10 FRÅGOR OM MIG

Vilket ord använder jag ofta? Under den senaste tiden använder jag två ord speciellt mycket som även mina vänner har påpekat. Varje gång någon frågar mig en fråga svarar jag "beror på.." för oftast beror det på när, var eller hur. Annars brukar jag använda mina egna påhittade ord eller bara svåra gotlänska ord. När jag skriver till någon använer jag ofta "ahh, åhh eller ååå" men annars har jag inga speciella ord men massor med specialla emojji.
 
Har jag några smeknamn? Av mina vänner har jag väldigt många smeknamn förutom Beatrice som egentligen är mitt riktiga namn. Några av alla smeknamn är Beha, Bejsii, Släkis, Babeattack, Bajsi, Beanäs, Beis, Mr muffin, Bearis och den här listan kan bli ganska lång men det är några av mina smeknamn.
 
Vad vill jag jobba med i framtiden? Fotograf utan att tveka men annars något som har med bild och design. Men skulle jag inte bli något inom det området har jag idéer på att bli psykolog, personlig GPS för mina vänner, informationsvärd för SL när det är trafik problem eller skulle jag vilja stalka upp personer som är fake. Drömmen skulle vara att få hänga med Nev och Max på sina uppdrag, programmet som heter Catfish. Är ganska duktig på att hitta information!
 
Något jag blir extra glad av? Ofta när mina närmaste använder hela mitt namn. Beatrice hör jag väldigt sällan men det känns tusen gånger bättre att få höra hela namnet än att någon säger Bea. Känns okej från personer som inte känner mig men av mina närmaste är det mer personligt att använda Beatrice. Själv säger jag alltid hela namnet oavsett vem det är, har personen ett smeknamn visst men jag tar aldrig något för givet att det ska finnas ett smeknman på personer som har längre namn. Det är mer störande när man presenterar sig som Beatrice och människor tar för givet att man heter Bea istället.
 
 
 
 
Något jag gjorde i mina yngre år? Det finns ganska mycket som jag gjorde under mina yngre år. Men en rolig historia och händelse är när jag skaffade ett jobb åt min lillebror efter en utgång sent på natten. Han fick jobbet men jobbade dock inte speciellt länge. Men att bara skaffa ett jobb mitt på natten är bra jobbat!
 
Har jag lätt att hata personer? Bara ordet hata känns väldigt starkt. Det är klart jag kan ogillar människor pga vad dom gör mot mig. När jag väl hatar någon på riktigt ska det vara något stor. Otrogen, ljuga eller något liknande kan få mig att hata folk. Men det går att komma över, något som jag aldrig kommer kunna förlåta är om någon slår mig. Då hatar jag någon på riktigt och för alltid. Dock har inte detta hänt mig men jag vet att jag aldrig kommer kunna förlåta någon då. Kommer alltid hata personen, så enkelt är det. Det är bara så jag har tänkt och jag tror aldrig att jag kommer ändra på den åsikten!
 
Något jag ofta får höra? Det finns en mening jag ofta får höra och det är "Är du verkligen hel svenskt?" Och svaret på frågan är alltid ja. Oftast tror människor att jag är från Grekland. Tar aldrig det personligt för att jag vet att det inte är helt orimligt för kan själv tycka att mitt utseende påminner mig av något land. 
 
 
 
 
 
 
När blir människor i din närheten chockad? Väldigt mycket av min tid går åt till att ställa upp för alla, oavsett om det är en okänd person eller en vän. Jag är alldeles för snäll och bryr mig om människor. Tar alltid alla andras problem före mina egna. När jag sätter ner foten och vägrara ställa upp, hjälpa eller lyssna kan det bli en chock för människor. För det händer väldigt sällan att jag sätter ner foten men ibland blir det bara för mycket då måste det stoppas.
 
