Årets första semla

Foto: Beatrice Jakobsson (jag)
Kamera: Canon EOS 500D + 28-80mm

Igår efter vi hade åkt pulka blev det fika med varmchoklad och en semla. Det blev även min första semla detta år, riktigt gott var det också. Jag skulle även vara uppe hela natten med grabbarna, men det blev inte så eftersom jag inte kände mig så bra igår. Natten var rätt lång ändå eftersom jag vaknade flera gånger, men jag somnade om lika snabbt igen. Idag mår jag lite bätte, men jag mår ännu lite dåligt. Under dagen får jag ta det lungt och vila, så det blir bättre. Har ni ätit några semlor i år?

Kommentarer

ser riktigt gott ut! :)

fan också beatrice! Nu måste jag göra varm choklad med grädde också! Fy dig! ^^ hehehe

Jag har ätit två semlor :))



Sv hihi ni passar sÅ bra ihop!

Åhh, så gott det ser ut :D

hahaha kej då! xD skickar koppen via cyberspace då! ^^

Åh, jag DÖR vad gott det där ser ut!

mums!



allt bra med dig? :)

Mums! :)



hehehe du och jag i nötskal..xD

Jo jag har faktiskt ätit några :) Har ni i sverige så att man äter dem på fastlagstisdagen el? By the way; här i finland kallar vi dem istället för semlor för fastlagsbullar :)

sv: Var kul!

Jag med, känns verkligen som ett hem mer än en skola!

Måste säga att du tar grymt fina foton också!

MUMS,haha! :D <3

nää nu ska jag värma lite mjök till dig och mig. ;-)

sv: ja absolut :D

sv: Donneronsdag!

Yes, älskar den dagen! Grymmm!

Sv: en lampa som ska lysa och underlätta fotografering i mörkret:-)

nu håller det på och bli varmt.. ;-)

Sv: det är bra, själv då? :D



Gott med semlor! Själv har jag inte hunnit äta någon i år!

sv: samma här! :D

Åh gptt!

Jag har inte ätit semla än. Är faktiskt inte sugen:O

jarå :)

Sv: Jo, men jag hittar inget. Får väll kolla en extra gång i handboken. Fast kameran kanske inte har det.

Fiint, sugen på semla jag med! :)<3

nu är det klart så din borde vara hos dig ganska snart. ;-)

allt bra? c:

Det är sådär faktiskt.

Vad har du gjort i helgen? :)

ÅH gott med semla!!

dock är det inga minimarsmallows men hoppas att det går bra ändå?

Det har hänt en sak IRL.

Bara tagit det lugnt. c:

Fin blogg :)

Ja :)

Vad är din favoritmat? c:

no problemo! ;-)

sv: har ni någon snö då? :)

Om du vill bli länkad så kika in på min blogg och anmäl dig! Hur lätt som helst. Kram

HAHA, korkad jag känner mig nu.

hehe..

är du mättare nu? ^^

Har så mååånga!

Men min absoluta favorit ska vi ha idag. Det är typ den fetaste maten ever. Men har älskat den sen jag var liten.

Entrecote, med pommes och bearnaisesås. :D

Sv: Ja helt okej :) sj?

Vad gott! :)

oj, men gumman! :O Gå och gör en macka! :O

Vad ska du göra idag? :)

Lax med grillat skin är så underbart gott!

Hihi, semla och macka :P

mysigt

Åh vad gott med semla! :D



Jag måste tvätta, annars har jag inte så mycket mer planerat för dagen :)

SVAR: Okej :) Haha ja men precis!

What?!

YOU HAVE TO!

under bilden som rör sig!!!

jag vet hur det är gumman. :/

Sen rapporterar du till mig! :D

sv: varsegod :)

jo det är bra, sj? ^^

Du bara steker lax med skinn på? o,o

nej.. :/ tyvärr....världen är så kropps- och viktfikserade nu för tiden. :/

jag åt en semla i veckan :D

Det står vinn en länkning ;)

sv: Ja precis, och de värsta är att det är hans barndomskompis som han låg med. Och så skrev han på fb att han hade fått ett halsband av en speciell person som betyder väldigt mycket för honom att han aldrig ska ta av de, det skrev han två dagar efter han hade dumpat mig. och jag tror det är den tjejen han har fått de ifrån.

