10 SAKER JAG VILL GÖRA - BUCKET LIST 2018

Nyårslöften för mig är inte personliga saker som, stressa mindre, underlätta i min vardag, ändra min kost eller kanske personlighet. Tycker det är ganska självklart att jag borde ändra det oavsett om det är ett nyårslöften eller inte. Därför kör jag som jag gjort under mina tidigare år, tio saker jag vill ska ske under året. Tanken är att jag ska klara av allt men absolut inget måste. Delar med mig av mina tio bästa punkter från min bucketlist 2018. Let's do it!
 
- Genomföra mina fotograferingsprojekt
Förra året lyckades jag inte genomföra något av mina projekt som jag har planerat därför måste jag göra ett nytt försök. Detta år måste jag minst hinna med ett projekt om inte flera vilket jag hoppas att jag ska hinna med under året. Vissa av projekten är mindre så detta borde ske under 2018.
 
- Besöka flera ställen längre ner i Sverige, men först Göteborg
Trots många idéer lyckades jag aldrig besöka Göteborg under förra året. Detta år måste jag besöka Göteborg minst en gång, gärna flera för jag saknar staden. Förutom att åka på besök till Göteborg tänker jag att jag ska hinna med att åka längre ner i Sverige där jag aldrig varit. Längre ner än Växjö är målet.
 
- Invenstera saker jag önskat mig i flera år
Började göra en önskelista tillsammans med en vän i slutet av hösten och insåg att det finns mängder med saker jag önskat mig i flera år. Därför ska jag själv invenstera sakerna som jag önskat mig i flera år men aldrig riktigt köpt eller fått. Trots att jag önskat mig det i flera år förstår jag inte varför jag inte köpt sakerna tidigare men i år ska jag köpa mina efterlängtad saker som jag fortfarande vill ha.
 
- Fotografera flera självporträtt än 2017
Lyckades helt okej med den här punkten förra året men inte tillräckligt. Inte lika bra som jag hade önskat. Detta år vill jag leverera bättre med självporträtt och kan redan nu säga att jag förmodligen kommer lyckas om jag fortsätter i den här takten då jag redan hunnit med att fotografera självporträtt en gång.
 
- Åka på spa en eller flera gånger med någon eller själv
Ingen idé att jag ska säga att jag ska försöka sluta stressa för det kommer jag aldrig klara av. Min stress försvinner när den försvinner. Istället tänker jag att jag ska försöka hinna med några spa besök då jag bara kan njuta och koppla av helt och hållet. Vilket jag behöver göra mycket oftare än vad jag gör i dagsläget.
 
 
 
 
- Roadtrip till Norge med några vänner
Det är okej om ni också börjar tröttna på mitt snack om den här resan. Den har punkten har funnits på min lista i fem år, förstår ni att jag måste genomföra denna punkt i år? Kanske har hittat några som skulle vilja följa med och annars kommer jag behöva tvinga med någon för jag vill verkligen köra en roadtrip i Norge. Detta är en dröm som har haft i huvudet i fem år, detta måste ske i år. Håller tummarna på att det blir av i år.
 
- Uppdatera bloggen oftare
Förmodligen känner ni till denna punkt också. Hade den förra året och jag tänker faktiskt låta denna vara kvar. För jag har verkligen blivit sämre på att uppdatera och speciellt när hösten kommer. Extremt tomt, man kan höra att det ekar. Eftersom jag också firar 10 år med den här bloggen så känner jag att jag borde uppdatera lika mycket som jag gjorde i början när jag startade bloggen. 10 år med bloggen, shit hur ska man fira det?
 
- Använda min kamera oftare oavsett ursäkt
Under första halvåret på utbildningen har jag knappt använt min kamera mer än att fotografera för att uppdatera bloggen. Under detta år kommer vi behöva använda kameran mer men min plan är att jag faktiskt ska använda kameran mer än bara i skolan. Plockar med mig kameran väldigt ofta utan att använda den, det är där jag ska skärpa mig extra mycket. Måste använda den oftare om jag plockar med mig den.
 
- Skaffa ett företag och färdigställa min hemsida
Behöver registrera ett företag som fotograf under detta år för det kommer behövas och om inte annat är det extremt skönt att ha färdigt. Borde färdigställa min hemsida också som jag aldrig blir klar med eftersom jag ändrar om den hela tiden. Men detta borde jag hinna fixa under året.
 