Något jag inte är rädd för att göra? Att jag alltid säger vad jag tycker oavsett om det är rätt eller fel. Vissa människor stör sig verkligen på det men varför ska inte jag få säga min åsikt oavsett om det bara är jag som tycker det? Man måste få ha en egen åsikt och berätta vad jag tycker. Tänker inte ändra min åsikt oavsett om det är en hel grupp som tycker det är fel. Gilla min åsikt eller släppt det. Och ingen ska ens försöka ändra på åsikten, vilket händer hela tiden. Jag får tycka vad jag vill och andra människor får tycka vad dom vill utan att bli sur eller försöka ändra på åsikten. Okej?
 
Har jag åldersnoja? Skoj inte. Tänk att jag fyller 25 år under 2018 och jag vet det bara är en siffra. Men hade planer med att jag skulle hunnit gjort så mycket mer än vad jag gjort än så länge. Känns bara sjukt att vara 25 år snart, jag var nyss 18 år. Så det är klart att jag får ångest. Men samtidigt är det inte speciellt många år men eftersom jag alltid haft en tanke om att jag skulle hunnit med saker innan jag fyller 25 år så finns ångesten oavsett.
 
 

Kommentarer

Vad kul att många tror att du är från Grekland och det ska du ta som en komplimang! :-D Kramis

Vilken härlig lista! :)

Så kul att läsa!

vilken rolig lista, så kul att läsa och så fina bilder!

Haha alltså åh så roligt inlägg och så kul och läsa, jag fick reda på lite nytt om dig även om jag visste mycket redan ;) Men hallå, varför säger du inte till mig när jag säger Bea!!! Förlåååt, jag brukar mest säga hela namnet men det händer att det blir Bea ibland. <3

Svar: Åååååå nej!! Så ska du inte känna Johanna. Det är verkligen inte så. Det är klart jag vet att du säger Bea ibland men tycker du använder Beatrice minst lika ofta och speciellt vid speciella tillfällen som gör mig extra glad! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Vilket roligt inlägg och de var himla många smeknamn du hade 😂

Rolig läsning :)

Vad roligt att få lära känna dig lite bättre! 😊

Finaste du!

Jag fyller "bara" 20 i mars men har ändå världens åldersnojja haha ;)

Nej vad roligt att läsa!! Och så GALET fina bilder på dig vännen <33

Kul att läsa :)

Åldersnoja har jag med, och jag är 16.... Måste bara säga att jag tycker ditt namn är jättefint!!!

Jag har också många smeknamn men det känns härligt på något vis att bli kallad sitt riktiga namn :) Även om det är härligt med smeknamn med :D

Men ååh vilket roligt inlägg!!!<3

Så kul att läsa, & du är som vanligt otroligt vacker :D

Kul att läsa dina svar :)

Åh så roligt att läsa dina svar!!

Så fina bilder och intressant att läsa! :)

Jag tycker det här berättar ganska mycket om dig, så mycket bra jobbat! Jag är lite tvärtom med Julia. När någon kallar mig vid förnamn tror jag att jag ska få skäll, hehe, ibland när min man kallar mig Julia svarar jag ”Jag heter inte så!” för att jag trivs så bra med smeknamn ^^

Svar: Tack, älskar att berätta saker om mig. Vill vara ärlig och öppen! Okej, men det är ju skönt när man trivs bra med smeknamn. Då ska det ju vara så. Jag tröttnar verkligen på "Bea" har hört det snart i 25 år. Behöver ha lite andra namn också! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Roligt att läsa!

De va kul o läsa :)

kul att få veta mer om dig fina du! <3

Önskar dig en fin dag!

Kuuul inlägg!

Då ska du bara veta hur jag känner mig som inte är långt ifrån 30! Haha

Vilket roligt inlägg :)

Vilken härlig lista, kul att läsa och så fina bilder på dig!!

fina bilder

Så roligt inlägg :D

Rolig läsning, gillar sådana inlägg när man får lära känna någon ännu mer. :)























Follow my on Bloglovin







Trackback