Det va han som dumpade mig. Du fråga förut vem de va och de va han, för han ville vara för sig själv och han tyckte att jag förtjänade en bättre kille och allt det där.



Jag är aldrig på fest men om jag skulle vart de visst jag skulle kunna prata med vem som helst men skulle dom försökt något skulle jag putt bort dom eller något sånt

Fy så gott! :) Jag har ätit flera stycken i år :)

Det menar du inte? :)<3

SVAR: :D

mums med semla :)

SVAR: Tack så mycket :D

Sv: Så bra då ;)

Mmmmmm det där ser gooott utt!!



Jäätteee fin blogg

oj då! skulle länka dig också! ska göra det nu.. ^^

SVAR: Jag ska kanske åka till Salem till min morbror.. :)

Har du sovt gott?

Ja :D

Jag rekommenderar kokt potatis och hollandaisesås. :D

Gott!! :D

Sv: som du kanske ser så löste vi problemet ^^ tack för tipset! <3

Gott med selma :P

Aldrig smakat. :)

fan min katt har spytt i soffan så nu måste jag ta av hela klädseln och pula in den i tvättmarskinen. :/

Gott! :D

- mm ser gott ut :D



vad handlar elsas värld om? :D

Sv: :D

sv: Ja dom hade sex, men de som va bra är att han erkände de själv och inte ljög om de och att jag inte fick reda på de av någon annan utan att han själv sa de.

Jag älskar honom otroligt mycket och han betyder allt för mig men jag är så jävla sårad nu, jag skrev till hans syster att han va ett jävla svin och hon höll med mig. Jag hade lust att åka ner till honom och ge han en bitchlap och skrika jävla svin till han!



Jag blir så sur också, jag har jätte svårt att lita på folk och han har ju inte direkt gjort de bättre om man säger så. Tack för allt ditt stöd <3

Haha nja... :D

sv: okej :)

åh, vad gott med semla! Ge mig lite! haha ;P

Jajemän :)



Äter du semla med mandelmassa eller sylt? :D

Hihi :) Ska du göra nåt idag?

åh, semlor! mums.



sv: hihi, allt är oxå bra här!

händer idag då? :)

SVAR: Samma här.

Har du saknat sommaren eller vill du fortfarande har vinter? :D

så mysigt att åka pulka ;)

Sv: Varssee ;)

Nåra planer för idaa



Btw har grym tävling på g :D kolla in den

Hihi, ja, jag verkligen älskar semlor! :)

Fin header!! (:

Semlan ser god ut! Haha!

åh vad gott!

fin blogg btw :D

Mumms!

allt bra? kram!

sv: allt bra? :D

okej, hihi :D

hoppas du får en bra sista dag på helgen :D

Hej!



Nej har inte ätit semlor, gillar det inte :/

Yummie!:D Jag har inte käkat en semla iår än.. haha :)

oj jävlar, de var inte illa, många :D

Sv: Hihi :D



Mmm, vad sugen jag blev på semla nu faktiskt ;)



Kram :)) <3

hejhej!

jag har inte ätit nån semla i år.

jag tycker ärligt inte om semlor :oo



jättefin blogg! :D du har superfint hår!



chosan

sv hihi :D

ja det är gott :)

cad görs=

vad gör du? :)

sv; yes :)



haha, jag gillar inte semlor .__. eller jo, om man byter ut allt innehåll till hallonsylt! (a)

Hej, jag har en frågestund som avslutas imorgon! Skriv en fråga där vettja! Ha en trevlig söndag! :D

verkligen fina bilder!!

