NÅGRA HÄNDELSER UNDER MIN SENASTE VECKA

Under mina senaste veckor har jag varit med om både bra och konstiga händelser som jag inte berättat men måste dela med mig för jag skrattar inombords på några händelserna som hänt. Nyfiken på mina väldigt konstiga och normala händelser? Fortsätt och läs hela inlägget!
 
Hade träffat Johanna tidigare på dagen och vi pratade om väldigt mycket men speciellt om våra bloggar och att hon brukar sova tidigt för att orka med sina tidiga arbetspass. Direkt när jag kom hem upptäckte att min blogg var med på listan "50 SVENSKA BLOGGARE ATT HÅLLA KOLL PÅ" Utan att tänka mig för valde jag att ringa upp henne och berätta att våra bloggar fanns på listan, men gissa vad? Jag råkade ringa och väcka henne utan att tänka på klockan. I början kände jag mig ganska dum men nu i efterhand är det ganska roligt att jag ringde för att berätta något hon redan visste!
 
 
 
 
För några dagar sedan ringde jag och beställde en telefon via Tele2. Killen som svarade vet verkligen hur man ska behandlar kundar och hjälpte mig. Utan att ljuga är han den trevligaste jag pratat med när det gäller företag. Innan vi skulle avsluta vårat samtal så sa han något jag verkligen blev fundersam på. "Hoppas vi aldrig mer hörs" och med det menade han att jag inte skulle få mer problem för att behöva ringa upp igen, lite humor är uppskattat ifrån min sida. Tyckte det var väldigt roligt och snyggt sagt istället för att säga "Hoppas allt går bra" för det är tråkigt och jag har börjat tröttna på det!
 
Vet inte hur många gånger jag har sagt att jag ska inte köpa flera bomberjackor då jag äger över tio stycken. Måste lugna ner mig, men när jag plötsligt hittade en jacka så kunde jag inte låta bli att köpa den. Samma dag sa jag till Johanna att jag ska inte köpa flera jackor förän om några månader. Klarade knappt två dagar innan jag hittade en ny som jag blev kär i och kunde inte låta bli att köpa. Haha, är verkligen besatt av jackor och kan inte låta bli att köpa!
 
 
 
 
Hade fotograferat en vän och hon får alltid alla bilder för att kunna lägga upp dom. Mitt enda krav är att det ska stå att jag har fotograferat och hon följer kraven mycket bra. Men istället snor ett större företag bilden och läser inte vem som är fotografen och länkar bara till min vän då hon är med på bilden. Satt i flera timmar för att försöka få dom att inte använda bilden eller att lägga till mitt namn. Några timmar efter mitt jobb blev bilden borttagen och detta tycker jag är konstig att inte ett större företag vet om att man kan fråga eller läsa inlägget. Konstigt att företaget inte vet reglerna.
 
I veckan blev jag väckt av ett samtal från en klasskompis, innan jag svarade såg jag att klockan var 15.30. Hur kunde jag sova så länge, hade verkligen sovit bort hela dagen. Fick extremt mycket panik innan jag började förklara att jag är ledsen att jag missat hela dagen. Hon börjar skratta i telefonen och svarar "Va? 15.30? Klockan är bara 09.30" Satt mig upp i sängen och insåg att jag somnat utan att släcka, lägga mobilen på laddning, sätta alarm och på något sätt hade jag vridigt fram klockan i sömnen. Hela dagen var konstig och jag hade panik hela dagen av detta, visste knappt hur jag hade lyckas med det. Hela klassen kommer kunna leva på detta då de satt och väntade på mig. Väldigt konstigt men samtidigt så roligt!

 
 

I veckan har jag fotograferat självporträtt inför en uppgift, tänkte att jag skulle använda glitter. Det blev galet snyggt men det ligger glitter i nästan hela min lägenhet fast jag städar för att få bort allt. Hittar även glitter i mitt hår fast jag försökt tagit bort det flertal gånger. Men äventyret är inte över ännu, nästa vecka ska jag fortsätta fotografera för uppgiften och den måste också innerhålla glitter. Drunknar i glitter över allt!
 
