Sunday Challenge #22

TEMA | DIY WORD
 
 
 
 
"Vi är en grupp fotoentusiaster som varannan söndag lägger upp varsitt bidrag - som är tolkat efter ett valt tema just för den gången. Poängen med detta är att vi ska utmana oss själva att utvecklas inom fotografi och bildbehandling."
 
Bilden är fotad: Lördag 31 Maj 2015 - 18:14
Inställningar: Bländare - f/2.8 | Slutartid - 1/160  | ISO 800

Tanken bakom: Spännande, kreaktiv och svårt var mina tre ord som skulle bli ett tema. Att komma på ett tema är inte alltid lätt, men jag lyckades efter ett tag att få med alla tre ord för att sedan komma på ett tama som jag döpte till DIY Word. Först tänkte jag använda olika färger på blommorna men ville samtidigt inte springa in på någons gård och plocka. Planen var även att skriva något ord som har med sommaren att göra men jag ändrade mig i sista sekunden och skrev Canon eftersom jag älskar min kamera. Väldigt kul med ett tema som man måste lägga ner mer tid på.
 
Bildbehandling: Fixade mer kontrast och gjorde även bilden lite ljusare. Använd även klonstämpeln för att lyckas få hela bakgrunden i samma färg. Beskärde bilden och rättade även upp den. Sist men inte minst ändraden jag storleken på bilden för att den skulle passa här i bloggen.
 
För att se flera bidrag Annika, Amanda och Catarina.
 
 

Kommentarer

Fin bild :) Kul att ha ett tema att fota efter, alla brukar ju tolka sånt lite olika :)

vad kul, superfin bild!

svar: tack så mycket :)
kram

Vilken härlig tolkning :) Riktigt fin!

fint =)

fint :)

Ååååh så fint! :D

Sv: Tack snälla! :D

har du tagit bilden ? :)

Svar: Japp, det stämmer bra! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Men vilken häftig bild :)

Väldigt fin bild :)

vilket roligt tema!

Det blev ju jättebra, skitsnyggt!! :D Diggar att du valde Canon också, helt klart bäst! :) Vi kan väl försöka söka lite mer pinterest-inspo och få mer idéer om vad vi vill fota tillsammans också, jag blev så inspirerad av ditt inlägg nu! :)

Svar: ÅÅÅ, TAAAACK!! Verkligen, så bäst. Älskar Canon! Absolut, får försöka söka lite imorgon och se om jag hittar något! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Tycker bilden är riktigt härlig och blommorna är så vackra! :D

Riktigt fin bild och roligt tema!

Härlig idé! Verkligen somrig :D

så fint! :)

Så fin bild :D Verkar som alla har använt blommor till sina bilder ^_^

Svar: Tack, haha ja! Tänkte först använda godis men det blev inte lika bra! ;)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åhh vad fint! Härlig motivering till bilden också!

Skulle du kunna visa hur du brukar göra för att få bakgrunden i ungefär samma färg? :)

Svar: Absolut, skulle kunna försöka fixa ett sånt inlägg! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vilken fin bild! :)

Riktigt kul tolkning :)

Gillar bilden :D

va fint:D!

fin bild :)!

Snygg bild:)

Superfint :)

Så häftigt gjort :)

vilken fin bild! så fina blommor

Vilken härlig tolkning :D Jättefin bild

Blev ett väldigt fint resultat!

Älskar denna idén :D

fin bild!

Så fint med prästkragar! :) Det är verkligen sommar det.

va fiiin bild =)

Otroligt snygg bild och väldigt kul att läsa hur du redigerade den!

Svar: Tack så mycket, vad kul att du gillade det! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Å tack!
Jättefin bild :)

så fint :D

åh vad fint det blev♡♡♡♡
Hoppas du har en jättebra dag:)))

Så fint!!

Åh vilken härlig bild :D

Wow, vilken bild! Skitgrym! Grymt jobbat :D

Mycket snyggt























Follow my on Bloglovin







Trackback