmer? :d

bra blogg! :)

kolla gärna min och kommentera något !

kram♥

- gossar med min katt :) dudå?

- samma här också! :P

nu går det o kommentera, hur är vädret hos dig?

vad gör du? :D

SV: Jo det är bara bra :)

Vad hittar du på?<3

ja åk absolut dit :D

ja åk absolut dit :D

japp :)

sv;

haha, jag har sett de också! lol

sv: ja va bra :)

min helg har varit helt okej, dålig väder bara..

vad ska du göra idag då?

sv; okej, mysigt :D

sv; jajamen :)

är det så fint väder hos dej att du kan gå ut och fota? :)

Sv; bra :P ^^

Inga planer för veckan här heller...

gud vad gott :D

Godmorgon! ^0^

sv; härligt:) det är bra här ocskå!



åh vad gott, kan du inte lägga ut receptet:)?

sv: jadå allt är bra här :) själv då?

var gärna med i min tävling GISSA DJURET :)

jag ska umgås med alla mina vänner hela veckan! träffa de som jag inte träffat på länge ^^

Hej hej, allt bra med dig? :)

japp. okej skönt !:D

Goddag, hur mår du idag? :D

sv: okej :D

jag ska ut med två vänner till stan och kolla på lite sommarkläder :)



bilden är tagen i ensjön, en liten sjö vid mig :)

sv: tack så mycket!



jag dricker smoothie nu :D

vad gott

Ska nog fota lite snart du då? :)

- Härligt, det är helt okej med mig :) <3

Debra händer idag? :)

gud vad mumsig bild :D

fin bild:)

sv; Precis!!

sv okej, har du gjort i dag då?

Det är bara bra :)

Vad gör du nu?

sv; jamen :D

Hehe det låter som om det där är nått jag kan göra med. :P Hoppas du får sova ut ordentligt iaf! :)

sv: ja riktigt tråkigt :/ speciellt när man minns hur kul man hade tsm

sv okej, jag är med tre kompisar :)

sv: allt bra?:D

SV: Svarar på kommentarer :D

Har du varit i Gröna Lund någon gång? :)

sv: tack så mycket:) allt bra?:D

läs mitt nya inlägg så får du se! :)

Vad gör du då trött tjej som inte har koll? :-D



xD

sv: min är half baked :D hur mår du annars?

sv: jag gör inte så mycket jag heller =P

hihi aa :D

Tack så jätte mycket, vill verkligen bli frisk snart:)

sv; yea :D

Detta se också mumusigt ut :)

Sv: Tack så mycket :)



Det beror alldeles på vad du har för avsikt med att ta för bilder. Porträttbilder tas bäst med optik som har så stor bländare som möjligt (minst 2,8) för att få en fin bokeh och gör att motivet plockas fram ytterligare. Ska du fota gruppbilder med många personer så använd vidvinkel så alla får plats i bilden. Fotar du vigsel rekommenderar jag ett tele zoom exempelvis 70-200mm 2,8 så du slipper stå så nära brudparet och så slipper du störa så mycket. Lycka till!

Vet du inte när du ska få jobba? :)

sv; Tack :).

sv: Så kul att du gör och tack:D

hej, sjukt fin blogg!

allt bra med dig? :D

- yesbox <3

Sv: men usch nu får vi byta samtalsämne innan vi blir helt deprimerade :P



haft en bra dag :D?

sv; jaha okej(A) jag får väl testa mig fram, haha ;d

Nu drar jag igång dagens blogg, kika gärna in och anmäl dig!:) Vinnaren dras ikväll!



http://maariabodin.blogg.se/2011/june/dagens-blogg.html#comment



Förlåt om du inte vill ha sån här reklam!

jo, allt bra:) vad gör du?

sv: händer mer i veckan då? =)

Nehe~ sitter du bara vid datorn o chillar? ^^

Jag har nyss ätit och min mage är jättestor :-D

matgravid.

sv; jo allt är jättebra med mig! :)<3

SV: Jadå, många gånger :D

sv: imorgon blir det middag med gamla kompisar, sen på torsdag blir det stockholm med killen =)

sv; åh tack så jättemkt! detsamma! :)<3

sv; :).

SV: Nej inte någonting faktiskt :)

Några planer inför midsommar?

om du inte vet vad du ska ha på dig på midsommar, klicka dig in här: http://morrisb.blogg.se/index.html det är en nystartad nätbutik som säljer söta sommarkläder! Billigt och bra:D

sv: usch då inget kul :( har de hänt något =/ <3?



bra de iaf :) min dag har varit helt okej :D

vad händer idag då? :)

Okey? :P

Men du hade ju jobbat där nån gång innan??=)

Vad har du hittat på idag, fotat nått? :)

sv: ja det ska bli riktigt mysigt =D

Då skulle jag rekommendera dig att köpa 50mm 1,8. Det kostar ca 1300 på cyberphoto.se och är en väldigt bra porträttglugg :)

det kan jag förstå, det är så fint :D

mm :D

vad gott :)

Allt bra med dig idag?

Kram

sv; ne men se där ^^

fina bilder du tar! :)

ser väldigt gott ut :D

Gott med smoothie. Vilken frukt/bär är det?

:)



kram,

http://www.erikadahlman.blogg.se























Follow my on Bloglovin







Trackback