TVÅ MÅNADER KVAR, TIPSA MIG!

Man kan inte påstå att jag har varit på resor utanför Sverige speciellt många gånger. Första gången jag lämnade Sverige var 2012 då jag och min gamla klass åkte till Island. För dig som inte varit där, du måste besöka landet. Sååå vackert! Annars har jag åkt kryssning till Åbo utan att hoppa av båten och även åkt skidor i Norge några timmar. Men snart kommer jag åka iväg på min andra "riktiga" resa om man inte räknar med timmarna i Åbo och Norge.
 
När åker jag och när kommer jag tillbaka?
Lämnar Sverige om två månader, den 10 december och är tillbaka den 7 Januari. Kommer missa två av mina favorit högtider, jul och nyår. Känns lite jobbigt att inte kunna befinna sig i Sverige men tror Thailand inte kommer göra mig besviken.
 
Vart i Thailand kommer jag befinna/bo?
Hotellet ligger i Kalim och vi kommer mest vara i Patong som ligger i Phuket (Thailand)
 
 
 
Bilderna är ifrån Pinterest
 
Åker jag själv eller kommer jag ha med mig någon?
Kommer åka med min pappa, lillasyster och hennes kompis. Några dagar efter kommer min halvsyster och hennes familj ner till samma ställe. Vi kommer bli ett ganska stort gäng i Thailand som kommer vara där samtidigt. Men vi kommer inte göra allt tillsammans varje dag.
 
Kommer bloggen vara uppdaterad när jag är iväg?
Absolut, jag kommer blogga. Måste uppdatera och berätta vad som händer under hela månaden.
 
Vad är mina planer för hela månaden?
Har faktiskt inte planerat något speciellt mer än att upptäcka landet, fotografera, sola och bada. Tipsa gärna mig!
 
 
Har du varit i Thailand? Vad tycker du att jag inte får missa i Thailand?
Om du undrar något mer om min resa, kommentera!
 
 

Kommentarer

Är säkert jättefint där!

Åhh vad roligt! :D Thailand verkar så fint!

Å vad kul :) Jag har aldrig varit där själv dock. Däremot vill jag sååå gärna åka till Island, vi pratar om att göra det snart =)

Så spännande! Har själv aldrig varit i Thailand

Blir lite avis:D

Kul med thailand:) Jag älskar dock julens alla traditioner för att kunna vara ifrån det haha! Hade dock inte haft några problem att vara borta över nyår:)

Gud va härligt, skulle verkligen behöva komma bort till värmen nu! :)

Åh så himla kul o åka iväg!!

Har aldrig varit där, så kan tyvärr inte tipsa om något, men är grymt avis!

Vad spännande att du ska iväg! Hoppas du får det riktigt bra :) Tyvärr har jag aldrig varit i Thailand så jag kan inte tipsa om något.... Kram

Jag skulle kunna tänka mig att åka till Island. Aldrig varit där och hört gott om det landet, så varför inte :D

Men gud vad kul, vad avis jag blir! Ska bli kul att få se dina foton därifrån sen. :)

Åh skulle också vilja åka :D

åh va underbart :) du kommer ju kunna fira jul och nyår andra år ;)

Åh vad kul :) Har rest mycket, men aldrig varit i Thailand, så har tyvärr inga tips, men hoppas du får av många andra :)

Åååh vad härligt :) Underbart inlägg :) Kramar tjejen!

Avis haha! Hoppas det blir jättekul! <3

Men åhl vad avis jag blir!

Så spennende at du skal ut å reise, og så gøy at du skal til Thailand. Jeg har aldri vært der selv, så jeg har ikke så mange reisetips, men du får det nok helt supert :-)

åh vad nice... jag har mest rest i europa.. men ska till usa nästa sommar.

Åh vad kul! Att åka till Thailand är ju värsta drömmen!

Åh blir avis bara jag vet att någon ska åka iväg! Du kommer få det så fantastiskt.

Sv; Åh tack! GLAD jag blir :) kram

SÅ kul! :)

Spännande, vill också dit!

