BÅDA STORA OCH SMÅ HEMIGHETER JAG INTE BERÄTTAT

Tre dagar har redan passerat sedan jag lämnade Stockholm för att åka hem till Gotland och innan det har flera veckor passerat med olika aktiviteter, uppgifter och jobb som är levererat. Tänkte dela med mig av vad som hänt och berätta saker jag borde gjort för flera veckor sedan.
 
• Under senaste veckorna på Fotoskolan STHLM har det varit provdagar för nya elever som kommer in på skolan till hösten. Vi har hunnit med flera olika uppgifter under veckorna, just nu är det bara en uppgift kvar på denna termin. Bildbehandlarna som går andra året har slutat, väldigt tråkigt och tomt nu. Lyckas gjort mitt prov som jag väntat på i sex månader och sen tog jag sommarlov lite tidigare pga att jobbet behöver mig redan nästa vecka.
 
• Försökt att bocka av min to-do-lista som bara har blivit större trots att jag försökt att jobba i en högre växel än vanligt. Men sista dagen i skolan lyckades jag leverera fyra olika jobb till företaget och bocka av dom viktigaste sakerna som finns där och det känns underbart. Nu är det bara några enstaka små saker jag måste bocka av innan jag gör en ny lista eller påbörjar nya olika projekt som jag skulle vilja göra. Men jäklar vad bra att jag nästan lyckades!
 
 
 
 
• Sedan jag kom till ön har jag hunnit med att förnya kontraktet med min hyresgäst. Picknick med några från min familj. Ätit flera lådor av jordgubbar, dom bästa jordgubbarna som finns är från Gotland. Fotograferat för en uppgift. Haft middag och vinkväll hemma hos Johanna och hennes sambos nya lägenhet. Backat upp min dator som jag inte andvänt på ett år, tur att jag gjorde det för på datorn fanns det över 30 000 bilder som jag bara hade där.
 
• Gått en kurs inför sommarsäsongen på Destination Gotland. En kurs om säkerhet, brand och HLR. Redan nästa vecka påbörjar jag min säsong. För en månad sedan fick jag ett erbjudande att under tre veckor gå som första Kabinvärd, det är verkligen ett enormt stort erbjudande som jag blev överlycklig av. Vissa personer brukar bli första Kabinvärd redan första året, men att jag blivit det efter två år känns mer värdefullt eftersom mina arbetskamrater har tipsat om att jag skulle passa perfekt för det och inte att man gått på magkänsla. Så kul att få vara första Kabinvärd under tre veckor i sommar.
 
• Känns nästa overkligt att hon redan är färdig, men under gårdagen tog min lillasyster studenten. Förutom att se henne springa ut på balkongen, sjunga, skrika och skratta av lycka fick jag chansen att få följa med på vagnen där det skulle dansas och festas några timmar. Så gårdagen bestod av att fira hennes student och fotografera allt som fanns runt omkring henne och hennes vänner. Väldigt lyckad student för henne!
 
 

Kommentarer

Så mycket du hunnit med!

Rolig lista! Och jag längtar SÅ till vi ska till Gotland i slutet av juli. Ska bli så himla härligt att få spendera ett par sommardagar där!

Så underbart :)

Gud så kul att vara kabinvärd!

Svar: Ah, tredje året jag är kabinvärd, men det är alla på båten typ! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Härligt med en recap och grattis till din syrra!

vad roligt! :D

Men what??? Det berättade du inte (inte för att vi hann prata så mycket =( ), men alltså WOW vad kul för dig!! Så himla grym <33

Svar: Ahh, hade vi pratat mer så hade jag nog sagt det. Men har hållt det för mig sälv sjukt länge för vet inte om det är rätt beslut! TACK!!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Skönt att vara tillbaka på Gotland :)

Så mycket kul du har för dig!

Tänk vad mycket du har hunnit med på dessa dagar du varit hemma och så kul att du fick fotografera och kunde vara med på din lillasysters student! :) Så mysigt i torsdags, det gör vi om! <3

Jordgubbar <3

Kursen låter verkligen hur spännande som helst! :D

Vad mycket roligt du gjort det senaste! :D

Gud, vad du hunnit med!

åh ser gött ut =) allt bra =)

Åh vad mysigt att fira din systers student!!

Att ha ätit massa jordgubbar låter inte helt fel :)























Follow my on Bloglovin







Trackback