Distansförhållande / Tre år tillsammans

 
 
 
276 kilometer. 1096 dagar.
 
 
 
 
 
En standard fråga man få väldigt ofta "Är det inte jobbigt med distansförhållande?" Svaret känns ganska självklart för mig och väldigt många. Självklart är det jobbigt när man inte har personen vid sin sida hela tiden, när man inte kan somna tillsammans, uppdatera varandra på samma sätt som i verkligheten och allt annat som finns. Det är inte lätt men om man vill klarar man av det. Tänk positivt, rätt inställning och håll ut!
 
Vi har haft distansförhållande i exakt tre år. Första året gjorde jag inte mer än att hänga i Stockholm hos Niclas då jag var arbetslös under nästan hela året, åkte hem några veckor men åkte tillbaka lika snabbt. Därefter började det bli en stadig vardag för mig och jag var tvungen att befinna mig på Gotland. Men det funkade bra för oss med ett distansförhållande även fast man lider av stor saknad hela tiden. Men när vi ses så tar vi vara på tiden tillsammans!
 
Vi firar tre år tillsammans idag och tyvärr kommer vi inte fira den tillsammans. Niclas befinner sig utomlands eller kanske är påväg hem till Sverige. Under morgondagen kommer jag påbörja min jobbvecka. Även fast vi båda hade varit i Sverige så hade det inte blivit kul om jag eller han är tvungen att behöva stressa för att jag måste jobba. Därför kommer vi fira den på en annan dag när vi båda kan utan att behöva stressa. Men vi båda vet vart vi har varandra och dör inte även fast det hade varit ganska mysigt att spendera dagen tillsammans. Min kärlek till honom är stor, älskar honom!
 
 
 
 
Måste även dela med mig av dom jobbigaste och värsta frågorna jag får av personer i min närhet eller bekanta.
 
En fråga jag får hela tiden som jag avskyr "Vad gör du på Gotland? Är allt bra i Stockholm?" Inte alla personer men många tror att jag har flyttat till Stockholm bara för att Niclas bor där. Under första året spenderade jag väldigt mycket tid där men under senaste två år har jag bara åkt upp någon en staka gång i månaden men ändå så får jag frågan hela tiden. Att jag skulle flytta utan att berätta det? Det är inte likt mig. Så nej, jag bor ännu på Gotland.
 
Och den värsta frågan man kan få "Är du fortfarande tillsammans med Niclas?" Det här borde defentivt mina närmaste vänner/familj veta om. Skulle jag bli ledsen eller något skulle jag vända mig till dem först. Detta är något man också skulle märka för att jag skulle berätta det. Uppdaterat sällan statusar om oss och bilder vilket många tror att vi inte är tillsammans länge. Men hallå? Har aldrig gjort det. Jag är ingen person som vill uppdatera eller ska behöver uppdatera om vårat förhållande varje dag. Anser inte att man ska behöva skriva hela tiden om sin partner.
 
Gilla gärna inlägget om ni tyckte om det ♥
 

Kommentarer

Jag har en kille som jag träffar varannan helg som bor runt 15 mil ifrån mig. Vi är mer som bästa vänner men vi har snart träffats i två år. Ibland dröjer det en månad eller flera innan vi ses nästa gång och vi har inga planer på någon framtid tillsammans. Grattis till eran tre årsdag! <3 Kramis

Fy va hemskt att få dessa frågor hela tiden! Som du själv skriver, du skulle nog berätta om så inte var fallet.

Kul att hamna in på din blogg! :) Jag är själv fotograf så jag ska ta och spana runt i din blogg lite nu :)

ha en bra dag! :)

Svar: Ja sjukt jobbigt med dessa frågor! Vad kul, ska kikka in din också då! :D
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

riktigt bra inlägg! och grattis till er :)

Stort grattis till er! Min och sambons förhållande börjar på distans. Han jobbade till sjöss och var bort i 10-12 veckor åt gången. Det funkade fint. Nu är han bara borta 3-4 dagar åt gången. Skönt när man har barn. Hoppas ni ses snart och får fira ihop 😃

Grattis till er!

