ORGINALHUSET, VILLA VILLEKULLA!

 
 
Eftersom min syster, hennes sambo och deras son skulle till Kneippbyn igår passade jag på att följa med. För alla som inte vet vad Kneippbyn är så består det av två delar, sommarland med 35 attraktioner (mest för barn) och vattenland med 9 vattenrutschbanor och 7 pooler. (båda för vuxna och barn)
 
 
 
 
Det bästa med Kneippbyn är Pippi Långstrump. Har alltid tyckt om filmerna och böckerna. Hade även likadana kläder som henne när jag var liten. Filmerna är inspelade här på Gotland och på Kneippbyn kan man hitta både huset och bilen från filmerna. STOLT GOTLÄNNING!
 
 
 
 
Inne i Villa Villekulla kan man hitta Pippi Långstrump sovande med skorna på kudden. Herr Nilsson som sover och Lilla gubben som står i köket. Man hittar även Astrid Lindgren vid sitt skrivbord. En trappa upp hittar man Pippi Långstrumps spökvind med sjörövare och pirater.
 
Vad ska jag säga? Älskar berättelsen om Pippi Långstrump och att det riktiga Villa Villekulla står här på Gotland. Om ni har älskat eller älskar Pippi Långstrump måste ni besöka Kneippbyn, ni kommer verkligen få en upplevelse. Har tänkt att fotografera Villa Villekulla så många gånger men det har aldrig blivit av. Det jag vill berätta med hela inlägget är att det var en mysig dag igår och jag avgudar Astrid Lindgren för sin fantastiska fantasi.
 
Så nu har jag fått varit barn på nytt och berättat en av dom bästa sakerna på Gotland.
 
 

Kommentarer

Skulle också vilja se det!

Men oj vad roligt och dit vill jag också åka med mina barn :-D

Svar: Det förstår jag, sjukt kul och mysigt! :D
Beatrice Jakobsson - Fotografi

åh jag var där när jag var jätteliten!

svar: ja de tycker jag verkligen att du borde göra, du som är så duktig på att fotografera med! :) kram

Svar: Sååå kul och fint där. Tack fina Ebba! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

ser helt underbart ut, dit vill jag också åka!

Åh jag har inte varit där på flera år, men vilka flashbacks jag fick nu när jag läste ditt inlägg! :) Det är verkligen häftigt att pippi-huset finns att titta på här på gotland, så jag är också stolt gotlänning! Och Astrid Lindgren var helt fantastisk med sin fantasi, älskar allt hon gjort för det gjorde verkligen min barndom! :)

Svar: JAG ÄLSKAR ATT HUSET FINNA HÄR PÅ ÖN! Håller verkligen med dig, har fått något konstigt i mitt huvud eftersom jag är helt besatt och utforskar mer och mer saker om Astrid Lindgren. Måste sett för mycket Pippi med min systerson, hahah! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

så kul :)

Åh vad härligt!:)

Åh där har jag varit! :D

Vad kul att se huset på riktigt!

åh älskade pippi när jag var liten, hade vart kul och se huset :)

Åh så roligt! Tycker om filmerna fortfarande, så mysiga :)

Svar: Jag också, älskar att umgås med min systerson som älskar filmerna och alltid ska se dom! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

sv: Tack :D Så glad jag är att du tycker att den passar mig.

Där var jag förra sommaren och såg till och med en föreställning. Kom i precis rätt tajming alltså. Det är häftigt att det är precis det huset som filmades för filmerna.

Svar: ÅÅ, vad kul att du kom precis i rätt tajming! Det är sjukt häftigt.
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Men va ballt! Jättefina bilder också

Svar: Jaa, tycker jag också! Tack så mycket.
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Låter toppen!!

Men åh så härligt! Förstår att du är en glad gotlänning och det ska man vara om man har Pippi-huset "vid" sig :D

Svar: Haha, ja men precis! :D Så sjukt glad!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vad roligt, aldrig varit där! :)

åhh va kul:D fina bilder!

Men åhh ser så himla mysigt ut där!

Så mysigt det ser ut!

Härliga bilder! :D

Åh vad kul :D

Var där för några år sedan, kul att se :)

å villavillekulla <3

Skulle faktiskt vara kul att åka dit! :D

Åh, minns när jag va där för några år sedan haha :) kram

Svar: ÅÅ vad kul, det är så mysigt där!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

åh va roligt :D

Va kul :) Har aldrig varit på Gotland men de verkar så fint :)

Åh vad kul :)

Åh, pippihuset har jag velat besöka sedan jag var liten, så fint ju! :)

ÅÅ Pippi!! Måste nog se filmerna snart igen :D Det ska jag lära mina barn att se iaf :D

Svar: Jaaa! Ser filmerna för ofta eftersom min systerson alltid ska se på Pippi. Det kommer jag också göra, så bra filmer! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh vad kul :)

Gud vad härligt, dit måste jag åka :D

Svar: Det tycker jag verkligen att du ska göra! :D
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Men åh va roligt :D

Barnminnen!!

Åh, vad mysigt! :)
Alltså pippis hus, så härliga färger, som att bo i en cupcake?! :D

Svar: Ja men verkligen. fatta vad mysigt och vilket hus man skulle äga! :D
Beatrice Jakobsson - Fotografi

så mysigt!

Åker jag till Gotland vill jag verkligen dit:) Tycker också om Pippi:) Ja, Astrid Lindgrens sagor överlag:)

Svar: Tycker verkligen du bör åka dit då!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Pippi är underbar :-)

Vad kul att få se huset på riktigt! När jag var i Vimmerby på Astrid Lindgrens värld när jag var liten så var jag inne i Lotta på bråkmakargatans hus och även Tan Bergs hus :)

Åh vad mysigt :D

Men gud så mysigt ställe!! vilka barn-flashbacks <3

Åh, villa villekulla!

Älskar Kneippbyn! Vi var där på klassresan i 6:an haha, så sjukt mysigt :) Gotland är fantastiskt.

Svar: Me too! Ååå vad mysigt, jag håller verkligen med! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh, vill besöka!

FINA BILDER!!

Dit ska vi absolut åka när vår dotter är lite äldre :)

Svar: Det tycker jag verkligen du ska göra! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Så mysigt! Snacka om barndomsminnen som dras upp - filmer man tittade på då m.m. Älskade Pippi Långstrump när jag var mindre o tycker fortfarande hon är ball!

Svar: Verkligen! Håller verkligen med dig, hon är verkligen så ball!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

åh va kul det hade varit att fara dit med sonen i sommar :D

åh vad där för några år sedan :D

Åh jag minns att jag var där när jag var liten, sån magisk plats för ett barn. =) Fina bilder.

Svar: Verkligen, håller med dig Lena! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh vad mysigt det ser ut! Jag har aldrig varit på Gotland, men när jag åker dit kanske jag får passa på att ta en sväng dit!

Svar: Det tycker jag, hela Gotland är sjukt vackert! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh jag älskade det stället när jag var liten, vi åkte dit VARJE sommar!! Underbara bilder!!

Svar: Det är verkligen ett underbart ställe, så vackert!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Så mysiga bilde!

Härliga bilder! :)

aahh så coolt!

Åhh dit måste jag också åka! :)























Follow my on Bloglovin







Trackback