Sunday Challenge #22

TEMA | Vatten
 
 
 
 
"Vi är en grupp fotoentusiaster som varannan söndag lägger upp varsitt bidrag - som är tolkat efter ett valt tema just för den gången. Poängen med detta är att vi ska utmana oss själva att utvecklas inom fotografi och bildbehandling."
 
Bilden är fotad: Tisdag 9 Juni 2015 - 20:58
Inställningar: Bländare - f/5,6 | Slutartid - 1/1000  | ISO 320

Tanken bakom: Som vanligt börjar det med att jag har en grymt bra idé men det slutar alltid med att jag får tänka om eftersom jag ofta behöver ha hjälp för att fotografera bilderna, en assistent helt enkelt. Istället fick det bli en bild över havet som också passar bra in i temat den här veckan.
Bildbehandling: Arbetade med kurvorna, färgbalansen och fixade lite skärpa på bilden.
 
För att se fler bidrag: Amanda, Annika och Catarina.
 
 
 

Kommentarer

Herregud vilken fin bild!!
Älskar ljuset, verkligen.

Vilken underbar bild :) Ljuset är så fint nu :)

Åh så fin bild :D

Magiskt!

åh vilken underbar bild! :D

Så fin bild! :D

Gud vilken vacker bild! Otroligt duktig är du!

Älskar att du fotade i motljus :D

SHIT vilken fin bild!

Det verkar ju som en jättebra ide. Lycka till!

Gud så vacker bild, himla himla fin!!

Gud så vacker bild, himla himla fin!!

WOW vad vackert!!! Älskar såna ställen!

Svar: Tack så mycket Sara, det gör jag också. Så vackert och mysigt!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vad intressant och bilden blev riktigt fin tycker jag :-D

Så himla vacker bild tycker jag och passar verkligen temat vatten! Underbart med kvällssol så vattnet blänker, och jag vet att din andra idé också hade varit toppen! Jag kan vara din assistent, haha! <3

Svar: Tack så mycket vännen! Håller med dig. Och du får mer än gärna ställa upp som min assistent, hade vart enklare då. Haha! <3
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Vackert :)

Vilka färger <3 Åh, underbart! Fler sådana stunder åt folket! Är så innerligt less på detta gråa trökväder.

Svar: Jag håller med dig, är också less på vädret. Vi håller tummarna på bättre väder så vi får njuta av sommaren innan hösten kommer! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åhh så fint! :D

så fin bild ☺️

Tack så mycket Beatrice :D

Vacker bild. Gillar att det är både vatten och solstrålar med.

Så fin bild ut över vattnet :)

Otroligt fin bild!

såå fin bild

åh vilken fantastisk bild!! tänk vad man kan göra med en kamera :)

åh SÅ vackert!

Riktigt fin bild! Älskar ljuset! :D

Vilken vacker bild :)

Fin bild som passar riktigt bra in i temat!

otroligt fin bild

superfin bild!

Jätte jätte vacker bild !

Jättefin bild!!

så fin bild :)

Superhärlig bild!!

Åh så vackert :)

Vacker bild

Vackert!!

underbar bild!

Så fin bild! :D

jättefin bild verkligen! :)

G O R G E O U S

Men wow, vilken bild :) Magisk alltså!

Fin bild :)

Dina bilder är så fina och denna är inget undantag, skulle kunna ha alla dina bilder som tavlor hemma hos mig :)

Svar: Ååå, tack så mycket. vad glad jag blir av alla fina ord. Kärlek till dig! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh vilken fin bild :)

Så härlig bild!

Otroligt fint!

Alltså?!?! Så sjukt fin bild, gud vad du är duktig! :D

Svar: Tack underbara Liisa. Dina kommentarer värmer alltid lika mycket! <3
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Superfina bilder

såå fin bild! Hoppas du får en bra söndag :D

Helt fantastisk bild! =)

Åh så fin bild!

Åh vad fin bild!!

SÅ SÅ fin bild!

Snyggt. Tänk på att hela ISO-steg ger mer dynamik, t.ex. 100,200,400,800, osv.
Stegen mellan ger mindre brus men sämre dynamik, ISO 160,320,640, osv.
Och stegen man aldrig ska använda som ger mer brus och mindre dynamik, ISO 250,500,1000, osv.

Detta gäller enbart med Canonkameror.

Svar: Tack för tipset!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Kanske ska nämna att om man filmar i .mov-format kan det vara önskvärt att klippa dynamiken för att få lägre brus. Filmar man i råformat med sin 7D brukar jag brusreducera i råkonverteraren och använda hela steg för att bevara så mycket dynamik som möjligt.























Follow my on Bloglovin







Trackback