EN TIDIG FÖDELSEDAGSPRESENT TILL PLIMMIRI

Två dagar innan utbildningen kickade igång fick jag sällskap av min pappa och lillasyster som åkte med mig upp till Stockholm för att lasta av allt jag hade packat på mig under sommaren. Spenderade tre dagar i skolan innan jag tog en paus och åkte på ett äventyr tillsammans med min vän Humlan.

Humlan som jag har känt i åtta år överraskade mig med en tidigt födelsedagspresent, redan innan sommaren fick jag veta att hon hade bokat en resa till oss två till Rhodos i slutet av Augusti månad. Vi har pratat om att resa utomlands tillsammans väldigt många år och sen kom den här överraskningen. Wow.

Trots att vi pratade om resa hela sommaren så hade jag ändå inte tagit in att vi faktiskt ska åka iväg. För direkt när jag kom till Stockholm packade jag upp allt för att sen packa igen inför resan. Förra veckan begav vi oss till Arlanda för att övernatta där och dagen efter checka in och flög ner till Rhodos. Vi kom tillbaka till Sverige i torsdagsnatt och det är underbart att vara brun till hösten. Lagom när vi hade checkat in förstod jag att det verkligen är på riktigt, att Humlan verkligen hade köpt en magiskt present till mig. Och jäklar vad jag är tacksam för den underbara presenten av henne, hon är verkligen en stjärna!

Att åka på en charterresa var något jag aldrig gjort förut och jag älskar verkligen det upplägget. Hotellet var galet stort, varje dag blev det en ny överraskning med olika ställen och platser för att hotellet var enormt stort. Vi åkte på semester en hel vecka tillsammans och lämnade inte hotellet eftersom dom hade allt.

Tui Magic Life Plimmiri, vi reste med Tui och platsen vi befann oss på heter Plimmiri. Nyfiken på hur stort hotellet var så rekommenderar jag att kolla upp bilder och därefter tänk er att det är flera gånger dubbelt så stort.

En vecka gick alldeles för fort men det är inte konstigt med tanke på att vi hade otroligt roligt tillsammans. Bra kvällar med middagar, fest och olika föreställningar. Dagarna var blandade med händelser, några dagar var vi vid stranden och vissa dagar var vi vid poolen där vi även ställde upp på några aktiviteter som personalen fixade. Vi hade verkligen en lugn semester på riktigt. Vissa dagar fotograferade vi och det var faktiskt skönt att resa med någon som älskar att vara med på bild medan jag älskar att fotografera. En perfekt kombo för oss, nu ska bara slut jobbet göras vilket är att redigera bilderna.

Vet inte hur hon lyckades men hon lyckades få med mig ut tidigt på morgonen för att springa. Träning för mig finns inte i dagsläget så min kondis ligger på minus samt att jag är ingen morgonmänniska efter sommaren. Första morgonen trodde jag knappt att jag skulle klara av att springa 200 meter men gissa vad, jag klarade 3 km och stannade enbart 2 gånger. Det blev en grej att följa med henne tidigt på morgonen och springa, sista dagen klarade jag hela rundan utan att stanna och jag är väldigt stolt eftersom jag inte tränat på flera år. Dricka drinkar sent på nätterna, gå upp tidigt och springa fanns inte på min karta.

För att förstå hela resan och upplägget på dagarna måste man nästan besökt hotellet. Man blev väldigt nära människor där så att det blev jobbigt att lämna platsen när vi skulle åka hem igen. Men för att förklara detta på bästa sätt skulle jag säga att jag är väldigt lycklig över min födelsedagspresent av Humlan och våran vecka tillsammans var underbar, magiskt och helt obeskrivlig. Efter denna resa tillsammans med henne så kan jag inte vänta på nästa gång vi drar iväg, heltklart bästa resan. Och Humlan, tusen tack för din tidiga födelsedagspresenten du gav mig. TACK, YOU ARE MY GIRL AND I LOVE YOU!