- Avklara resten av alla punkter
Min bucketlist är ganska lång och ni har bara fått veta några av alla punkter. Anledningen varför jag inte delar med mig av alla är för att det är personligt med en vän eller så pass lätta att det inte behövs skrivas ut. Men planen är att jag ska klara av alla punkter innan året slutar.
 
 

Kommentarer

Vilken bra bucketlist och lycka till! :-D Kramis

Ska bli kul att följa dina mål under 2018 😃

Svar: Åååå, vad kul att du tycker det! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åh BÄSTA DU, jag blir så pepp när jag läser om dina saker du vill göra under 2018! KÖÖÖÖR, det fixar du och låter som riktigt roliga saker många av dem tycker jag! Och duu, VI måste fota!! <3

Svar: Woooohooooooo!! Vad bra att du är peppad, jag är också så sjukt peppad. Nu ska jag klara av alla dessa plus mina privata punkter. Har skrivit upp det som en punkt så JAAA vi måste fota!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Vilka bra saker du vill göra! lycka till!

Så kul med sånna här listor!!

Så kul med bucketlist :D

Så kul med bucketlist! :)
Hoppas det går bra med punkterna ;)

Ha en fin fredag :)

Lycka till!

Svar: TACK! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Wow, det är väldigt imponerande att du har haft bloggen i 10 år! Kör hårt och lycka till med dina punkter du vill uppnå :)

Svar: Tack så mycket!! Ska verkligen uppnå dom. Och det är extremt sjukt att jag haft min blogg i snart 10 år! Wow! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

VI SKA PÅ SPA! Mihihihiihiih

Svar: ÅÅÅÅÅÅÅÅ, JAAAAA!!!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

jag hoppas att du kommer kunna pricka av alla punkter när året är slut sen :D

Svar: Det hoppas jag också, tänker verkligen kämpa för att hinna med alla punkter!!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Det låter som superhärliga planer! :)

Så roligt att läsa, heja dig :) Det kommer gå bra <3

hoppas du lyckas med allt :D

Hoppas du har prickat av allt när året är slut :D

Låter super!!

Spa står på min lista också, har aldrig besökt ett enda spa i mitt liv, haha!

Svar: Men då är det bra att du gör det i år för det är verkligen så härligt! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Men åhhh vilka bra mål!! Grym du är finaste! Tror verkligen på dig =) Kram finaste <33

Svar: Tack!!! Vad glad och peppad jag blir, tack finis! <33
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Vilka bra mål du har för året :)

Åh såå bra saker!! :D

Så roligt inlägg och så kul att få ta del av! Hoppas att du får gjort allt <3

Älskar dessa inlägg med vad folk tänkt göra under året!

åh, en så himla inspirerande bucket list! Men hade läsning stått med på listan så kan jag LOVA att du hade "haft tid att läsa", jag gör det innan jag går och lägger mig, typ en halvtimme per kväll istället för att se på TV eller blogga eller whatever samma halvtimme :D

Svar: Tack så mycket!! :) Absolut, då hade jag hunnit med så mycket mer. Men eftersom jag redan läser så pass mycket när det gäller skolan så tappar jag lusten när jag ska läsa mina egna böcker därför är det bättre med ljudböcker som står på min privata bucketlist! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Vilka mål du har! Hoppas du hinner med dem :)

Härliga mål :D

härligt inlägg :)

Vilken bra lista! Jag skulle också verkligen vilja åka på en Norgeresa! :)

Svar: Tack! :) Tänk vad underbart det hade varit med en Norgeresa!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Kör hårt!

Vilka roliga och bra mål du har med året :) Kram

Vilken härlig lista!!

Någon form av lista är ju bra när idéerna tryter dock är jag sämst på att följa mål och listor just när det kommer till fotografering tyvärr haha mitt enda mål 2018 är att jag ska fota porträtt 2 gånger haha känns som ett mål jag kanske kan hålla också! :P

Svar: Men det är ett bra mål, man behöver inte ha mål om man inte känner för det. Om man ändå vet att man inte hinner med så är det bättre att skippa det! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åh, kul att ta del av dina mål <33

Vilken bra lista! Ska bli kul att följa med! :)























Follow my on Bloglovin







Trackback