För några dagar sedan fick jag äntligen hem information inför min andra säsong på Destination Gotland. Ska bli väldigt skönt att komma tillbaka till mitt gäng på båten och det är så tråkigt att jag inte kunnat jobba när jag pluggat hela dagarna/helgerna. Dock kommer jag vara väldigt ledsen att behöva säga hejdå till klassen, bara en månad kvar men jag saknar mitt gäng på båten. Vill bara tillbaka till den bästa arbetsplatsen!
 
 

Kommentarer

Bomberjackor är verkligen snyggt och just nu vill jag ha en rosa! <3 Kramis

Mycket roligt du hunnit med. Grymt fint självporträtt!

Riktigt fina bilder :)
Hur lyckas du människa hihi
Tipsa på hur man kan öva när de handlar om att fota barn? :) Tycker det är svårt speciellt när man har en 2åring här hemma haha.
Ha en fin dag. kram

Svar: Tack så mycket!! Det gäller att vara beredd och fotografera flera bilder för att få det perfekta och äkta ögonblicket! :) Bara att träna och prova olika vinklar!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Wow, dom två sista bilderna! Otroligt fina.

Tror inte man kan ha för många jackor hehe

Jag är likadan när det kommer till bombarjackor köper en ny så fort jag hittar en fin och har över tio stycken så nu är det slut med att införskaffa sig fler. :P haha

Svar: Haha, säger samma som dig. Kanske bästa att sluta nu efter ett tiotals jackor! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Fina bilder!!

Trevliga säljare ska verkligen hyllas tycker jag :) OCh så kul att du har så många bomberjackor :D Så kul att kunna variera sig :)

Haha rolig vecka ändå! ;D förutom att nån använde din bild utan tillstånd!

Åh såå underbart med många bomberjackor, de är ju såå snygga!!

Så himla fint med bomberjacka :)

älskar bomberjackor :)

Hihi härligt med massa bomberjackor och häftiga självporträtt :)

Så spännande jag hoppas vi får se resultat på din fotografering, du är så himla duktig :)

Nej vad kul med killen som sa "hoppas vi aldrig mer hörs" skrattade hänt när jag läste det, haha. Dock måste han ju ha förstått på något sätt att du skulle förstå skämtet på rätt sätt. Knappast har ju alla kunder den typen av humor.

Jättefina färger på jackorna på bilden! Kan man ens ha för många bombarjackor?

Svar: Nej men precis, det är sant. Men sjukt kul! Brukar vara positiv och skratta för att någon gång försöka få försäljare att kunna skämta och slappna av! :) Haha, tror man inte kan ha för många jackor! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Bomberjackor är sååå fina!! Älskar den blåa färgen på bilden!

vilket läckert självporträtt!

Verkligen sååå välförtjänt att du var med på listan! <33

Svar: Tack så mycket Matilda!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Alltså sjukt konstigt med företag som inte kan reglerna? Jag tror (betoning på tror) dock att om de använder din bild utan tillåtelse så ska du helt enkelt kunna skicka en faktura på bilden de använder. Kan vara värt att kolla upp!

Svar: Har kollar upp det, men orkade inte göra det då företaget låg i samma stad som mig. Hade lika gärna kunnat gå till dom! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Hahah, jag garvar lika mycket varje gång som jag läser det här inlägget!! Så jäkla kul du är som ens lyckas med allt det här, älskar stunden när du ringer och väcker mig och ska berätta en "NYHET" som jag redan vetat om i typ 5 timmar och är så jäkla megapepp medan jag sover ;) Och du och ditt shoppingbegär på jackor, heeeeelt crazy! Så kul inlägg och det är så roligt att du delar med dig av dina knäppa händelser så jag också får skratta! <3

Svar: Hahah, kan förstå det! Jag älskar inlägget så bra. haha, ska börja skriva till dig innan jag ringer dig!! :D NU SKA JAG LUGNA NER MIG MED JACKOR, hahah!! :D Dom får knappt plats här hemma!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

över tio bomberjackor!? OMG!

