Mängder av separationsångest

 
 
 
Kamera - Canon EOS 5D Mark II + Canon EF 50mm f/1.8 USM | Inställning - f/2.5, slutartiden 1/160, ISO 6400 | Tid - 13:42
 
 
 
Kamera - Canon EOS 5D Mark II + Canon EF 50mm f/1.8 USM | Inställning - f/3.5, slutartiden 1/320, ISO 6400 | Tid - 12:57 och 12:52
 
Ljuset är ganska begränsat under vintertiden eftersom det inte är många timmar på dygnet som ljuset levererar men det går ändå att fotografera vid vintertid och lyckas få ljusa bilder. Kort skärpedjup, ganska snabb slutartid, högt ISO och gärna ett stort fönster i närheten eller en ljusare bakgrund/vägg i närheten för att få ett bättre ljus i bilden. Brusiga bilder är också snyggt så va inte rädd för att det kan väldigt brusigt på vissa ställen av bilden. 
 
Två dagar full av separationsångest och ångesten var som värst imorse när jag checkade in mitt bokningsnummer på skärmen. Två veckor på öjn har gått alldeles för snabbt och nu är jag tillbaka i Stockholm. Trots att det är skönt att få sova i sin egen säng, få tillbaka sin rutin och slippa att bo i en resväska så skulle jag inte tacka nej till några få dagar till på Gotland eftersom jag trivs extremt bra där. Tillbaka till rutinen och utbildningen som startar på måndag!
 

Kommentarer

Jättefina bilder och så bra tips för att få bättre bilder! :-D Kramis

Svar: Tack så mycket finis! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åh deras handkrämer är underbara!<3

Svar: Jag också!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Man längtar verkligen efter ljusare tider!! 🥰

Svar: JAG OCKSÅ!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

åh :(

Svar: Ah, jobbigt första dagarna!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Längtar till ljusare tider, försökte fota lite idag men det är lite svårt:/

Svar: Det är verkligen svårt när det inte är ljusa tider därför är det alltid bra med en blixt! Så ett tips till nästa vinter, köp en blixt för att lätta upp! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Bo i resväska kanske man inte vill, utan sin egna säng är alltid bäst! :D

Svar: Nej det är aldrig kul att bo i en resväska och jag håller med dig om att sin egen säng alltid är bäst! :) Dock är det inte min säng jag har men den är såå skönt!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åh va underbart att ha varit på Gotland ::-) Vill verkligen dit i sommar!!

Svar: Du MÅSTE verkligen dit!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Älskar Body Shops handkrämer :)

Svar: Jag också, helt underbara!! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Måste vara kluvet och ha två hem så. Och vilja vara på båda ställen :)

Svar: Det är underbart på ett sätt att ha olika hem men inte när man ska lämna något! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Så jäkla fina bilder vännen, och dina naglar!!! Wow <3

Svar: TACK!!! Älskar naglarna, sååå underbara! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Här börjar också rutiner imorgon, jobbigt men alltid skönt när man kommer in i allt igen 😍

Svar: Det är verkligen skönt nu när man börjar komma in i rutinen! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åh älskar skalet!!

Svar: Visst är det snyggt!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Förstår att du gärna hade stannat lite till, men det är ju alltid skönt att komma tillbaka till sitt eget och rutiner! Vad är det du pluggar? :) Kram

Svar: Hade verkligen stannar kvar lite längre. Det är skönt att komma till sitt eget, men Gotland känns mer hemma ändå! :) Jag pluggar på en skola som heter Fotoskolan STHLM. Det är en yrkeshögskola, helt underbar utbildning!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Deras handkrämer är sååå bra! Kram

Svar: Ja, det är dom verkligen!!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Känner verkligen igen mig så! Men för mig var det otroligt skönt att komma hem till lägenheten i Stockholm ingen =) Hoppas det var det för dig med! STOR KRAM vännen <3

Svar: Vad skönt att du tyckte det var skönt att komma hem till lägenheten igen! :) Jag har börjat gilla läget men inte helt. Tror dock det beror på att jag inte träffat pappa ännu då han är på semester. KRAM <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Duktig du är på att ta kort! :)

Svar: Tack!! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åh känner så igen känslan. Vemodigt men samtidigt kommer det ju bli bra :)

Svar: Ja men precis, håller med dig! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Förstår att det känns vemodigt att lämna Gotland <3 Hoppas du får en riktigt bra start på den nya terminen :D Kram <3

Svar: Ja det var sjukt jobbigt och terminen har startat ganska bra faktiskt! Kram <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Åhhhh ja det har gått för fort och så ledsen att du redan åkt tillbaka, men är väldigt glad och tacksam att vi hann umgås två av dagarna iaf!! <3

Svar: Jag är också så tacksam att vi han med två dagar tillsammans och nästa gång jag kommer hem längre måste vi köra våran plan!! :D Sååå taggad. Saknar dig redan! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Jag brukar använda ett verktyg i Lightroom som tar bort brus om mina bilder blir brusiga :P

Svar: Ah, det är bra! Brukar också ta bort brus i mina bilder via Photoshop men ibland är det sjukt snyggt att ha lite brus! :)
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Oj vilka fina bilder!

Svar: Tack fina Linnéa! <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Bra fototips😀 Förstår dig, Gotland är så fint tycker jag🙂

Svar: Tack! :) Alltsåå, Gotland är sååå underbart!
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG

Tack :)
åh jag vet hur det känns med separationsångesten. Känns som att jag alltid har det eftersom jag flyttar runt å flyger runt jämt

Svar: Det är verkligen inte skön känsla att ha separationsångest. Shit, det måste vara jobbigt att ha det ofta! Kram <3
Beatrice Jakobsson - FOTOBLOGG























Follow my on Bloglovin







Trackback