NÅGOT MAN INTE FÅR MISSA

Nä, jag har inte gett upp bloggen om någon skulle tro det. Idéer för ny inlägg finns alltid men tiden finns inte för mig. 
 
Om ni på något sätt har missat att jag jobbar ombord på Destination Gotland i sommar så vet ni det nu. Mina senaste två arbetsveckor har jag jobbat natt, vilket betyder att jag måste ställa om mitt dygn helt. Lagom när jag blev morgonmänniska för att fortsätta studera kom sommaren och jag måste vända på mitt dygn. Från början har jag alltid varit en nattmänniska men då har jag aldrig behövt sova bort hela dagarna. Det tar energi att vända om dygnet på mina lediga veckor, men jag klagar inte för jag gillar jobbet. Och om en dag påbörjar jag sista jobbveckan innan jag åker tillbaka till Stockholm!
 
 
 
 
Mina två senaste lediga veckor har varit en stor blandning av händelser men tänker enbart berätta om den bästa höjdpunkten. Alltså den bästa höjdpunkten varje sommar som startar igång sommaren men sorligt nog är det slutet av sommaren. KubbVM är precis som det låter, två dagar fylld med matcher beroende på hur långt man kommer. KubbVm spelas här på öjn från samma ställe som jag är uppväxt på så ni förstår kanske hur många år jag varit där och hur väl jag känner till stället. Om man har ett lag kan man även campa där under max tre nätter och det är verkligen underbart.
 
Det är inte bara lag ifrån Gotland utan ifrån hela världen. Vet inte hur många år jag spelat men väldigt många år, detta år var speciellt. Vinner man alla matcher i sin grupp som man blir tilldelad kommer man vidare till lördagen för att spela om det största preiset men vi lyckades inte ta oss hela vägen. Både fredagen och lördagen har något som heter lilla VM och vi ställde självklart upp i det under fredagen då vi aldrig gick vidare till lördagen. Men vet ni, vi var så grymma och kom på fjärdeplats i lilla VM under fredagen. Trodde aldrig att vi skulle lyckas komma så långt utan träning. Vi har aldrig spelar så här bra!!
 
Skulle kunna skriva en hel bok om KubbVm för att ni ska förstå min kärlek för det. Vårat lag är nöjd med dagen eftersom vi aldrig kommit såhär långt. Resten av helgen bestod av att kolla på alla som kommit vidare och avslutade helgen med en fet fest. Så har ni tråkigt första helgen i Augisti nästa år, kom till Gotland och upplev en grym helg där man träffar nya vänner, spelar kubb och lever livet. Nu är helgen över och jag längtar redan tills nästa år!
 
TACK TILL MITT LAG SOM ÄR GRYMMA OCH TILL KUBBVM SOM LEVERERAR!
 
 

Kommentarer

Åh vad roligt! :)

Men gud vad roligt! Aldrig hört talas om det!!! :D

Vad kul med KubbVM :D

KubbVM är verkligen något jag aldrig hört om förut, spännande! :D

så tråkigt när man inte har tid :(

Åh vad tufft det måste vara att ställa om sig så mycket för jobbskiften.. härligt att du kämpar på :) kram

Förstår att de e jobbigt o ställa om dygnet :/
Så roligt me kubbVM :)

Slutar också jobba snart! Längtar efter att få komma in i min vanliga vardag!


Men åh vad kul, jag har aldrig varit där ens för att se kubb-VM men tycker det är så coolt att du är med varje år och spelar!! :) Grymt!!! Hoppas sista jobbveckan går bra <3

wow så vacker bild!

wow så vacker bild!

Visste faktiskt inte ens att det fanns KubbVM, men gud, så kul!

Vad roligt det låter!

Wow... vilken bild! Så fin! Kram

Väntar med spänning på nästa blogginlägg nu Beatrice, du ligger efter i sommar haha ;) Skoja, men älskar ju när du lägger upp nya inlägg <3

Svar: Fööööööörlåååååt!! Nu ligger ett nytt inlägg uppe, har inte haft internet ombord! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

fin bild =)























Follow my on Bloglovin







Trackback