Svar: Hahaha, jaa! Det råkar bara bli så många!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

åh kul med ny mobil, och jag gillar hans härliga avslut på samtalet hahahaha!

Svar: Haha, så bra avslut på ett samtal!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Haha kul det med Tele2 killen!

Låter som en bra vecka ;)

Vilken häftig sista bild!

fina bilder

vackert!

Åhhh vad härligt! Älskar glitterbilderna :D

Wow, tio bombarjackor? :o Haha, ge mig några stycken ;)

Svar: HAHAH, det är sjukt när jag tänker på det!! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Men oooj så snygga bilder med glittret!

vilket underbart inlägg<3 Och håller med dig om det med kundservice, man måste ha någon som är ärlig.. känns så trist och opersonligt annars.

Tråkigt med sådana företag..... pinsamt dessutom. Kram

Hahah, glitter är hemskt att arbeta med... Fast bilderna blev helt otroligt bra! Du är helt otroligt bra på foto asså!

Svar: Haha, ja faktiskt! :) Tack så mycket!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

åh jag älskar också bomberjackor. dom är så snygga och sköna! :)

Jag får öva och åter öva.
Och att fota raw gör det ju mkt bättre bildmässigt. men sen är det de där att kunna redigera bra också. Det är de som jag har svårt för. :(

Kram

Svar: Ja, det är bara att öva. Hitta olika vinklar. Tänk annorlunda. Leta inspiration och vara på hugget när det händer något. Om du bara vill att barnet ska kolla in i kameran så får man försöka leka med något vid kameran! :)
Raw är det bästa formatet och redigering beror på vad du vill redigera och vilket program. Finns enkla program! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Haha vad roligt att han sade så istället för det vanliga. Glitter i hela ansiktet - skitsnyggt!!

Häftigt självporträtt!

Ja, försöker leka med något vid kameran men även svårt tycker jag då man gärna vill hålla med båda händerna om man vill få en sån bra bild som möjligt :) om man inte har stativ alltså.

Jag fick tipset att testa testversionen på Photoshop elements. tycker det är rätt lätt att förstå mig på det. Så det får duga så länge :)
Kul att du tar dig tid för att svara på det jag skriver :) kram Glad Påsk!

Svar: Okej, då förstår jag. Jag vet att man kan virka eller köpa någon figur som man sätter runt objektivet så den sitter där hela tiden. Kanske inte blir lika mycket fokus, men lite kanske! :D
Okej, men det är bra! Youtube är det bästa sättet att lära sig redigera eller prova alla knappar och se vad som händer! :) Det är ingen fara, vill så gärna hjälpa till! Hoppas du haft en bra påskhelg! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Ja, har också sett det :D kanske får be någon av min närhet att virka en sån :D hehe
Jag tittar mycket på Youtube och så nu, vill lära mig & bli bättre, men blir väl bättre så småningom eller vad tror du? =) Jag har haft en toppen påskhelg, hoppas din också varit det =) Kram

Svar: Ja det får du göra! :) Gör det och fortsätt med den grejen! Klart du blir bättre, det gäller bara att träna med rätt inställning! :) Man kan säkert köpa om man inte kan virka men här är den grejen som jag menar! :)
Länk - https://www.google.se/search?q=barnfotografering+rekvisita+till+kameran&newwindow=1&safe=active&client=firefox-b-ab&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwiO4_-m0q7TAhWBrSwKHWS1AZcQ_AUICCgB&biw=1078&bih=883#newwindow=1&safe=active&tbm=isch&q=lens+buddy
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG























Follow my on Bloglovin







Trackback