ett fototips till er

När man fotar vattenfall ska man ha lång slutartid om man vill få vattnet att se "mjukt" ut. När man håller kameran och har längre slutartider är risken att bilden blir suddig. Därför kan det vara bra att använda stativ. På bilderna har jag använt stativ. Man måste tänka på hur ljust det är ute. Ju längre slutartid man har desto ljusare blir bilden, därför är det bra att ha högt bländartal om det är ljust ute.

 

Om du har tillexempel 3200 ISO så blir det ljusare och har du kanske 100 ISO blir det mörkare. Om du tillexempel har bländare 2 blir det ljusare och om du har bländare 22 blir det mörkare. Om du har slutartiden som 1/4000 då blir det mörkare medan du kanske har 1/2 då det blir ljusare.

 

här kommer ett tips som några ville att jag skulle skriva om. prova er fram, jag vet att jag är jätte dålig på att förklara med jag hoppas ni förstår. det är bara att följa mina inställningar och sen blir det fel är det bara att ändra talen lite. gilla mitt inlägg på bloglovin om du, gillar att jag tipsar om saker.

 

ISO: 200

Slutartiden: 0.5

bländartalet: 32


Kommentarer

Hur mår du idag? :)

jag mår oxå finfint! :)

Jätte bra tips!

Okej, jag städar^^

- Härligt, jag mår asbra :D

Va gärna med i dagens blogg :)

sv: T-shirts absolut ;)

men linnen funkar de oxå om de har någon snygg detalj eller mönster :b haha!! Igår jobbade jag en sväng och idag har jag vart på möte och bokat camping inför i

sommar yeah :D

Hur står det till med dej idag?? :b

Åhh, bar tips :))

Har du gått någon fotoskola eller har du läst/ lärt dig sjölv? :D

Allt bra med dig idag? :)

sv: jo, det är bra med mig också :)

Ja vet, jätte snygg!

Vad gör du?

ÅH, vill ha en systemkamera!

Sv:Coola och fina bilder!

Är det du som har tagit dem??

Fett fin header <3

va najs!!

händer sen?? :D <3

Vad ska du göra idag då? =)<3

så lite så .)

aallt bra med dig idag? :)

Hej :) jag har en dagens bloggtävling! Du får supergärna vara med, det är bara klicka på länke här under och anmäla dig :)

http://vadfanskajagheta.se/2011/march/tisdag-dagens-blogg-4.html#comment

yeah! :)

hittar du på för kul idag?

snygga bilder :D

Vad fina bilder!! =D



Sv: jo det är bra! =D

Blev oerhört sugen på att ta en promenad med kameran nu, fina bilder! & tack för inspirationen.



NY BLOGGDESIGN, kika gärna in och säg vad du tycker!

http://larssonlouise.blogg.se

svar; jadå:) fina bilder^^

sv: händer idag?:D

yp inget, hur mår du ? :)

snygga bilder ;)

tack! allt bra? :)

snyggt :)

Hej, vad kul att du ville vara med och tävla om en länk, jag har nu lottat ut en vinnare så nu kan du gå in och kolla om det var du som vann.. Och om du inte vann är det bara att anmäla dig igen :)

sv: najs, yeah :D

sv' tack, du med! :)

tack själv;)!

allt bra?

Så fina bilder! :)

Hejsan hoppsan! :) Jag har en dagens bloggtävling! Vore otroligt roligt om just Du deltar! Bara att klicka på länken under! Kram!

http://lifeoflinneaaa.blogg.se/2011/march/dagens-blogg.html#comment

sv: ah :) fina bilder! du är duktig

Vilka häftiga bilder!!

svar: ja :)

otroligt fin bild samt blogg :)!

tack

om du går in på heaa.blogg/design så ser du där vad jag menar, vill ha den rakt över inläggen och menyn lixom :)

snygga bilder ! :D. Allt bra med dig idag ?

Sv: Vart med mina bästisr ;)



vad gör du? <3

okej :D

vad bra! bara bra.

gör du? ;)

fin blogg :)

vi har just gjort en ny blogg lust att checka in den? :)



kram<3

fina bilder :)

den bilden var också fin! grym fotograf!



sv: Jodå här är allt bra, själv? :)

allt bra idag sötnos?

Bra tips och snygga bilder!!:)

sv: jadå ^^görs?

Görss dåe?<3

Haha :p Snygga bilder

sv; Okej ! :) jag var sjuk, hängde med min kompis och på söndagen tog jag de lungt :)

Allt bra idag då ?

Läget? :)

vad är bländar talet. .. ? höhö

sv: hihi=) Åh nice, skulle vara kul att fota vatten. Jag har inte gjort det än, något att se fram emot!♥

härliga bilder:)

Ny design, titta gärna in och säg vad du tycker. :D

sv: ja verkligen! :D hade det jättebra! :)

sv: åh tack för förklaringen! jag har alltid haft problem med slutar tid och bländare m.m de har aldrig fastnat :P

häftigt .. inte för att jag fatta jätte mycket.. men tror det beror på att jag inte kan kameror :)

- fina bilder!

sV: va tycker du mest om att ta kort på?

hejhej :) allt bra med dig?

okej, bra! :)

Grymt fina bilder du tar! :)

Snygga bilder! :)

Man måste bara akta för gryniga bilder med sånt högt iso-antal :)

bra tips!

Hur ställer man in bländar talet? :)

exempel på inställningar där man kan ändra bländartalen? :)























Follow my on Bloglovin







Trackback