Såå fint inlägg och grattis till er!! <3<3 Och fasen vad jobbigt att få såna frågor av folk, jag tycker ni är så starka och duktiga som kan ha ett distansförhållande, det är imponerande och som jag sagt förut så skulle jag aaaaldrig klara det! XD <3

Svar: TACKTACKTACK!! <3 Så fina ord du säger, det värmer verkligen!! Haha, nej jag försår dig på ett sätt! ;)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Grattis till er!!

Så fint. Förstår att distansförhållande kan vara jobbigt! Grattis till era tre år :)

Vilket bra inlägg, kramar<33

Vad fint! Stort grattis på er 3 års-dag! Kram

grattis! fina rosor!

Har också ett distansförhållande och de funkar bra ven om man saknar varandra. Och jag håller verkligen med om att man inte behöver uppdatera hela tiden... :)

Åh vilket roligt inlägg att läsa. Om man vill så får man det att funka på ett eller annat sätt <3

Svar: Vad kul att du gilla det, precis om man vill så går det! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Så starkt av er att ni hållit ihop så länge trots distansen, det visar ju verkligen att ni är rätt för varandra <3 Och förstår att det är jobbigt med de där frågorna!

Svar: Så fina ord, tack!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åh så starka ni är tillsammans , hade nog aldrig klarat av distans själv<3

Svar: Awww, tusen tack!! Det värmer i hjärtat! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Så skönt att ni ändå kan ha ett bra förhållande trots distansen. Det visar på äkta kärlek!

Svar: Verkligen!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Grattis till tre år! :)

Å grattis!! 💗 Har också haft distansförhållande medan sambon pluggade. Det funkar ju men roligast är ju tiden ihop såklart. Kram

Åh grattis till er <3

Förstår dig precis, har distans eller jag tycker det är distans. Han bor 2h bort <3

Det där fenomenet med att man inte är tillsammans om man inte är det på Facebook fascinerar mig så! Har heller inte det behovet och många tror därför att jag är singel...

Svar: Nej jag fattar inte varför man måste göra det, äsch bara onödigt!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Stort grattis till er!! <33

Åh grattis till ni! synd bara ni inte kunde fira tillsammans ;(

Grattis till tre år tillsammans!<333

Så imponerande med folk som klarar av det och får det till att fungera!! :D

Svar: Är ganska imponerad själv, men vill man så klarar man det! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Vilka vackra blommor! Grattis till årsdagen <3

Starkt att klara av ett så långt distansförhållande!

Alla kramar till dig! Vet precis hur jobbigt det är, även om vi bara var ifrån varandra i 4 månader. Men ni ska ha cred för hur fantastiskt starka ni är tillsammans <333

Svar: TUSEN TACK!! Det värmer oerhört mycket i hjärtat! <33
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Jag blir väldigt frågande till vad det är för personer som du har i din närhet? Känns väldigt konstigt att man skulle ställa såna frågor överhuvudtaget. Tråkigt men hoppas dom läser detta och förstår att dom ej ska fortsätta fråga.

Vill naturligtvis gratulera till 3 år :D Jag och min sambo firar snart 9 år tillsammans. Är man kär så är man och då spelar inte avståndet någon roll!

Svar: Allt blandat kanske är ett bra svar, mest bekanta som frågar och drar sin egen slutsats! Verkligen, sjukt konstigt! Hoppas också dom läser inlägget! :) Tusen tack!! Wow, 9 år är sjukt bra!! Så sant, avståndet spelar ingen roll!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Fy vad starka ni är!

Svar: <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Grattis till er<3

Så bra att ni får ett distansförhållande att fungera!! Och stort grattis i efterskott på er 3-årsdag :)

Svar: TACK!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Det glädjes mig att ni lyckas att ha ett distansförhållande! :)

Svar: <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Så fint skrivet o grattis till 3 år :)

Åh vilket fint inlägg! Så himla starkt!!