Ser riktigt gott ut!

sv: meeen, vad är det som är dåligt? <3

åh semla är så gott, men har tyvärr inte ätit någon än...har du gjort den själv eller köpt den? Kram

sv: hehe :D

vad händer idag då?

sv: vad ska du göra idag? :)

Sv, Jag går ju i klinte just nu men bor närmare stan så jag vet inte riktigt :)

haha fett kul natt åka pulka! gjorde jag oxå typ förra veckan ^^ ååh vad gott det ser ut! dock så gillar jag inte semlor men varm choklad funkar ju alltid!

jag kan som inte bestämma mig för om jag gillar semlor eller inte... så jag har inte ätit någon. Jag tycker att det blir liksom "för mycket"

Hej underbara du vill bara tipsa om min sida på fb där du kan dela din blogg och samtidigt få läsare gör blogglovin byten och mycket mer. Nu har jag även startat en tävling där du kan vinna en piercing så gå in och ta en titt kramhttp://www.facebook.com/pages/Blogg-sharing/293819024002074

sv: Det tycker jag med!

Vilken linje går du ?

Vet du vem Felix Ahlin är ? :)

sv: samma här & det kommer bara mer! ;)

sv: Jag har jätte bra kontakt med hans syster och hans kompis emma som har blivit min bästa kompis. Hon bor typ hos onom och så har jag hyfsad bra kontakt med hans mamma så jag kommer lixom inte undan och hans lillebror frågar ofta när jag kommer nästa gång. Och jag tror helt seriöst på att han har en ny tjej på g men han säger nej. Jag vet hur han funkar. Han va inne på fb jätte länge i går till säkert halv 2 på natten och de brukar han aldrig vara om han inte sitter och pratar med en tjej han är på g med. Men vi får se vad som händer.

Va gott med semla! :)

sv: nu blev jag sugeen hihi. allt är bara bra, själv då?

älskar din design btw ;)

Sv: hihi :D



Kommentera gärna om du vill att jag ska videoblogga senare idag och isånafall, vad vill du att videobloggen ska handla om :D



Kram :)) <3

skönt snygging! :D

men kan tänka mig att de är himla mys, fullt upp hela tiden :D Själv har man ba en bror, en tvillingbror :)

sv: ska hem till min kusin för lite kalas :D

Tack! :)



Ska du göra nåt roligt idag? Gillar du dagens outfit? :)

Måste prova någon gång :D

sv: hihi, förstår det :)

aw, tack! ^^

Sv: det var så lite så! :)

hihi okej :D Med sylt är det jättegott! :D

sv nja tar det bara lugnt :D

vill du vara med i min tävling hihi? :o

SV: Okej skönt! :D

jättesnygg och inspirerad blogg! :)

kika gärna in hos mig snyggo! kram ♥

sv: aah, jag tycker det är jobbigt att se att han är inne på fb, då hugger de till i magen på mig :/

vad ska du göra idag då? :)

Sv: Tack :)

Allt bra med dig?

sv: aah! Hoppas de löser sig i alla fall

Gott med semlor! :)

sv: kul :)

själv är allt bra ;d

Vad gör du?

Just nu pluggar jag lite, jag ska skriva en novell tills i morgon och jag hade knappt börjat haha :)

åh jag vill ha med choklad..xD

sv: hur har din vecka varit då? :)

sv; tevligt, min vecka var också bra, mycket skratt var det :D

Ha en fin eftermiddag :)

Sv; HAha det är det jag inte vet.. har lite beslutsångetst! :)

Sv: Ja tack alltbra!

<3 :)

Vad gott!:) Jag har inte ätit en enda i år ännu, så det måste jag ju göra så fort som möjligt..:P

fin blogg. Allt bra med dig? :)

Sv, Jotack, allt är bra. Här i kylan. Såg inte helt fel ut med varmchoklad, tyvärr hade jag skippat semlan. Är inte så förtjust i mandelmassa :)

åh ser göött ut!! =)

Gott det ser ut! :)

Gud så gott med semla :)

Gud så gott med semla :)

- Samma här! :)

Vad görs?

Åh gott ! :)

Så gott med semla! Har gått och varit sugen på det ganska länge nu, men än har jag inte fått någon för i år :(























Follow my on Bloglovin







Trackback