Har faktiskt inga tips, har aldrig varit där!

men åh så härligt!
svar: tack så mycket :) kram

Så häftigt att åka dit! :)

ÅÅ jag har varit i Thailand! Det var underbart. Så fint och så trevliga och hjälpsamma människor! Var dock inte i Phuket så vet inte så mycket om det. Hoppas att du får en trevlig resa.

Svar: Ååå, blir så taggad!! Okej, jag förstår. Något hittar jag nog på! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

vad kul! :)

har aldrig vart där, men vill åka dit!! ha sååå kul:D

Oj låter kul ... synd du missar jul och nyår.. island har jag varit är assa fint där ..

Herregud vad härligt! :-D Kram

Jag har varit i Thailand flera gånger och ska dit nästa vecka! Jag tycker att du borde åka på en eller flera utflykter. Kanske ta en båt till någon paradis ö, åka till ett vattenfall, rida på elefanter eller snorkla bland korallerna.
Njut för varje minut av din resa, för Thailand är helt fantastiskt!

Ps. Beställ gärna en watermelonshake eller banana shake, så sjukt gott och fräscht!

Svar: ÅÅåå, vad kul att du ska dit snart! :) Hoppas du får en trevlig resa. Tack så mycket för tipsen, ska skriva upp tipsen på min lista! :) Ska verkligen njuta! Mhhmm, det lät sjukt gott. Ska prova och smaka dessa smaker! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi

så roligt :D

Du kommer INTE bli besviken!! Ladda upp med minneskort till kameran ;)

Vilka fantastiska bilder :D Tyvärr har jag aldrig varit där så finns inte så mycket jag kan tipsa om men jag har hört att man ska testa de små matstånden som finns vid på vägarna. Tydligen ska de vara fantastiskt gott :)

Svar: ÅÅå, det har jag också hört. Det måste jag verkligen prova på!! :) Så taggad!
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh vad roligt! Har inte varit i Thailand! Skulle dock vilja åka :))

Alltså åh så underbart att vara borta så länge! Var själv i Thailand över jul och nyår 2012 och måste ju bara säga att 1) glöm allt som heter julkänslor, det känns inte alls som julafton när man går omkring barfota på en strand och 2) VAR FÖRSIKTIG PÅ NYÅR! Typ obehagligaste kvällen i mitt liv då det här med att hålla säkerhetsavstånd mellan raketer som avfyrades och människor var noll och det smälldes raketer precis överallt. Jag är i och för sig livrädd för raketer, men alltså usch så obehagligt det var, var helt säker på att någon skulle få en raket i ansiktet.

Annars får ni inte glömma bort att snorkla!!! Ta gärna en båtutflykt ut till ett nice rev med mycket fiskar och färgglada koraller så du får ordentlig användning för din nya GoPro ;) Och drick kokosmjölk från en nyplockad kokosnöt, haha typ bästa som finns!

Svar: Ååå, det vet jag att du har varit. Gick in på din blogg och checkade av dina bilder när jag fick veta att jag skulle till Thailand! ;) Usch avskyr raketer och blir alltid så rädd, jag kommer absolut hålla mig långt ifrån stället! :) Såg att du fångat bilder, hade du med dig stativ? Ååå, snorkla måste jag verkligen göra och även använda min GoPro! :D Sett så många bilder på drycken, måste verkligen prova den!!! Så taggad. Tack för dina tips, jag verkligen skriva ner dom och ha med mig dom! :) <3
Beatrice Jakobsson - Fotografi

Åh så häftigt! Skulle med vilja åka till Thailand någon gång :)

Vad kul :D Förstår att det känns lite si och så att missa jul och nyår så som man är van vid att fira, men blir ju en ny upplevelse liksom :) Du kommer säkert få det skitbra!
Personligen aldrig varit i Thailand men skulle absolut kunna tänka mej att åka, verkar så fint där :)

Svar: Det tror jag också, det kommer vara svårt men samtidigt kommer jag får en bra upplevelse! :)
Beatrice Jakobsson - Fotografi























Follow my on Bloglovin







Trackback