Heja er och stort grattis till tre år! <3

Svar: <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Jag och min make levde på distans - 40 mil. Visserligen bara ett år, men ändå. Det gick hur bra som helst - som du skriver är det ju tufft att sakna någon, men vi hade det rätt bra i alla fall, och förhållandet led aldrig :) Jag är glad att höra att du och Niclas känner likadant :D

Svar: Aww, tusen tackk gullis! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Så fina bilder!!

Sååå fina!

Men så fint inlägg och grattis till tre år 💕

mycket bra och fint inlägg, grattis till er! <3

kramizzz

Jättebra inlägg! Hade själv ett distansförhållande i 4 år innan vi flyttade ihop, nu har vi bott tillsammans i 2,5 år :} Allt går om man vill. Även om det är jobbigt med distansen tror jag att man tar vara på tiden man har tillsammans mer i ett distansförhållande och kanske hittar på mer saker tillsammans.

Svar: JA men verkligen håller med dig helt!! :) <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Starkt av er!!

Har haft distansförhållande i fem år med 50 mils avstånd, så vi sågs bara några gånger om halvåret + hela sommaren. Vet hur det är! men nu bor vi ihop tillslut :) Grattis till era tre år och lycka till och kämpa på!

Svar: Vad skönt att någon vet hur det verkligen känns! :) Skönt att ni bor tillsammans nu. Tusen tack, nu kommer jag bara bo drygt 2 timmar ifrån han! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Stort grattis! ❤
Jag har varit ihop med min sambo i 9 år. För två månader sedan blev vi föräldrar till en liten flicka.😊 Våra första 2 1/2 åren hade vi distansförhållande.
Distansförhållande går att ha om man har rätt inställning som ni två har. Tråkigt för er att ni får sådana frågor. Det är som man bruka säga
"kärleken är störst." ❤

Svar: TACK! <3 Vad kul att få höra att någon mer haft distans väldigt långt och det är som du säger kärleken är störst! Med rätt inställning går det! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Långt från ögat långt från hjärtat brukar det heta så det kan vara svårt med distansen

Det är verkligen inte lätt med distansförhållande, starkt av er att klara av det :)

Jag och min kille bor låååångt ifrån varandra och ses ca en gång i månaden. Min hat-fråga är "ni har ju träffats länge nu, inte dags att det blir seriöst mellan er snart?" Åååh jag blir så trött. Det ÄR seriöst mellan oss även om det också är långt mellan oss rent geografiskt. Vi har inga planer på att flytta ihop just nu och vad som händer i framtiden kan ingen svara på. Men kom inte och kalla det för oseriöst Tack.

Svar: Shit, det är verkligen jobbigt med bara en gång i veckan men det är sjukt starkt!! :) ÅÅå. hatar också dessa frågor. Förstår dig precis. Det är verkligen inte oseriöst, det är starkare än bara kärlek!!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Har också distans, 1400 km.
Ja dum fråga om det e jobbigt :/

Grattis till era år tillsammans! Fint att ni har hållit ihop trots distansen. Jag och min sambo inledde vårt förhållande på distans och flyttade senare ihop. Det kräver tålamod, positiv inställning och mycket kärlek att ha en kärleksrelation på distans. Heja er!
Kram

Svar: TACK!! <3 Verkligen, dina ord stämmer verkligen så bra. Man kan om man vill!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Tänk vad superhärligt det kommer bli sen när ni faktiskt kan bo på samma ställe. Tror absolut inte att distansförhållanden är för alla, men tar man sig igenom dem så betyder det nog att man går starkare ur upplevelsen. Valde att avsluta ett tidigare distansförhållande för att det blev för vänskapsaktigt men anar att det hade blivit det ändå.

Svar: JA det kommer att bli underbart när vi bor tillsammans!! :) Distansförhållande funkar inte för alla, håller med dig men för vissa funkar det sjukt bra!! :D
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Det låter som att ni har ett fantastisk förhållande, vilken glädje att hitta sån kärlek! Det längtar jag efter!























Follow my on Bloglovin







Trackback